Wat gaat Dell doen ???

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet eigenlijk niet of deze wel hierin moet... het gaat over een processor, maar eigenlijk ook over een bedrijfsvraag. Als hij niet goed staat verplaatsen jullie hem maar.

Maar hier komt de vraag. Zoals jullie weten zal de PIII eind dit jaar verdwijnen. Maar wat gaat een bedrijf als dell dan doen ??? .

Want de hele reeks van de PowerEdge 350 PowerEdge 1650 PowerEdge 2550 PowerEdge 1655MC is gebaseerd op de PIII !!!.

Nu kunnen ze wel overgaan op de PIV maar die ondersteund geen SMP. een Xeon wel maarja die zijn weer een stuk duurder. En een dual processor is vaker geen overkill in dedicated servers.

En als ik me niet vergis is de Bladeserver (1655MC) pas een paar maanden geleden uitgebracht door dell. Ik kan me niet voorstellen dat ze niet op de hoogte waren van de plannen van Intel.

Dus weet iemand wat dell nu gaat doen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
overstappen op Athlon MP ? :?

waarom stuur je geen mail naar Dell ipv hier te vragen !? :/

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:59

FastBunny

Give it the Works !

De instapserie zal wel P4 worden.
De zwaardere met een single of dual P4 Xeon :)

AMD denk niet dat Dell daar aan gaat beginnen.

Heb er laatst nog een topic overgehad waarom veel servers(ook dell) allemaal nog P3 zijn en geen P4 :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chello200 schreef op 25 augustus 2002 @ 12:53:
overstappen op Athlon MP ? :?

waarom stuur je geen mail naar Dell ipv hier te vragen !? :/
Dan kun je dit forum wel sluiten, want dan kun je bij alle vragen wel beter een mailtje naar de fabrikant sturen. Dit forum is toch om gedachte uit te wisselen, en om vragen te benatwoorden of niet soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Dell is nogal pro Intel ingesteld, waarschijnlijk krijgen ze hierom fikse kortingen, dus ik denk dat het P4 of Xeon systemen worden.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben ze wel eens aan een samenwerking met AMD gedacht maar is dit geflopt.

Maar als de Dual PIII servers van Dell gaan verdwijnen dan worden de nieuwe servers wel een duur grapje. een Dual Xeon systeem is niet goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien gaat ze Transmeta processoren ofzo gebruiken :? Het belangrijkste voordeel van P3 CPU's in Blade servers was de geringe warmteproductie en laag energieverbruik (erg belangrijk als je grote aantallen servers in een kleine ruimte kwijt wilt) en de CPU's van Transmeta doen het in dat opzicht ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke de blade servers kunnen ze ook uitrusten met single processoren dus dan kunnen ze gebruik maken van de P4. Maar gaan ze dan al die andere servers vervangen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wellicht stappen ze over op de nieuwe Banias processor?
Met het lage energie verbruik en het grote cache geheugen lijkt me dat een perfecte opvolger.
Bedenk me net dat ik niet weet of deze processor in een multi-processor configuratie kan draaien.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me niet... een notebook proc die smp support... .lijkt me sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De prijzen van een P4 Xeon valt best wel mee, alleen de borden zijn een stukje duurder.
Voor de doelgroep van dit soort monsters is die wat hogere niet zo'n probleem denk ik
Pagina: 1