eigen hub bouwen

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
heeft iemand voor mij een schema hoe een hub in elkaar zit? want ik heb een 2 poorts hub nodig, maar die bestaan niet, en om nou gelijk 35 euro uit te geven aan een el cheapo 4 poorts hub, nou nee.....

mij werd al een x verteld dat een isdn splitter ook zou werken, maar dat werkt dus niet !!

of heeft iemand anders nog een andere oplossing?? (2 nic's in een comp geen id...)

Mijn Systeem Specs

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

2 poorts hub? Waarom geen crosslink dan?

Nederlander in België

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

2 poorts hub?
Waarvoor verlengen van je kabels?
je kunt ook gewoon een crosskabel tussen je pc's gooien dan heb je die 2 poorts niet nodig.

2 poorts schema, heel simpel.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
x-----x
x-----x
x-----x
x-----x
x-----x
x-----x
x-----x
x-----x

je kunt hem ook crossen in deze schema, maar een langere kabel of een crosskabel is imo makelijker en stukken minder gevoelig voor storing. :)

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
een 2 poorts hub is in principe een repeater, misschien kun je ergens een oude repeater opscharrelen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
wat wil je precies bereiken wil je de kabel verlengen of wil je meerdere pc's koppelen...

• TheWarden
nee, de situatie is als volgt.
ik heb nu op mijn kamer een netwerkaansluiting. dat is een doorgetrokken kabel van +/- 20 meter. om nou van de bestaande hub nog een kabel door te trekken is ook niet echt handig. zoals ik al zei wil ik ook niet werken met het server/client systeem, dus 2 nic's in 1 comp. dus dacht ik eraan een soort kabelsplitter te maken. maar de isdn kabelsplitter werkt niet .dus daarom vraag ik hier of er een mogelijkheid is om het zelf te maken

Mijn Systeem Specs

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wardheuvel schreef op 25 augustus 2002 @ 13:04:
nee, de situatie is als volgt.
ik heb nu op mijn kamer een netwerkaansluiting. dat is een doorgetrokken kabel van +/- 20 meter. om nou van de bestaande hub nog een kabel door te trekken is ook niet echt handig. zoals ik al zei wil ik ook niet werken met het server/client systeem, dus 2 nic's in 1 comp. dus dacht ik eraan een soort kabelsplitter te maken. maar de isdn kabelsplitter werkt niet .dus daarom vraag ik hier of er een mogelijkheid is om het zelf te maken
monteer aan beide kanten van de kabel 2 stekkertjes en je bent ook klaar, cat5 gebruikt 4 aders, en je hebt er 8

• TheWarden
jah, maar ik heb geen kabeltang om utp te knijpen... ik zal morgen ff op mijn stage bedrijf vragen/kijken of hun wat hebben.

Mijn Systeem Specs

Verwijderd

Kan je dan niet beter twee stekkers aan 1 kabel zetten? Is niet volgens de specs, maar 10/100 Mbit ethernet gebruikt toch maar 4 van de acht draadjes...

Dus:
code:
1
2
3
4
5
-----                                        -----
| H | --                                   --|PC1|     
| U |     >-----------------------------<    -----
| B | --                                   --|PC2|
-----                                        -----

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 13:12 . Reden: ASCII Art Edit ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 22:47
yep wat erkens zegt is een goede optie alleen weet ik niet of dat op 100 mbit problemen gaat geven.. proberen dus succes

Edit ik moet sneller leren typen

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Bij een splitter (als het al zou werken) kun je niet beide pc's gelijk op het netwerk hebben.
Heb je dat wel dan gan je zeer zeker vage verschijnselen zien.

Dus je wilt geen splitter!
Maar een 3 poorts hubje, of denk dat het gewoon makelijker is als je een extra kabel doortrekt of een 2de nic in andere pc.

Wat jeroenr zegt is idd ook een optie.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Gewoon klein hubje/switch kopen voor in werkkamer .. kost geen drol meer en al je pc's kunnen mekaar zien

en je kan er altijd nog wat mee knoeien dan .....

