Vaag verschil in performance

Pagina: 1
Acties:

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Ik heb de 3DMark 2000 benchmark zoals bekend verscheidene keren uitgevoerd op mijn pc. De hoogste score die ik heb kunnen halen met mijn pc heb ik vergeleken met iemand die (volgens 3dmark) dezelfde configuratie had.
Hier zit een merkwaardig verschil in de score. Ik had 6815 en hij had 8020. Dit is een verschil van 1205!
Kijk ook even naar het verschil tussen de CPUMarks! (482 vs. 595).

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/vdkolk/3dmarkcomparison.gif

De vrij kleine verschillen in de verschillende tests kan ik wel verklaren met de verschillen in de configuraties van de systemen die 3dmark niet registreert (Win/Lin, chipsets, BIOS settings, Geheugentypen(100/133mhz), memory usage).
Maar er is een onderdeel die ik niet begrijp. Kijk even naar het rood-omcirkelde gebied. Zijn systeem is bij elke lighting methode ruim 2x sneller! Dit valt mij niet alleen bij deze persoon op; het komt me veel vaker voor (als ik de compare-feature gebruik op de Madonion site)

Heeft iemand een idee hoe dit komt?

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
MadOnion is niet geheel waterdicht helaas.
Je kunt je score ook gelijk ff met de mijne vergelijken als je wilt. Ik heb hem gedraait op 980MHz, mijn GeForce 2 is geklokt op 220/400MHz, Direct X 7.

Het schijnt zo te zijn dat op sommige systemen wanneer je Direct x 8 hebt de polygon count door het dak gaat.

Die-hard Brexiteer

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Topicstarter
Als ik mijn score met de jouwe vergelijk, zit nergens een heel groot verschil. Volgens mij zijn ze allemaal wel te verklaren

Maar: Bij die Polygon count zit ik weer op de helft van jou! (Als is het verschil nu niet zo sterk als bij die andere)

• KingNothing
Ik kan er ook niet echt een verklaring voor vinden, elk systeem is tenslotte anders. Die cpu mark is makkelijk uit te leggen. Dit is geen onafhankelijke cpu test maar hangt samen met je videokaar, dus maw als je je videokaart hoger klokt zal je cpu mark ook toenemen. Zijn score van 8000 is ZEER UITMUNTEND te noemen voor een machine van 900MHz en ik vermoed dat zijn videokaart extreem hoog geklokt staat.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Over waterdichtheid van 3Dmark2000......
Ik kan het screenshotje van het details windowtje helaas even niet ergens op een server zetten. Of ik moet weer een uur gaan klooien en me erges aanmelden, totaaaal geen zin in, bij geocities is dat al nauwelijks meer te doen tegenwoordig. Maar ik had met me celly566@893 en nieuwe Matrox G400 es even een benchje gedraaid en er kwam 2600 uit ofzo. Ik nieuwste drivertje geinstalleerd en kaartje opgeklokt. Nog es draaien... komt er ineens 7676 uit! CPU speed 661 en allemaal geweldige getalletjes! Toen hij draaide was duidelijk te zien dat qua FPS-jes er niet veel verschil was met de eerste keer maar hij heb gewoon alles met 3 vermenigvuldigd zo lijkt het! Processor speed was ook ineens 2490Mhz... staat wel grappig opzich maar ik had toch gewoon een serieuse uitkomst verwacht na 10 minuten gewacht te moeten hebben!

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Zou dit niet gewoon een geval van AGP 1x/2x/4x instelling? Lijkt mij een logische reden.

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
'k Heb ergens gelezen dat je bij gebruik van DirectX8 (die dus nog in een betastadium verkeerd) een veel hogere score krijgt bij de High Polygon Count, dat zou een verklaring kunnen zijn.

Volvo V70 D5 my2011

Verwijderd

Wat moet die bart daar?:(:+

• KingNothing
Is het zo beter dan meneer? Mooi.
Wist niet dat er jouw naam op stond ;)

Die-hard Brexiteer

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 20:43
waar kan ik dx 8 binnenhalen ?

PVoutput

Verwijderd

Ja :P, wanneer is de officiele versie van directX 8 te downloaden?

De versie die nu te downloaden is, is toch een vroege beta? Ik ben bang dat er te veel bugs in zitten, of valt dit wel mee...? ervaringen please?

Verwijderd

Ok Thanx!
Pagina: 1