Live For Speed: screenshots, replays, fast laps, drifting...

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Omdat het andere topic (Live for Speed: gratis racesim) wat aan het verwateren was heb ik besloten om een nieuw topic te openen over de testversie van Live For Speed racesimulatie.

De bedoeling van dit topic is om je mooiste screenshots en beste replays te posten. Laat zien wat je snelste rondes zijn, je knapste stunt of je beste driftings. Een screenshot kun je maken met de PrintScreen toets (welke het scherm naar je klembord kopieert) en replays kun je bewaren door op 2 te drukken in het spel. Je vindt de replays terug in de "lfs\data\gst" map.

Eerst nog wat informatie vooraf. Zoals eerder gezegd, Live For Speed is een gratis testversie van een racesimulatiespel in een vroeg ontwikkelingsstadia. De graphics en geluid zijn nog niet on par met moderne games, maar het realisme van de wegligging wordt door weinig games geëvenaard. Dat maakt het spel dan ook enorm leuk. Mensen die Grand Prix Legends de max vonden qua realisme komen hier zeker tot hun trekken!

Enkele nutigge links:
Live For Speed website
Live For Speed forum

Live For Speed demo test versie 0.04L (29.1 MB)
Live For Speed demo test versie 0.04N Update (0.6 MB)

Een jammer punt aan het spel is dat je eerst credits moet verdienen eer je snellere wagens kunt kopen. Nu heb je die credits snel genoeg bij elkaar, maar niet iedereen heeft daarvoor de tijd en zin. Daarom heb ik eens gekeken of de credits niet te omzeilen zijn. De oude truuk met de wagen in het "cfg.txt" aan te passen werkt niet langer met de nieuwe patches. Je moet dus voldoende credits hebben vooraleer je een betere wagen kan krijgen...

Ik heb dus de datafiles eens nagekeken en gevonden waar de credits aangepast worden. De credits worden bewaard in het bestand "cfg.sta" in de "lfs\data\misc" map. Schijnbaar is "cfg.sta" niet aanwezig wanneer je nog geen credits hebt. Daarom heb ik een gemodificeerde versie van het bestand online gezet dat je 200 credits geeft, voldoende om alle momenteel beschikbare wagens te gebruiken. Download cfg.zip hier en unzip de inhoud ("cfg.sta") naar de "lfs\data\misc" map.

Voor de geïnteresseerden, hieronder de structuur van dat bestand (openen met een HEX-editor):
code:
1
2
3
Descr: -- identifier -- |  ?  | credit | ?
       S  R  U  S  E  R |  ?  | 200    | ?
HEX:   53 52 55 53 45 52 00 E5 C8 00 00 00
Voor de credits aan te passen heb je 3 bytes ter beschikking (8, 9 en 10). Als je mijn gemodificeerde versie gebruikt dan heb je C8 (200) credits. FF (255) is de maximale waarde van een byte. Wil je meer credits (wat echter nogal zinloos is op dit moment) dan moet je dus de 2 andere bytes ook gebruiken. Let echter op, het spel leest de bytes in omgekeerde volgorde in. Zet je FF 88 (65416) in het bestand, dan wordt dat door het spel gelezen als 88 FF (35071).
De maximale waarde die het spel aanneemt is 1.000.000 credits. Hexadecimaal is dat 0F 42 40 zodat je 40 42 0F moet invullen in het bestand.

Cheat? Ik denk het niet... Sommige mensen willen gewoon rijden met een bepaalde wagen. De rest van het spel interesseert hen niet. Tenslotte heeft niemand er nadeel aan :)

Ik heb een beetje zitten spelen met de setup en na enkele testlaps wist ik er al lage 1'30" uit te halen met de GT Turbo. Zelfs een hoge 1'28". De topsnelheid die ik haal is 220 km/h voor de remzone op het lange rechte stuk. Dat is zonder ergens tot de limiet te gaan en met nogal vrij frequente wheel-locks in de remzones. De veren van de pedalen van m'n oude Thrustmaster geven nauwelijks nog weerstand zodat goede remcontrole erg moeilijk is.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/games/lfs/lfs_02.jpg

1'28"86. Daar moeten nog makkelijk twee seconden afkunnen... Download de Replay.

