Toon posts:

Technics DVD-A10 wel of niet kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 293 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om na de zomer mijn Technics SA-AX7 receiver uit te breiden met een dvd speler.

Nu kan ik een Technics DVD-A10 overkopen. (zie onder)

Hebben jullie ervaring met deze speler/wat vinden jullie van deze speler :?
Zijn er algemeen bekende fouten (zowel software als hardware) aan deze speler :?
Ik mag hem werkend uitproberen, waar moet ik dan op letten :?

Afbeeldingslocatie: http://www.technics.co.uk/dvdaudio/websitedata/product/a10/images/p_a10.jpg

Main features:

Plays DVD-Video, DVD-Audio, CD

Video:

10-bit Video D/A Converter
Digital Cinema Mode
Digital Picture Mode
Monitor Selector
Still Picture Display (I/P/B)
Auto Switching Field/Frame Still
Frame Advance (Forward & Reverse)
NTSC Output Selectable

Audio:

Newly-developed multibit D/A conversion system [technical details]
Newly-developed DIGITAL RE-MASTER PROCESSING function [technical details]
R-core transformer- effective proof against magnetic flux leakage
Audiophile quality TA-KEH II electrolytic capacitors [technical details]
Advanced Virtual Battery Operation eliminates power supply noise and achieves low impedance
THCB (Technics Hybrid Construction Base) isolates the music signal form vibrations
Separate power supplies for audio and other circuitry
Class AA Audio
Audio-Only position for maximizing the pure hi-fi sound
Linear PCM Audio on up to 6 Discrete Channels
Built-in Multi-Channel Surround Decoders (DTS*1 & Dolby Digital*2)
Headphone V.S.S.
Advanced V.S.S.
Dialogue Enhancer
Virtual Battery Operation
Dual Digital Audio Out (Coaxial/Optical)
Bonus group capable
Headphone Jack with Volume Control
Large Insulator Feet

Other features:

Interactive Functions - Still Images, Video Clips, Text Information (depending on software contents)
Illuminated Universal Joystick Remote
Chapter Review
Hi-Speed Smooth Motion Scan:5 Speeds up to x100
Quick Start
Advanced Graphical User Interface
Dual Scart Terminals
Repeat Mode
Title/Chapter Search with Marker Function
Skip Forward/Reverse
Auto Power Off/Resume Play
Panel Light On/Off

Technical Spec:

Video:
Horizontal resolution: More than 500 lines
Video S/N: 65dB

Audio:
frequency response:
DVD-Audio (192kHz sampling) 2~88kHz
DVD-Video (96kHz sampling) 2~44kHz
CD (44.1kHz sampling) 2~20kHz

Wow and flutter: Unmeasurable
Output Voltage: 2Vrms (1kHz, 0dB)
Power source: AC 240V, 50Hz
Power consumption: 26W
Dimensions (WxHxD): 430 x 125 x 275 mm
Weight: 8.6kg

Verwijderd

Belangrijkste tekortkoming is het niet ondersteunen van cd-r's en cd-rw's.

Voor de rest schijnt het een puik apparaatje te zijn. Vergelijk de prijs die jij moet betalen met de prijs van een nieuwe DVD-spelers (die tegenwoordig veel meer functionaliteit leveren voor een veel lagere prijs). De huidige eigenaar van deze speler heeft in het verleden relatief veel betaald (volgens mij zo rond de 2000 gulden), omdat die bij het op de markt komen een absolute klapper was.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:27:
Belangrijkste tekortkoming is het niet ondersteunen van cd-r's en cd-rw's.

Voor de rest schijnt het een puik apparaatje te zijn. Vergelijk de prijs die jij moet betalen met de prijs van een nieuwe DVD-spelers (die tegenwoordig veel meer functionaliteit leveren voor een veel lagere prijs). De huidige eigenaar van deze speler heeft in het verleden relatief veel betaald (volgens mij zo rond de 2000 gulden), omdat die bij het op de markt komen een absolute klapper was.
Ja dat ie geen cd-r, cd-rw en mp3 kan afspelen weet ik.
Maar daar geef ik niet zo heel veel om omdat ik mp3 alleen op men comp. luister en nooit brand op een cd-r of cd-rw.
En de muziek die ik goed vind en waar ik veel naar luister heb ik liever origineel.
Maar qua features en snelhied kan hij volgens mij toch nog wel mee :?
Wat bedoel je met meer functionaliteit :? vergeleken met deze dvd-speler.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-03 22:30

JT

VETAK y0

SACD heeft meer kans van doorzetten dan DVD-A, dus dat is ook een groot gemis.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Wat dacht je van MP3, bass-management voor DVD-A, RGB scart, wisselaarfuncties, lcd-remotes enzo.
Er is gewoon heel veel bijgekomen voor veel lagere prijzen. Je zou niet de eerste zijn die een produkt tweedehands duurder koopt dan een nieuw produkt in de winkel met 2 jaar garantie.
Kijk ook eens in duitsland, dat scheel ook veel Eurootjes.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

regiovrij?
RCE-proof?
macrovision?
Op die dingen zou ik ook letten

Verwijderd

96 khz digitale uitgang (dus niet gedownsampled naar 48 khz)?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 13:52:
[...]

