Toon posts:

Vraagje over afstandsbediening voor computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met de search een paar topics gevonden over afstandsbedieningen en IR ontvangers, en nu zou ik graag ook zoiets maken.
Ik heb daar nu wel nog een vraagje bij:
Als ik nu zo een afstandsbediening heb voor mijn pc, kan ik dan nog mijn tv aan zetten zonder gevaar te lopen dat mijn computer aan gaat (of omgekeerd).

Ik weet dat ik twee verschillende afstandsbedieningen moet nemen. Maar ik ben dus bang dat ik zal storen op andere apparaten.
Is de kans voor dit probleem groot? Kan je dat eventueel makkelijk verhelpen?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

je moet idd wel zorgen dat je de knopen niet dubbel gebruikt, anders reageren ze alebij, zoek dus een oude afstandsbediening op van een kapotte cd speler ofzo.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Je kunt ze iig niet precies tegelijk gebruiken, dan worden de signalen gemengd, en dan snappen zowel de computer als de TV het niet(dit heb ik met de AB van m'n stereo een een infrarode draadloze muis).
Of je met de ab van de tv ook de copmuter kunt bedienen hangt helemaal van de AB's zelf af, en of ze dezelfde code gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die code instellen bij de computer? Of hangt dit af van de ontvanger die je gebruikt?

Verwijderd

Ik heb twee afstandbedieningen één van Sony (Stereoketen) en nog een andere een universele afstandsbedienig, als ik dus bv op de Sony een knop zou drukken doet mijn computer dus niets en, dit is ook zo anders om. Je kunt dit dan ook het best vergelijken als je bv tv zit te kijken en je gebruikt die van de video dan gaat je tv toch ook niet van kanaal veranderen ....
Ja je moet trouwens die code instellen bij je computerprogramma (ik gebruik dit programma http://www.girder.nl) een code instellen gaat als volgt je stelt een actie op (bv volume hoger zetten) en dan druk je vervolgens op de knop die je wilt gekoppeld en dan genereerd het programma een berekende code adhv de infraroodsignalen. als je vervolgens nu dezelfde code stuurt (de kans dat juist diezelfde code van een andere afstandsbediening kan komen is zo goed als nihil) wordt het volume luider. zo werkt het een beetje.