Hoe kan ik er voor zorgen dat ik op mijn thuisnetwerkje, bestaande uit een desktopcomputer en een laptopcomputer, altijd mijn e-mail gesynchroniseerd heb op beide computers? Wat ik tot nu toe gelezen heb zou een mail server die met IMAP werkt het beste zijn. Voor alle mailserver software van een beetje kwaliteit lijkt het of je een eigen domein nodig hebt en dat lijkt me voor een klein thuisnetwerk wat overdreven. Graag jullie suggesties om dit aan te pakken. Wat is goede software hiervoor?
Je wil dus op beide pc's dezelfde mail hebben ??? Of begrijp ik je verkeerd ?
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Nou een eigen domein werkt toch het beste. Een maat van mij heeft het ook gedaan voor 3 pc's en hij is er ook erg tevreden over
Yep, hiervoor kun je het beste IMAP gebruiken. Een imap server bewaart niet alleen je inkomende mail, maar ook en uitgaande mail en als je dit wilt zelf de prullenbak.
Je kunt zelf kiezen welke client je gebruikt, er zijn er zat die IMAP ondersteunen. Maar als je netwerk maar uit twee computers bestaat is een domein wat veel van het goede ja. Als je wat meer pc's hebt ( ik heb er hier nu zeven in het netwerk, worden er negen!) kun je beter een server neerzetten, voor bijv. email en internet. Heb ik ook en werkt goed. Maar misschien is er een programma dat in staat is om mail te synchronizeren tussen twee client-pc's.
Je kunt zelf kiezen welke client je gebruikt, er zijn er zat die IMAP ondersteunen. Maar als je netwerk maar uit twee computers bestaat is een domein wat veel van het goede ja. Als je wat meer pc's hebt ( ik heb er hier nu zeven in het netwerk, worden er negen!) kun je beter een server neerzetten, voor bijv. email en internet. Heb ik ook en werkt goed. Maar misschien is er een programma dat in staat is om mail te synchronizeren tussen twee client-pc's.
www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5
En welke IMAP server adviseren jullie dan? Welke is redelijk eenvoudig te configureren? En als ik het goed begrijp dan moet ik op mijn desktop en laptop allebei zodanig configureren dat ik op de mail server (die op mijn desktop draait) inlog voor het lezen van mail.
Ik heb het hier nog iets simpeler opgelost. Niet op 2 peecees, maar op 1 dualboot pc. In jouw oplossing moet de desktop machine aanstaan als je op de laptop mail wilt lezen. Dat is bij mijn oplossing ook zo, alleen doe ik het niet via IMAP maar via een gedeeld bestand. Ik heb op mijn peecee (Win98/WinXP) Outlook onder beide ossen geinstalled en ze als PST file dezelfde file gegeven. Resultaat, of ik nu onder 98 of XP inlog, altijd dezelfde mail.Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 12:53:
En welke IMAP server adviseren jullie dan? Welke is redelijk eenvoudig te configureren? En als ik het goed begrijp dan moet ik op mijn desktop en laptop allebei zodanig configureren dat ik op de mail server (die op mijn desktop draait) inlog voor het lezen van mail.
Scheelt je weer wat extra software installen.
[ Voor 0% gewijzigd door zneek op 25-08-2002 12:59 . Reden: typo ]
Moet je perse op beide PC's identieke mailfolders hebben, of wil je gewoon voorkomen dat je mail op verschillende machines staat? Ik heb het opgelost door op mijn werk-pc gewoon mijn mailprogramma te beheren en op mijn games-pc alleen Mailwasher (.net) te draaien. Dan kan ik snel zien wat er in de inbox op me zit te wachten (en onzin alvast deleten) maar het komt niet binnen. Maar goed, ze staan dan ook naast elkaar en ook vrijwel altijd tegelijk aan.
(Je kunt in je mailprog. op de 2e pc natuurlijk ook instellen dat mail op de server niet gewist wordt, maar Mailwasher is sneller en niet gevoelig voor virussen en andere onzin.)
Anders moet je ergens een 3e pc laten draaien en kijken of je met wat gerommel in de registry je mailprogramma zo gek krijgt om daar zijn folders op te slaan. Dat doe ik met mijn Favorieten: die staan op een netwerkschijf.
Er zijn trouwens wel wat gratis Imap mail providers: http://www.emailaddresses.com/email_imap.htm
(Je kunt in je mailprog. op de 2e pc natuurlijk ook instellen dat mail op de server niet gewist wordt, maar Mailwasher is sneller en niet gevoelig voor virussen en andere onzin.)
Anders moet je ergens een 3e pc laten draaien en kijken of je met wat gerommel in de registry je mailprogramma zo gek krijgt om daar zijn folders op te slaan. Dat doe ik met mijn Favorieten: die staan op een netwerkschijf.
Er zijn trouwens wel wat gratis Imap mail providers: http://www.emailaddresses.com/email_imap.htm
Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.
Ik heb net op mijn laptop pc de instelling veranderd voor de archiefmap van Outlook Express. Nu lukt het inderdaad de e-mail die op de desktop binnenkomt ook op de laptop te lezen. Het enige probleem is, dat als de desktop uitstaat, ik niet mijn mails op de laptop kan zien en dat wil ik ook kunnen. Het lijkt me dus toch handiger de desktop als IMAP server in te richten en daar met de laptop op in te loggen en de mail op te halen. Of blijft de e-mail bij IMAP alleen op de server staan, zodat ik het alsnog niet kan lezen op de laptop als deze geen verbinding heeft met het thuisnetwerk?
om mail te synchronsiseren moeten er toch 2 pc's aan staan, je kan op je desktop wel een IMAP server zetten maar daarop moet je ook inloggen, en daarvoor moet die PC ook gewoon aanstaan. Conclusie: neem een server (bijvoorbeeld dus je desktop, of zo'n Sun Cube ding schijnt ook wel leuk te zijn), zoek een online mogelijkheid (misschien heeft je eigen provider wel gewoon IMAP ondersteuning, tenminste, zeelandnet wel)
Pagina: 1