Toon posts:

Folder via UNC benaderen (dialup)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn universiteit biedt studenten en medewerkers na het inloggen op de daar aanwezige computers een eigen folder, afhankelijk van de gebruikersnaam. Ik heb daar belangrijke bestanden staan en wil ze benaderen, maar de enige verbinding "met de buitenwereld" die ik heb is via een dial-up bij diezelfde universiteit.

Ik ontving, na een e-mail gestuurd de hebben, een oplossing (gericht op een kabel/netwerkverbinding) die hieruit bestaat:

- Instellen van de Primaire en Secundaire WINS op 137.x.x.x (de x'en heb ik wel, maar lijken me niet erg belangrijk)
- Vervolgens een standaard "net use" uitvoeren naar \\server\map$

Mijn vraag: Is het ook mogelijk om een dergelijk systeem uit te voeren via een inbelverbinding? Als ik inbel krijg ik een IP toegewezen dat voor de eerste twee getallenparen gelijk is aan dat van de mij gegeven WINS-adressen.

• Rudie_V
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06-2025
Ja, ik zie hier verder het probleem niet van.
Jij belt via je modem/isdn in op de universiteit, krijgt een ip van hun en zit op het netwerk van je universiteit. Evt handmatig wel die wins adressen invoeren indien niet automatisch verkregen worden. Dan kan je verder gebruik maken van net use, let op, tis \\server\share

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Zet anders de file servers in je LMHosts file

Mijn iRacing profiel

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ja .. maar sommige providers blokkeren die netbios poorten 137 t/m 139 en dan werkt het niet meer :(

Iperf

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
fish schreef op 25 augustus 2002 @ 15:49:
Ja .. maar sommige providers blokkeren die netbios poorten 137 t/m 139 en dan werkt het niet meer :(
ja maar je belt in bij de universiteit en niet bij een provider dus dat zal het probleem niet zijn,

A wise man's life is based around fuck you

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Het kan dus theoretisch
........
Let wel op dat bij het prille installeren windows er vaak om vraagd of je netbios over de inbellijn wel/of niet wil laten gebruiken .... dit moet natuurlijk niet uitstaan dan .

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish schreef op 25 augustus 2002 @ 15:55:
Het kan dus theoretisch
........
Let wel op dat bij het prille installeren windows er vaak om vraagd of je netbios over de inbellijn wel/of niet wil laten gebruiken .... dit moet natuurlijk niet uitstaan dan .
Zoek in je "bindings" van het tcp protocol van je modem als dit niet lukt ..

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt. Voor de volledigheid:

- NetBIOS ingeschakeld.
- Microsoft Networking toegevoegd voor de inbelverbinding
- Default Gateway aan
- Net use... en werken.

Iedereen bedankt voor de aanvullende informatie!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als een drive mapping "NET USE * \\<server>\MAP$" werkt,
dan werkt "EXPLORER \\<server\MAP$" ook.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1