Toon posts:

Last van "koude start"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet wat het is, maar laatste tijd word het steeds erger. Ik doe s'ochtends me pc aan, en alles verloopt normaal tot aan het begin van de bootscreen. Dat staat het beeld stil, lampje van de HDD blijft aan zonder knipperen. Na reboot gebeurt weer hetzelfde, maar deze keer crashed hij iets later in de bootscreen. Soms reboot hij zelfs. Na een paar keer het crash & reboot ritueel herhaald te hebben ben ik uiteindelijk in windows. Als hij eenmaal in windows was en ik reboot'm, dan start hij wel in 1x op.
Ik had van iemand die hetzelfde probleem had gehoord dat je de pc op een stopcontact met aarde contacten moet aansluiten. Dat heb ik nu gedaan, maar het probleem is nogsteeds niet opgelost.

Specs:
AMDK Athlon 1.2Ghz
Abit KA7 mb
Matrox G400
scsi cdwriter en scsi cdrom
3 harddisks
430 watt dualfan voeding
Windows XP

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
lijk me sterk maar kijk eens naar de voltages van de voeding.
misschien is da het probleem

Verwijderd

Topicstarter
gfo schreef op 25 augustus 2002 @ 11:00:
lijk me sterk maar kijk eens naar de voltages van de voeding.
misschien is da het probleem
Ik dacht eerst dat het de voeding was (mischien niet genoeg power, hij was 300 watt), dus had ik een nieuwe 430 watt gekocht. Het probleem is nogsteeds aanwezig though :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abit KA7? Bekijk eens de condensatoren rond SlotA. Van dit plankje is namelijk bekend dat de gebruikte condensatoren van een mindere kwaliteit zijn en op den duur gaan 'lekken' (aan de bovenkant opbollend en soms bruinig spul afgevend). Deze condensatoren zijn onderdeel van de CPU voeding en het zou kunnen dat het langer duurt dan normaal dat deze condensatoren tot de gewenste capaciteit zijn aangevuld, doordat ze lekken :/

Edit: een paar meer recente linkjes gevonden ;)
Roest op moederbord
Mobo dood? Vaag probleem...

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:55
ik heb wel vaker gehoord dat een pc eerst moest warmlopen, maar dat was bij wat oudere systemen....
(ik kon vroeger geen stunts spelen, alleen nadat mn moeder rabobank telebankieren had gadaan....) :)

maar ik denk dat het in dit geval idd die condensatoren zouden kunnen zijn.......

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik heb zon zelfde soort probleempje bij een van de pcs op kantoor. Een Celly700 op een MSI BX plankje. 's Ochtends 3 keer starten voordat ie echt opstart. MAar .. en nu wordt het leuk, alleeen onder WindowsME. Er staat inmiddels Win2K op en nu heeft ie het probleem niet meer. NU start ie in 1 keer op.

En ik ken nog een verhaal van een maat van me. Die heeft een meuk-merk SocketA bord met een Althon 1200. Die kan niet te koud worden. Hij moet constant koetje laten draaien anders gaat zijn cpu% en cpu-temp omlaag en crasht de hele bende.

[ Voor 0% gewijzigd door zneek op 25-08-2002 11:58 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik was in de war met mijn OUDE moederbord (Abit KA7).
Degene die ik er nu in heb is een Aopen AK73 Pro.

Maar ik denk dat het idd met de condensatoren temaken heeft. Kep net ff een fototje gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://overkill.nob.nl/~dario/temp/condensor.jpg

Ziet er niet zo best uit of wel?
Welke mainboard kan ik beter halen dan?

Verwijderd

Je kan het heel gemakkelijk testen: maak de condensatoren eens goed warm met een haarföhn, start hij nu wel rap op dan zijn je condensatoren inderdaad brak, je zou dan zelfs kunnen overwegen er nieuwe op te solderen..

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
je ziet toch dat er bruin spul uit komt :? die zijn brak dus

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Pagina: 1