Oh, en voor de fun... Een 360. Het screenshot zegt natuurlijk niet veel, maar de replay is erg leuk om te bekijken. De ingangssnelheid is 145 km/h in derde en de uitgangssnelheid 60 km/h in tweede met de voet lekker op het gas :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/games/lfs/lfs_01.jpg

Download de Replay.

Op het officiële forum is er ook een topic over drifting. Drifting is een techniek waarbij je express de wagen zwaar overstuurt zodat de achterkant wegschuift. Erg spectaculair om te zien. Doorgaans verlies je er wel tijd mee, maar als je er goed in bent dan kun je in bepaalde bochten middels drifting erg snel nemen.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/games/lfs/lfs_04.jpg

Ik heb mezelf er dus ook maar eens met geamuseerd en deze replay is het resultaat. De eerste bocht en chicane heb ik rustig genomen. Die lukken nog niet zo goed driftend. De anderen zijn lekker overstuurd. Nog niet perfect, maar een aardige impressie.

Laat zien wat jullie kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu omdat jij het zooooooo leuk vind
probeer ik het eens :D..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 22:06

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

ik kan echt nie driften met mijn car !

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

BruceLee schreef op 25 augustus 2002 @ 01:47:
ik kan echt nie driften met mijn car !
dan moet je ook niet die standaardauto nemen want die heeft voorwielaandrijving.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Hmmz , ziet er opzich wel leuk uit! Dit is gewoon gratis en MP ?

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-07 09:27

Mary Wana

keyboard nut

Is er geen manier waarmee je gewoon met TB kan spelen ? of een andere view vanuit auto ? die wheels view en in car view zijn neit errug prettig als je geen stuurtje hebt :S

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
waarom kan dit niet in dat andere topic :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Mary Wana schreef op 25 augustus 2002 @ 10:07:
Is er geen manier waarmee je gewoon met TB kan spelen ? of een andere view vanuit auto ? die wheels view en in car view zijn neit errug prettig als je geen stuurtje hebt :S
Nee, voorlopig is er geen manier om enkel met keyboard te spelen. Een simulatie als deze zou ook vrijwel onmogelijk te spelen zijn zonder analoge controller.

De standaard cocpit view is de beste om in te rijden. De zichthoek komt zeer getrouw overeen met die in een echte auto zodat je jezelf meteen thuisvoelt.

rick_h: Dat staat in de eerste regel van m'n bericht. Dit topic is ook voor de replays en screenshots van jullie coolste acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Hoe download je die replay van je? Ik krijg steeds iets van Microsoft Password... Ik denk er niet aan om me daarop in te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
ik vind het een toffe game maar ik vind het alleen beetje raar dat je met je muis moet rijden, het lukt wel maar ik vind het verrekte lastig, ok een stuurtje zeg je dan..maarjah, ik heb hier nu geen stuurtje .oude is verrot gegaan... dus vind ik het eigenlijk maar raar dat er geen toetsenbord bediening kan..maar aan de andere kant is het toetsenbord niet zo precies/anoloog als een stuur of muis....dus kan ook wel begrijpen :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Op het officiële forum heeft een zekere "PhatI3oySlim" een indrukwekkend staaltje drifting laten zien. Ik heb de replay eventjes geupload naar m'n webspace voor jullie. Zeker de moeite waard om eens te bekijken. Download de replay hier.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/satcp/temp/pbs_drift.jpg

"PhatI3oySlim" in actie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
ff ander vraagje..gaat deze game niet de kant op van het worden van een game voor de pc wat GranTurismo voor de psx was? Qua realisme lijkt het er wel behoorlijk op...maar er zullen vast geen upgrade mogelijk heden enzo zijn...maarjah..als het gratis is zie ik het over het hoofd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40
Woei , gaaf spel zeg ,loopt zelfs soepel op mijn rammelbak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Laatst online: 15:40

Maxow

Hidden Sound System

hmz, en nog steeds mijn mooie radeon probleem dat niet is opgelost AAAAARGH !@#@$% ruk spel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Yonni: Qua realisme gaat het voorbij GT3. In GT3 is vooral de fun-factor van belang. Hier drukt men vooral op puur realisme. Net zoals Grand Prix Legends. Dat schrikt natuurlijk wel velen af. GT3 trekt zowel de meer ervaren drivers aan als diegenen die enkel weten dat de rechterpedaal de wagen doet versnellen en de andere vertragen ;). Bij Live For Speed is dat zeker niet het geval.

