Waterflowmeter

Pagina: 1
Acties:

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-02 19:33
Wie van jullie heeft er een flowmeter in zijn WC setup staan die bij het uitvallen van de pomp de PC uitschakelt :? hoe bevalt dit en hoe hebben jullie dit aangesloten :?
In de search kan ik er niks over vinden en op het www heb ik wel een site gevonden waar er een opstaat:

reviews: Klax waterkoelingkit Exxtreme I review)

Ik zou graag praktijkervaringen horen :*)

Verwijderd

Nou.. Je zet hem ergens tussen je slangen :p Overal in je systeem is toch water-flow :)

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 16:47

schizofreen

ik & jij

ik heb geen praktijk ervaring met een flowmeter. Maar ik vind hem erg duur voor wat je ervoor terug krijgt. Ik denk dat een flowmeter die automatisch je PC uitzet ook alleen nuttig is als je PC 24/7 aanstaat en je er niet de hele tijd achter zit. Mocht de pomp het dan ooit begeven gaat je PC wel zo veilig uit.
Ik heb mn pc ook vaak aanstaan zonder dat ik erachter zit maar toch heb ik geen flowmeter nodig, immers:
Als ik achter de PC zit merk ik vanzelf dat de temp te hoog wordt, MBM staat atijd aan, PC gaat flippen.
En als ik niet achter de pc zit vertrouw ik erop dat MBM mn PC uitschakelt bij 55 graden, mocht dat niet lukken, staat mn bios zo ingesteld dat ie op 60 graden uitschakelt. Omdat het waterblok met water toch een behoorlijke warmtecapaciteit heeft hoeft de PC echt niet uit als de pomp 1 seconde stil staat. Ik heb zelf tests gedaan waarbij ik mn PC 5 minuten zonder pomp vlekkeloos kon laten draaien.

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs