Ik heb volgens mij een ratelende processor (of de koeling die ernaast zit
) ik heb gezocht hier in de database en vond topics over processors die doorbranden ofzo en dat kan ik dus echt niet hebben. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen? of is het een voorteken dat hij dalijk de geest geeft?
Verwijderd
zal je koeling wel zijn die rateld met name je fan
je cpu rateld namelijk niet... geen bewegende onderdelen
je cpu rateld namelijk niet... geen bewegende onderdelen
Een processor maakt nooit geluid... hooguit dat de Fan van je koeler van je CPU wat geluid maakt door ouderdom of vuil...
Kast openmaken, fan schoonmaken en voila
Kast openmaken, fan schoonmaken en voila
Ratelende processor 
1 ding weet ik wel, en dat is ,dat het niet je proc is !
Hoogstwaarschijnlijk de cooler..
1 ding weet ik wel, en dat is ,dat het niet je proc is !
Hoogstwaarschijnlijk de cooler..
Verwijderd
Ik denk dat het je CPU cooler is die brak is geworden. Gewoon ff een nieuwe op timmeren. Naja zetten dan.
Check of er toevallig een kabeltje tegen je koeling (bedoel ik de ventilatortje ervan) aan zit, dat wil ook nog wel eens nachtmerrieverwekkende momenten opleveren.
tis idd de koeling.
fan schoonmaken? wat is dat pcies? of is de enige oplossing echt een nieuwe koeling?
-kaba gaat nu opzoek naar een draadje-
fan schoonmaken? wat is dat pcies? of is de enige oplossing echt een nieuwe koeling?
-kaba gaat nu opzoek naar een draadje-
normaal is het je hd die ratelt, dacht alleen bij wat oudere systemen/hd's....
V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE
Verwijderd
is het niet je HD? of misschien ratelt je kast wel , of de snoeren, of je muis?
nee je cpu maakt never sound, als je iets hoort ratelen is het je HD, je fan zoemt eerder
het is dus de ventilator op mijn videokaart. heb hem nu schoongemaakt, maar hij blijft ratelen. volgens mij draait hij niet helemaal recht ofzo wat betekent dat hij gaat 'wiegen' en daarom geluid maakt.Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:21:
ow, ik had het mis, sorry, het is niet de koeling van mijn processor (dat is toch dat zwarte blokje?) maar de ventilator op mijn videokaart die aan lijkt te lopen
Een CPU ratelt niet, maar een fan wel. Maak 'm goed schoon en spuit er eventueel een klein beetje WD40 in.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()