Ja dat ie geen cd-r, cd-rw en mp3 kan afspelen weet ik.
Maar daar geef ik niet zo heel veel om omdat ik mp3 alleen op men comp. luister en nooit brand op een cd-r of cd-rw.
En de muziek die ik goed vind en waar ik veel naar luister heb ik liever origineel.
Maar qua features en snelhied kan hij volgens mij toch nog wel mee :?
Wat bedoel je met meer functionaliteit :? vergeleken met deze dvd-speler.
Dat dacht ik ook maar als ik in de toekomst een cd/dvd speler erbij koop dan moet 'ie zeker MP3 af kunnen spelen. heel veel nummers op een cd :)

Check mijn homepage voor mijn HIFI daar kan niet veel mee gerommeld worden, alleen pure HIFI.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Oscar28 schreef op 25 augustus 2002 @ 17:27:
regiovrij?
RCE-proof?
macrovision?
Op die dingen zou ik ook letten
Wat houd macrovision in :?

Hij is regiovrij met behoud van de garantie die geldig is t/m half dec 2002.
En wat is duur :? Ik kan hem overkopen voor € 500,00 en er mankeert echt niks aan.
Als alternatief had ik zelf de Panasonic DVD-RA61 of de Pioneer DVD 646A in gedachten.
De Panasonic DVD-RA71 is ook zeer mooi maar is me in Nederland te duur.
Maar als ik iets in Duitsland koop. Is dat wel verstandig en heeft iemand een paar links van Duitse sites :? (die goedkoop en goed zijn)

Verwijderd

IK ben zelf vrij druk in de weer geweest met het Home cinema verhaal en mijn aandacht is altijd gevestigd geweest op dvd spelers en a/v receivers.

voor € 500 heb je aan de panasonic een goed apparaat, niets mis mee. Maar ik ben het met andere mensen eens als ze zeggen dat je voor hetzelfde geld een net zo goed, dan niet beter apparaat in huis kunt halen. IK ben zelf voor Toshiba gegaan aangezien dit merk ontzettend goede spelers produceren die vaak kunnen concurreren met modellen uit een duurdere serie van de concurrentie. voor die € 500 kan je volgens mij prima een Toshiba sd 510-E op de kop tikken ( die ik zelf ook heb) De beeldkwaliteit van dit apparaat staat gelijk aan dat van de Pioneer 747A.

specs sd 510 E, 10 bits 54 mhz dac voor video
24 bit 192 khz dac voor audio heeft echte 96 khz gesamplede digitale uitgangen ipv wat de 48 khz die oudere apparaten vaak hadden.
speelt wel cd-r cdrw mp3 en dvd audio, het enige dat ontbreekt is super audio cd.
Maar voor dat geld kan er ook niet alles opzitten he. Toshiba staat bekend om de sublieme rgb weergave via scart ( de aansluiting die door 75 % van de mensen word gebruikt schat ik zo, maar wat het apparaat dus ook heeft is een component aansluiting met progressive scan out voor NTSC beelden. Mocht je dus ooit upgraden naar een progressief compatible scherm of een video projecter oid. dan zit je met zo'n apparaat dus gebakken, om maar niet te spreken van de garantie die je er bij krijgt.

Je kan hem met een beetje zoeken wel voor onder de € 500 vinden en dan zijn ze vaak ook al gechipped, oftewel regio vrij gemaakt. veel succes bij het maken van je keuze !!!

misschien beetje overbodig, maar een dergelijk apparaat als de Toshiba speelt de 'verouderde' Panasonic wel van tafel ;)

Verwijderd

Ik koop alles bij http://mediacheckpoint.de
Nu tegenwoordig ook met de mogelijkheid om te betalen aan de chauffeur, bij aflevering.
Scheelde mij zo'n 40% op de Nederlandse prijzen.
Even snel wat prijzen:

Panasonic DVD-RA71EG-N 622,00 EUR
Panasonic DVD-RA61EG-K 434,00 EUR
Panasonic DVD-RV62EG-S / ab 08-02 217,00 EUR
Panasonic DVD-XV10EG-S 288,00 EUR
Toshiba SD-220-E-schwarz 160,00 EUR

Ik heb toshiba dvd=spelers zien spelen, en dat ziet er werkelijk toppie uit.
Zag laatst de Toshiba 210 in Duitsland bij Mediamarkt Oldenburg voor 120 Euro. Zal wel opruiming zijn geweest.

Kijk voor alle prijzen op http://www.guenstiger.de
Pagina: 1