Toon posts:

apache en samba werken niet meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik mandrake 8.1. Nu zat ik gister een beetje te kijken hoe me beveiliging ingesteld stond. En nu werken opeens samba en apache niet meer?

Me internet connection sharing werkt wel nog maar apache en samba werken zijn niet meer te benaderen vanuit me windows pc (me shares en website bedoel ik dan).

Ik zag ineens wel een melding over bastille gister toen ik me beveiliging doorliep en waarschijnlijk op iets verkeerds klikte |:( .
Volgens mij gebruikte ik bastille voorheen niet(in ieder geval niet dat ik weet) en ik vermoed dat deze het nu blokkeert, maar als ik in /etc/bastille/bastille-firewall.cfg kijk dan zie ik niks verkeerds.

Nu ben ik dus opzoek naar de oorzaak van dit probleem (en als het kan ook de oplossing). Of een aanwijzing hoe ik bastille kan stopzetten om te kijken of ze dan wel te benaderen zijn. hij staat niet bij ps-x

Verwijderd

hier stond onzin

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

ThaDude

Hang Loose

Poorten al in gebruik? Poorten van buitenaf ook te benaderen? even een nmapje doen!
gekeken of er nog processen draaien op die poorten, deze allemaal gekilled en opnieuw samba en apache gestart?

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
ThaDude schreef op 25 augustus 2002 @ 12:09:
Poorten al in gebruik? Poorten van buitenaf ook te benaderen? even een nmapje doen!
Ik ben niet dat je zegt erg ervaren met linux dus ik weet niet precies wat ik moest nmap-en maar de linux pc heeft als lokaal ip 192.168.0.1 en als ik vanaf die linux pc nmap -sT doe dan krijg ik alleen bij SSH open de rest voor de rest komt er niks.
gekeken of er nog processen draaien op die poorten, deze allemaal gekilled en opnieuw samba en apache gestart?
Ik heb meerdere malen gereboot maar dat hielp niet. Maar hoe kijk ik of er nog processen draaien op bepaalde poorten want ps -x gaf geen appache of samba aan, trouwens ook geen bastille(terwijl ik die laatste zekerweten langs zag komen bij het booten.

Toch voor de zekerheid maar even samba start gedaan en nu werkt deze weer en met /etc/init.d/httpd start kreeg ik ook apache weer aan het werken :) alleen snap ik niet waarom hij niet meer automatisch opstart bij het booten?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2002 13:15 . Reden: foutjes ontdekt ]

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

ThaDude

Hang Loose

heb je toevallig wat gewijzigd in die init mode?
misschien zijn ze niet meer uitvoerbaar...

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

Verwijderd

Topicstarter
niet dat ik weet. ik heb nu als tijdelijke oplossing ze maar toegevoegd aan rc.local zodat ze in iedergeval worden gestart bij het booten.
Pagina: 1