De graphics en geluid zijn ook nog lang niet wat GT3 op een TV tevoorschijn tovert. Maar de Live For Speed versie die nu beschikbaar is, is nog maar een zeer vroege testversie van. De ontwikkeling is nog maar net gestart. Wat dus nog niet is kan zeker nog komen!

MaxOW: Met zulke volwassen opmerkingen zul je de makers van het spel vast niet inspireren om dat probleem bovenaan hun prioriteitenlijstje te zetten. Overigens, als je de FAQ leest van het spel dan vind je tips voor Ati Radeon kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Laat maar... :)

[ Voor 0% gewijzigd door Tentacle1 op 25-08-2002 23:23 . Reden: stomme vraag... ]

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
Het is dus een volledige game die uitgegeven gaat worden door een grote uitgever? of freeware?? dat ontgaat me nu eigenlijk..dacht dat het freeware zou worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Ik veronderstel dat het de bedoeling van de makers is dat wanneer het spel een bepaalde graad van volledigheid heeft bereikt dat ze contact opnemen met een uitgever. Nergens staat dat het een gratis spel gaat worden. Dit is gewoon een testversie.

Ik heb trouwens zonet m'n beste tijd nog ietwat verscherpt. 1'28"54. Maar de verbeterde setup laat veel snellere tijden toe. Alleen verknoei ik het doorgaans in de rechts-linkscombinatie voor de tweede checkpoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 19:08
ik vind het btw maar een nep spel... wat een klote controls ik kan ze tevens ook nie verandere ffs echt gaar

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
LaMaGRa schreef op 26 augustus 2002 @ 04:58:
ik vind het btw maar een nep spel... wat een klote controls ik kan ze tevens ook nie verandere ffs echt gaar
nou nou, wat een gedrag zeg :o tis een test versie...en ik vind m toch wel hartstikke cool..en die controls..jammer :+ ik speel ook met muis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
LaMaGRa: Wat bazel je daar nu allemaal. Je kan de controls wel herdefiniëren. Alleen moet je om te sturen een analoge controller gebruiken. Met de pijltjestoetsen kan je onmogelijk goed sturen. Niet meer dan normaal dat men zoiets uit het spel laat. Dit spel is niet gericht op Jan Modaal die niet eens weten hoe je moet rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54
het spel crasht bij mij telkens al als ik nog in het menu zit, iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Geen foutmelding ofzo? Welke hardware & OS heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
geen foutmelding

Xp1700+ | msi geforce3ti200 | 512mb sdram | winXP prof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

bij mij doet ie t ook niet :(

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=9508
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=9509

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Stomme vraag waarschijnlijk, maar het spel komt in een ZIP-bestand zonder installer. Je hebt die toch wel uitgepakt naar een directory op je harddisk. Het spel spelen vanuit het ZIP-bestand is onmogelijk.

Let ook, je moet DirectX 8.1 hebben. Nu geloof ik wel dat die standaard bij Windows XP bijzit, maar kijk het toch maar eventjes na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

SatCP schreef op 26 augustus 2002 @ 13:40:
Stomme vraag waarschijnlijk, maar het spel komt in een ZIP-bestand zonder installer. Je hebt die toch wel uitgepakt naar een directory op je harddisk. Het spel spelen vanuit het ZIP-bestand is onmogelijk.

Let ook, je moet DirectX 8.1 hebben. Nu geloof ik wel dat die standaard bij Windows XP bijzit, maar kijk het toch maar eventjes na.
ow, dan weet ik t al, 3dfx...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
tegen mij?

stomme vraag inderdaad :)

hij stopt gewoon na een aantal seconden (kweenie hoeveel) soms ben ik al bij de auto, soms nog maar bij het poppetje. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Het spel werkt op een 3dfx Voodoo 5500, maar kent frequente crashes. Andere Voodookaarten heb ik geen informatie over.

Met Audigy geluidskaarten schijnen er overigens ook grote problemen te zijn. Van wegvallend geluid tot crashes.

Soms komen crashes ook voor wanneer er meerdere controllers aan je PC hangen (wheel en gamepad bijvoorbeeld).

