Speciale tekens problemen

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
Het gaat weer eens lekker, ahum.

Ik gebruik Debian woody, KDE 3.0.3, Xfree 4.1.0, etc

Het Euro teken doet het weer in KDE, konsole, mozilla, etc maar nu is perl van slag.

perl: warning: Setting locale failed.
perl: warning: Please check that your locale settings:
LANGUAGE = (unset),
LC_ALL = "",
LC_MESSAGES = "en_US@euro",
LC_MEASUREMENT = "nl_NL@euro",
LC_PAPER = "nl_NL@euro",
LC_TELEPHONE = "nl_NL@euro",
LC_TIME = "nl_NL@euro",
LC_IDENTIFICATION = "nl_NL@euro",
LC_NUMERIC = "nl_NL@euro",
LC_CTYPE = "nl_NL@euro",
LC_NAME = "nl_NL@euro",
LC_ADDRESS = "nl_NL@euro",
LC_MONETARY = "nl_NL@euro",
LC_COLLATE = "C",
LANG = "C"
are supported and installed on your system.
perl: warning: Falling back to the standard locale ("C").

Hoe kan ik dat uitschakelen ? alles uit /etc/environments halen werkt niet (werkt het Euro teken niet meer vanzelf in Xfree, of ik moet steeds setxkbmap us_intl typen. (terwijl in /etc/X11/XF86Config-4 het volgende staat:
Option "XkbLayout" "us_intl"
)

Is er geen Debian package die je kan installeren die je configuratie file aanpast zodat alles direct voor de Euro werkt ? Voor de Spaanse taal is er zo een, maar niet voor NL/EN ?!

• Treenaks
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:36
Als je package 'locales' installeert, en dan de "nl_NL@euro" en "en_US@euro" (die bestaat niet! dat moet en_US zijn) selecteert (als'ie al geinstalleerd is moet je /etc/locale.gen editten en locale-gen draaien. Dan zou eea moeten werken.

En idd is er voor nederlands niet zo'n locale-settings package (maar dat maakt opzich weinig uit, tot nu toe heb ik alles werkend gekregen :))

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-05 17:59
cat /etc/locale.gen

nl_NL ISO-8859-1
nl_NL@euro ISO-8859-15

Die bestonden al en waren ook al aangemaakt.
Het is een grote warboel, nu heb ik ze weer uit /etc/environments gehaald, en werkt het wel onder mozilla, etc en start OpenOffice weer op :) maar tja, het Euro teken werkt dan niet onder de console en in een terminal in X.

En zou het mogelijk zijn dat ik het maken van speciale tekens anders kan doen ?
Nu is het ` + e = è maar ik heb liever dat ik de `direct kan typen (zonder een spatie er achter) en dat ik een è type via het inhouden van de Windows key dus iets als 'windows key + ` + e' = è

Ik heb al op internet gezocht, maar kan hier geen informatie over vinden, dan wel voorbeelden.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Ik heb in mijn X config
code:
1
Option          "XkbLayout"     "en_US"

Dan moet ik Multi_key intoetsen, en dan pas maakt hij van een e en een ' een é. Multi_key is bij Debian standaard de rechter Windows toets.

Ik heb alleen geen ervaring met extended characters in de console, dat gebruik ik niet.