Iperf

• G1itch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
Mischien kan je hier nog iets nuttigs vinden.. :+

Zelf een HUB bouwen! :+ (Mega Groot Babe Topic)
De voorganger hiervan, het olympisch-topic-ping-pong draadje, kan ik helaas niet meer vinden ;(

on-topic:
Een echte hub zet je niet zomaar ff in elkaar, en een splitter gaat niet werken.
Dus dat wordt een echte hub, erkens' oplossing, of toch een tweede draadje leggen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

wardheuvel schreef op 25 augustus 2002 @ 12:54:
[...]om nou gelijk 35 euro uit te geven aan een el cheapo 4 poorts hub, nou nee.....
Krent! Laatste tijd nog in Pricewatch gekeken?
€ 19,=
€ 28,=
€ 24,=
€ 20,=
€ 29,=
Bovendien zoek je geen twee poorts hub maar een drie poorts hub; je hebt namelijk ook nog een uplink nodug

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

toen ik dit topic zag vermoedde ik eigenlijk al een sh*tload aan babes te zien, tot mijn verbazing bleken er serieuze reacties te zijn gegeven :)

maar volgens mij wegen de kosten in deze idd niet op tegen de moeite

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Brahiewahiewa schreef op 25 augustus 2002 @ 16:30:
[...]

€ 19,=
€ 28,=
€ 24,=
€ 20,=
€ 29,=
Bovendien zoek je geen twee poorts hub maar een drie poorts hub; je hebt namelijk ook nog een uplink nodug
Hah je kan ook het stekkertje omdrukken .. kost niks

Iperf

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

of de utp kabel "splitsen" in 2x 10mbit :)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Stel dat je een schema vind, denk je echt dat je benodigde onderdelen goedkoper gaan zijn dan een nieuwe hub :?

Trek gewoon een 2de draad of koop een hub..

You don't need eyes to see, you need vision

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Jimbolino schreef op 25 augustus 2002 @ 17:09:
of de utp kabel "splitsen" in 2x 10mbit :)
waarom niet 2x 100mbit, officeel kan het niet, maar het werkt wel :D als je ze maar goed aansluit is er niets aan de hand
voor 100mbit heb je 2 aderparen nodig nl.

• TheWarden
Brahiewahiewa schreef op 25 augustus 2002 @ 16:30:
[...]

€ 19,=
€ 28,=
€ 24,=
€ 20,=
€ 29,=
jah, errug bijdehand, maar wat ik al zei: dan ben je incl rembours nog 24 euro = 52 gulden kwijt!! nou ik durf te wedden dat onderdelen zelf goedkoper zijn... ik ga morgen op t werk overleggen..en anders ga ik over op erkens id.

p.s. dat el cheapo ding van 19 euro is ook nog is 10 mbit... dus daar gaat je snelheid...

Mijn Systeem Specs

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Ozzi

??

24 euro rembours :?, volgens mij staat er toch echt 5 euro verzendkosten :+

geen

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
Dit zijn die UTP splitters..... maar voor die prijs heb je al bijna een hub....

http://www.la-cable.com/utp_splitter.htm

• TheWarden
Ozzi schreef op 25 augustus 2002 @ 22:13:
24 euro rembours :?, volgens mij staat er toch echt 5 euro verzendkosten :+
ok hier komen de wiskundige berekeningen: 19 euro hubje + 5 euro rembours = 24 euro totaal... nou hij is 35 bij de lokale mycom, heb je zo'n edimax, maar ik was nie van plan dat te betalen

Mijn Systeem Specs

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

De allergoedkoopste hub: 10 cent

Draad doorknippen, kroonsteen aanhangen, aan andere kant van k-steen 2 draden hangen.

Ja er zal "wat" paketloss opzitten maar je hebt een goedkope hub...

• Cpt.Morgan
  • Laatst online: 23-11-2025
leffe_blond
Mhhh... die heb ik nog een in de koelkast liggen.... en die ga ik nu opdrinken... Goed dat je me er aan herinnerd.... :)

Maar ff serieus: zomaar draden aan elkaar knopen, dat zal toch niet echt lekker werken?

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Cpt.Morgan schreef op 25 augustus 2002 @ 22:28:
[...]

