Hallo,
ik heb een fotoboek script waarbij bij iedere beschrijving van het evenement een random image langs de zijkant zet.
dit doe ik met deze code:
Wat nu het geval is, is dat de eerste dir de meeste aantal foto's heeft.
Hierdoor random hij wel 3 verschillende getallen, dus 1 per evenement, maar zijn deze getallen voor de andere 2 te hoog.
Bijv.:
Evenement 1 heeft 270 foto's - Random getal: 150
Evenement 2 heeft 25 foto's - Random getal: 50
Evenement 3 heeft 98 foto's - Random getal: 99
Hoe kan ik zorgen dat de random getallen voor de overige ook binnen de array zitten?
ik heb een fotoboek script waarbij bij iedere beschrijving van het evenement een random image langs de zijkant zet.
dit doe ik met deze code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| <? include("../login.php"); $sql = "SELECT * FROM fotogalery ORDER BY id DESC"; $result = mysql_query($sql); while($record = mysql_fetch_object($result)) { $datum = convertDate($record->datum); $dir = $record->dir; $activiteit = $record->activiteit; // dir lezen en bestanden in array plaatsen $open = opendir($dir); $i=0; while (false !== ($bestanden = readdir($open))) { if(($bestanden<>".") AND ($bestanden<>"..") AND ($bestanden<>"thumbnails") AND (substr($bestanden,-3)=="jpg")) { $bestandslijst[$i] = $bestanden; $i++; } } closedir($open); //generate entry $entry = array_rand($bestandslijst); //$img = filename $img = $bestandslijst[$entry]; ?> |
Wat nu het geval is, is dat de eerste dir de meeste aantal foto's heeft.
Hierdoor random hij wel 3 verschillende getallen, dus 1 per evenement, maar zijn deze getallen voor de andere 2 te hoog.
Bijv.:
Evenement 1 heeft 270 foto's - Random getal: 150
Evenement 2 heeft 25 foto's - Random getal: 50
Evenement 3 heeft 98 foto's - Random getal: 99
Hoe kan ik zorgen dat de random getallen voor de overige ook binnen de array zitten?