.oisyn schreef op 25 augustus 2002 @ 17:22:
maar heeft educatie dan geen practisch nut? imho wel: andere mensen kunnen zich gaan verdiepen in de engines en eigen ideeen daaruit abstraheren en die implementeren in hun eigen engine. Maar ze zijn idd wel verouderd, en het wordt ook steeds moeilijker om de industrie in te komen als je net begint

Ja, absoluut, maar ik bedoelde meer dat het dus niet commercieel aantrekkelijk is voor concurrenten om gebruik te maken van de engines en dat er niet echt snel nieuwe spellen gebaseerd op deze engines op de markt voor games zullen komen...
In het ideale (ireele) geval zou ID dus haar nieuwste engine vrijgeven, zodat er allemaal coole games op de markt kunnen komen voor alerlei OS'en en zodat de engine via het opensource idee kan worden doorontwikkeld, onder leiding van het ID team (net als openoffice/mozilla o.i.d.). Initiatieven als freecraft juich ik dan ook toe, maar nog veel beter zou zijn als een commercieel bedrijf zich er ook mee bezig ging houden.
Maargoed, da's allemaal

, vrees ik...

.
windancer schreef op 25 augustus 2002 @ 19:49:
Ik heb, met een aantal collega's, Q2 wel eens ge-compile-ed voor onze Sun bakken op het werk. Er was toch een aantal mandagen nodig om het spul allemaal aan het werk te krijgen. Er was vooral shit met little- vs. big-endian.
Tsja, het hoeft toch alleen maar op x86 te runnen... bij mij glippen dat soort foutjes er ook vaak zat doorheen, en na een maand of wat hoor je van iemand die een bigendian ding heeft dat 't niet goed is... Zal voor die programmeurs wel hetzelfde zijn...