Mhhh... die heb ik nog een in de koelkast liggen.... en die ga ik nu opdrinken... Goed dat je me er aan herinnerd.... :)

Maar ff serieus: zomaar draden aan elkaar knopen, dat zal toch niet echt lekker werken?
Echt lekker zal het niet werken neen, het signaal wordt niet versterkt/heropgeboud zoals een normale hub dat doet, maar als 20 EUR te duur is voor een hub blijft er niet veel meer over dan dat. Het principe van een hub blijft wel behouden, immers alle nic's zullen alle signalen krijgen die op de draad gezet worden en de nick zal zef bepalen wat voor hem is en wat niet.

/o-t: santé :9

Verwijderd

Dat kroonsteentje gaat dus niet werken, je knoopt dan namelijk de zendende aderparen aan elkaar en de ontvangende aderparen aan elkaar, dus je kan zenden wat je wilt, maar er komt op de andere systemen nooit wat binnen...

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:00:
Dat kroonsteentje gaat dus niet werken, je knoopt dan namelijk de zendende aderparen aan elkaar en de ontvangende aderparen aan elkaar, dus je kan zenden wat je wilt, maar er komt op de andere systemen nooit wat binnen...
Je hebt gelijk, eventueel zenders aan onvangers hangen?

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

jll

uuh maar dan zender op ontvanger verhaal hoe doe je dat bij drie kaarten

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

double post :D

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 09:00:
je hebt kans dat door de repeatende hub het singaal nog terug komt ook ...
ik vermoed wel dat je heel wat (ongedetecteerde) colisions gaat krijgen
wat natuurlijk enige vertraging zal opleveren .......

nogmaals ik heb het nooit geprobeerd maar als je een echte HUB, geen switch dus hebt dat het mischien wel es (een beetje dan he) zou kunnen werken ook.

Iperf

• ixl85
  • Laatst online: 21-10-2025
hub... ik wou dat dat nog voor mij van toepassing was (K*NKER @home)
ik kan geen namen meer aanvragen, dus word het een router..
ik denk niet dat je die zelf kan bouwen he :+ (100€ dat ding wat ik moet hebben)

of heeft iemand een @home name over??? >:)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ixl85 schreef op 26 augustus 2002 @ 20:41:
ik denk niet dat je die zelf kan bouwen he :+ (100€ dat ding wat ik moet hebben)
Waarom niet, scoor ergens een 386 en pleur er freesco op :D

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wat een gekloot zeg ......

2 oplosingen !

De normale: koop een hub/switch
De low budget: gebruik de 2 ongebruikte aderparen die je over hebt in de kabel ......

Iperf

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

je mag voor 10mbit iets van 5cm blote draden hebben en voor 100mbit iets van 2.5cm, dus zonder twist zeg maar, teminste dat is wat de norm zegt, als je je daar aan houdt dan moet het nog werken, alleen dan wel met een goeie verbinding ertussen, en dan kan ik een kroonsteen niet noemen

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Over die kroonsteen:

zelfs als het zou werken, wat ik nu eigenlijk ook betwijfel, dan nog is het problemen vragen, net als isdn splitters, 2 lijnen in een kabel, kabels krimpen met een schroevendraaier, isdn muurblokjes en wat weet ik nog meer...

dus hophop, naar de shop, en tik die 20EUR hub op de kop

Verwijderd

als er stroom door kan vloeien zonder al te veel weerstand is het in princiepe al goed hoor

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:37

Jimbolino

troep.com

nu ben ik benieuwd hoe je dus een passieve hub maakt, met 3 pc's (of meer)
want zoals iedere ict-er leert op school: er zijn passieve hubs, en actieve (repeaters)

dus kom maar op

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Jawoor.. Kroonsteen is ook niet eens nodig. Kabel doorknippen, strippen en koper in elkaar draaien. Werkt prima. Je moet alleen geen supersneller 100Mb-verbinding willen, maar een dikke 10Mb haal je er makkelijk door.

Hubs en stekkers zijn voor watjes. Echte mannen doen het gewoon met koperdraadjes :D

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1