Toon posts:

Welk prog veroorzaakt mijn hoge cpu activiteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc geeft een cpu actitviteit van 30 a 50%, enwel in rust. De progs die auto-starten (toolbar) staan dan zelfs uit.
Het is een groot probleem voor mij, want met cd's branden krijg ik (sindskort) continue buffer underruns :(
Hoe kan ik er achter komen of .... en zo ja welk .... prog deze hoge activiteit cpu veroorzaakt???
Thanks!!!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Start je Task Manager eens op.

edit:
Ik zie dat je ME draait. Dan wordt het lastig om relevante info uit je Task manager te halen...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Welk OS? Meer info over wat je draait enzo is hier wel op zin plek

Verwijderd

1 x ctrl+alt+delete...2de tab

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-06 10:00

nxt

Tachyon schreef op 25 augustus 2002 @ 01:23:
edit:
Ik zie dat je ME draait. Dan wordt het lastig om relevante info uit je Task manager te halen...
daarom is er 'taskinfo2002'
die wil op 9x pc's nog wel een helpen

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

oei, 9x , blij dak niet meer heb , want wat men ook zegt , XP is zeker een pronkstuk van MS , stabiliteit en compatibiliteit :D :D

http://www.gjpvanwesten.nl

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kortfragje schreef op 25 augustus 2002 @ 02:40:
oei, 9x , blij dak niet meer heb , want wat men ook zegt , XP is zeker een pronkstuk van MS , stabiliteit en compatibiliteit :D :D
Zowaar, daar ben ik het zeer zeker mee eens.

[on-topic]
Maarre, zoek idd een progje die alle draaiende processen kan laten ziem. En draai even Ad-Aware en eventueel een virusscannertje, voor de zekerheid.
Maar het zou van alles kunnen zijn.... Misschien heeft iemand een geheime }:O geïnstalleerd....
[/on-topic]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

anandus schreef op 25 augustus 2002 @ 02:46:
[...]

Zowaar, daar ben ik het zeer zeker mee eens.

[on-topic]
Maarre, zoek idd een progje die alle draaiende processen kan laten ziem. En draai even Ad-Aware en eventueel een virusscannertje, voor de zekerheid.
Maar het zou van alles kunnen zijn.... Misschien heeft iemand een geheime }:O geïnstalleerd....
[/on-topic]
geheime }:O ? uberL337 :D

http://www.gjpvanwesten.nl

Verwijderd

Topicstarter
Virusscanner heb ik inmiddels updated erop los gelaten, geen resultaat.
Met ad-aware een hoop rotzooi geloost, geen resultaat.
Ik zal nu inderdaad maar eens een taskmanager opsporen (taskinfo2002?!), die moet me iets kunnen vertellen.

Ik heb trouwens ook al aan een verborgen }:O gedacht.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
heb je een netwerk draaien. Dat is bij mij de reden vanwege 15-30 % activiteit. Ik deel dus internet via deze pc. Maar dat is nog niet 50 %. Sluit alles eens behalve explorer en kijk nog eens of je zoveel activiteit hebt.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een netwerk, maar via een router. De andere PC staat uit en ik heb zelfs de netwerkstekker eruit getrokken tijdens de cpu-activiteit meting.
Alle progs gesloten, geen netwerk, geen internet, geen virus, geen adware, of wat dan ook, maar wel een cpu activiteit van gemiddeld bijna 50% (fluctuerend van 30 tot 55%).

Ik heb inmiddels taskinfo2002 gedownload en ga die vanavond maar eens uitproberen (ik moet nu "opstap").
Michali schreef op 25 augustus 2002 @ 12:41:
heb je een netwerk draaien. Dat is bij mij de reden vanwege 15-30 % activiteit. Ik deel dus internet via deze pc. Maar dat is nog niet 50 %. Sluit alles eens behalve explorer en kijk nog eens of je zoveel activiteit hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb TaskInfo2002 4.0 zojuist geinstalleerd. Werkelijk een geweldige Taskmanager (kan ik iedereen aanbevelen).

Wel, ik durf het bijna niet te vertellen, maar mijn cpu activiteit "in rust" blijkt slechts ruim onder de 3% te zijn.
Het prog waar ik de cpu activiteit tot op heden in aflas en ik voor 100% vertrouwde was "speedfan" 8)7
Speedfan is inmiddels 100% van mijn systeem af, dat begrijpen jullie.

Thanks voor alle tips.

P.S. mijn "buffer underrun" probleem zal ik dus bij/in de brander moeten zoeken.
Pagina: 1