Toon posts:

ti 4200 fan problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
probleem: leadtek ti4200 64 mb geforce 4 kaart, met het normale koelsysteem erop maar de fan die erop zit, stopt soms, loopt dan uit, dus net alsof je de stroom eraf gooit. Draai je aan de fan, dan neemt ie het niet meer over, dan opeens paktie weer alles op en draait ie zich weer suf 8)7

Het is tijdens de boot procedure random, en ook gewoon in window. nu heb ik de videokaart-fanaansluiting vastgemaakt aan een normale stekker van mn kast, en nu blijft ie vrolijk doordraaien.

Dus volgens mij is er iets mis met de stroomtoevoer in de aansluiting op de videokaart. De videokaart zelf doet het bij de weg wel heel de tijd goed.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het niet een TDH versie ofzo die de fan pas bij een bapaalde temperatuur laat draaien? Ik zeg ook maar wat :X

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
idd, miscien dat er een sensor op zit?
:?

edit:

Anders ff dit halen

Thermaltake Geforce 4 Ti Cooler (A1349)

:)

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Tis zeker niet normaal, maar wat hierboven staat zou kunnen...

* TheDataDude is geen expert

Verwijderd

Topicstarter
nee het is geen thermal sensitive geval, hij draait gewoon altijd vol, en stel dat het een fan is met temperatuurregeling dan zal hij nooit helemaal stil vallen

Verwijderd

Topicstarter
en ik heb nix aan de koeler van de geforce zoals ze hem verkopen, dat is voor de nvidia en ik heb de leadtek

• Michali
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 14:06:
en ik heb nix aan de koeler van de geforce zoals ze hem verkopen, dat is voor de nvidia en ik heb de leadtek
nvidia maakt zelf geen kaarten hoor |:(

ze maken alleen de chips als geforce 4 die andere bedrijven dan gebruiken zoals leadtek, chaintech, pixel view ect.
Trouwes dat linkie was niet om te vragen of jij die had maar om aan te geven dat je ook losse koeling kan kopen voor niet al te veel geld. Als die brak is natuurlijk. Hij is universeel dus past ook op jouw kaart.

edit:
of niet :? hoe zit dat eigenlijk bij zon kaart. Je kan de koeling er toch wel af halen dat je gewoon gaatjes in je plank hebt :?

• Michali
je zou ook even een gamepie kunnen spelen. Als die dan gaat draaien en niet door brand (hehe >:) ) dan hoort het zo. Informeer anders ff bij leadtek of het zo hoort.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb voor mijn XFX GeForce 4 ook zo'n Thermaltake GF4 cooler (a1349) gehaald.
Zitten ook memsinks bij voor voor en achterkant van de kaart.

Koelt beter dan de standaardkoeling.

Dus ik denk dat dit een oplossing is voor je...

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

past zo een ook een geForce 4 MX ? Want n vriend heeft probs met die koeling...

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
het ligt aan de stroomaansluiting, want ik heb het nu op 12 V in een molex connector gedaan en hij draait constant, iemand advies om het probleem dus op te lossen --> de stroomvoorziening van mijn kaart stopt dus soms :(

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Kaart kapot en dus garantie vragen. Lijkt me niet echt op te lossen door ons misschien wel in de fabriek.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
BronX schreef op 25 augustus 2002 @ 15:43:
Kaart kapot en dus garantie vragen. Lijkt me niet echt op te lossen door ons misschien wel in de fabriek.
He he, jij hebt het begrepen. Dergelijke problemen moet je met garantie oplossen zolang je dat nog hebt. (tenzij het probleem direct is op te lossen zoals losse stekker e.d.)

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:57

KneoK

Not in a million lightyears

Kortfragje schreef op 25 augustus 2002 @ 14:21:
past zo een ook een geForce 4 MX ? Want n vriend heeft probs met die koeling...
Nee dus. Weet niet waarom (zal wel andere maat zijn voor de mounting holes van een MX) maar er staat expliciet ook op de doos (goed, doosje) dat dit niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
ja ik denk dat k maar de garantie ga aanspreken van funcomputer.de :( maarja misschien krijg ik wel een exemplaar wat beter te overklokken is, want dit was een van de eerste leadteks ti 4200's....... :Y)
Pagina: 1