[php] $HTTP_HOST splitten op domein en subdomein

Pagina: 1
Acties:

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ej :)

Ik ben bezig met een script wat checked of een domein gehost wordt door mijn server (Zie: [rml][ Apache vhosts] Regex[/rml]), maar ik zit nu met een probleempje..

Ik moet het opgevraagde subdomein en het domein in aparte variables hebben, wat opzich goed gaat met dit script:
PHP:
1
2
3
4
$request = $HTTP_HOST;
$request = explode(".", $request, 2);
$sdom = $request[0];
$dom = $request[1];

Als je bijvoorbeeld 'bestaatniet.domein.nl' opvraagt split 'ie de boel netjes in 'bestaatniet' en 'domein.nl'.
Maar zodra je 'bestaat.niet.domein.nl' opvraagt, gaat het fout, dan split ie de boel in 'bestaat' en 'niet.domein.nl'; terwijl dat 'bestaat.niet' en 'domein.nl' moet zijn.

Ik zat te denken om de explode de vanaf rechts te laten exploden, maar hoe doe ik dat?

Alvast bedankt! :)

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ok, het is toch nog gelukt.
Op deze manier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
$request = $HTTP_HOST;
$tmp0 = strrpos($request, ".");
$tmp1 = substr($request, 0, $tmp0);
$tmp2 = strrpos($tmp1, ".");
$sdom = substr($request, 0, $tmp3);
$dom = substr($request, $tmp3+1);

Verwijderd

eerst ff wat proberen voordat je iets vraagt eigenlijk hè, want zo moeilijk was het niet blijkt nu, als je het echt neit meer weet kun je het hier natuurlijk wel vragen, maar goed, succes verder!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:08:
eerst ff wat proberen voordat je iets vraagt eigenlijk hè, want zo moeilijk was het niet blijkt nu, als je het echt neit meer weet kun je het hier natuurlijk wel vragen, maar goed, succes verder!
en jij bent een wannabe mod.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ja en dat is een nuttige post :z

Je zou ook nog iets als dit kunnen doen...
code:
1
2
3
preg_match('/^(?:(.*)\.)?([^.]+\.[^.]+)$/', $HTTP_HOST, $m);
$sdom = $m[2];
$dom = $m[3];

[ Voor 0% gewijzigd door tomato op 25-08-2002 22:12 . Reden: php tag pikt geen quotes ]