Toon posts:

[RHINO] Weird iets vanuit een tutorial

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu bezig met deze tutorial:
http://perso.wanadoo.fr/3d/tutorials/knife/knife.html

Hetgene wat me niet lukt is bij het 2e plaatje = "Add Knot"

Ipv die kleinere circels, krijg ik die grote ovale rondjes oid.

Snapt iemand hoe ik dit moet doen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand ervaring met rhino?

Ik heb nog iets wat niet echt lukte namelijk:
Boolean difference, om een beker/vaas te maken moet je dan 2 truncated cone's in elkaar zetten en dan met boolean difference dat gat erin maken. Maar op 1 of andere manier wil dat niet echt lukken. Als eerste selecteer ik de buitenste cone, en daarna de binnenste maar dan doet ie niet veel. :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:04:

Boolean difference, om een beker/vaas te maken moet je dan 2 truncated cone's in elkaar zetten en dan met boolean difference dat gat erin maken. Maar op 1 of andere manier wil dat niet echt lukken. Als eerste selecteer ik de buitenste cone, en daarna de binnenste maar dan doet ie niet veel. :?
Volg de tutorials die bij rhino zitten zou ik zeggen .. Daar staat het stap voor stap haarfijn uitgelegd .. Pas als je rhino een beetje kent, zou ik aan andere tutorials beginnen .. suc6 :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe de tool werkt, kheb de zaklamp gemaakt, daar lukte het wel bij om die cilinder te substracten...

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:04:

nou, kijk. probeer eerst eens de buitenste te selecteren, doe DAN boolean difference, en DAN pas de binnenste, en dan enter.

als je eerst boolean diff doet moet je eerst de eerste selecteren, op enter duwen (of rechtsklikken), en dan de linker selecteren (en dan weer op enter duwen). di's voor de mensen die niet gelijk alles willen booleanizen.

ik weet trouwens niet direct wat er aan de hand is met 't mes. selecteer ALLEEN maar de vertices/dragpoints die je nodig hebt, niet alle 4 of zo. je kunt in het 'perspective' window selecteren - gewoon ctrl inhouden of shift.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu dus al, het rondje bovenop de truncated cone moet ik dus eerst joinen bij de rest :)

Verwijderd

maar bij dat mes, typ dan eens gewoon in "InsertKnotSrf" en ga ze dan slepen, als het goed is kan je dan steeds die streepjes maken. (die dwarsstrepen enzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu ook "Prepcurves" intypen maar die bestaat niet, heet dat nu anders, en wie weet ook hoe het heet?

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 07:14
Verwijderd schreef op 26 augustus 2002 @ 00:11:
[...]

Volg de tutorials die bij rhino zitten zou ik zeggen .. Daar staat het stap voor stap haarfijn uitgelegd .. Pas als je rhino een beetje kent, zou ik aan andere tutorials beginnen .. suc6 :9
bij mij zitten er geen tutorials bij :(

Verwijderd

Topicstarter
THE_CR0SS schreef op 27 augustus 2002 @ 16:50:
[...]

bij mij zitten er geen tutorials bij :(
Niet?
Ik heb de gratis versie, en daar zitten ze zelfs bij... :)
Pagina: 1