Raak je er echt niet uit, post dan je vraag in Bug Reports. Niet zeker dat men je daar kan helpen, maar de makers van het spel lezen die threads en kunnen aan de hand van de informatie die je geeft hopelijk de bugs verwijderen in volgende versies. Iemand in die thread heeft trouwens ook het probleem van vastlopende menus. De oorzaak bij hem was een overgeklokte beeldkaart. Terugklokken naar een lagere snelheid was de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
dit zie ik net staan in de deb.log (debug :? )

code:
1
2
Check: maxtexsize 4096, candoshadows 1, cando2x 1, candomultitex 1
data\wld\Blackwood.wld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Hier staat er (en het spel werkt perfect):
code:
1
2
Check: maxtexsize 2048, candoshadows 1, cando2x 1, candomultitex 1
data\wld\Blackwood.wld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Is er maar 1 circuit? Vind ik eigelijk wel jammer is een erg leuke race sim :) Vooral het zelf schakkelen geeft een leuk effect. Het geluid wat je hoord als je snel terugschakkeld is erg goed gemaakt.

Alleen jammer dat je maar 3 auto's hebt en 1 circuit (wat ik niet een echt interesant circuit vind) maar het is natuurlijk ook een demo :)

Is het al bekend wanneer de hele versie uitkomt?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Er zijn 2 circuits. Nu ja, eigenlijk hetzelfde circuit maar het rally parcours maakt gebruik van een stukje van het circuit.

De makers hebben het grootste deel van hun tijd gespendeerd in het realistisch maken van de wegligging. Graphics, geluid, hardware support, circuits, auto's,... dat is allemaal voor later. Het spel is nog in een zeer vroeg ontwikkelingsstadia. De makers hebben aangeduid dat ze denken nog minstens driekwart jaar nodig te hebben om het spel in een afgewerkte vorm te gieten. En als ze het spel werkelijk commercieel willen uitbrengen dan betwijfel ik dat ze meer dan enkele circuits en wagens in de testversie gaan steken. Anders koopt toch niemand meer de volledige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
En zonet is een nieuwe patch verschenen van Live For Speed. Download patch 0.04P hier. Wat is er nieuw?
Here's a list of what i've done in PATCH P :

1) Host crash and two other multiplayer bugs fixed
2) Lap times now the same in practice or race
3) Can use buttons for accelerator and brake (options...controls)
4) Can select the the combined axis in combined axis mode
5) Can select the number of buttons up to 12

Note : Multiple controllers and clutch / shifters not yet supported.

Note : LWFF wheel.
I tested it on my LWFF Serial wheel, the well known pulling to the left problem is still there in separate axis mode, however, in combined axis the forces worked fine, but force type needs to be set to "two" for it to work. And no idea why but two of the buttons are not recognised.

Note : TSW wheel.
We don't have one to test it on but we've heard that LFS doesn't work at all on the TSW wheel, even though a browse on the internet suggests it uses the axes in a normal way. I hope that it may start working now if you set the number of buttons to be correct in the controls options screen.

Final Note : The controller system is to be replaced soon with a full rewrite which will allow multiple controllers and will show the available axes in a better way. This current version is only temporary, i have not wanted to start the rewrite yet as there have been other bugs to deal with and we think that most people can use it now on a single controller.

Thanks again to all of you for your testing and patience with the bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:43
Die patch kan die gewoon over die 25mb versie heen of moet ik nu eerst alle patches gaan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
kan er gewoon overheen.

ik ga ff kijken of het mijn crash voorkomt :)

edit:

nix geholpen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
fuck ey.. die snelle wagen rijd helaas ECHT klote

snel op toeren en snel op snelheid.tik je de rem een beetje aan.. AHHHHHH MUURTJE!!!Slip slip baf achterstevoren tegen het muurtje aan :|

vrij klote rijden dus... helaas
maar het ziet er wel supergaaf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
woei!

probleem nu toch opgelost, in windows95 emu mode loopt ie niet meer vast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mexwall
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 12:11
Mooi spel, ziet er goed uit en rijd voor zo ver mogelijk(350 mhz :'( ) erg realistisch.
Smaak naar meer :9~ en doet de dagen van Grand tourismo 1&2 voor de playstation 1 _/-\o_ her leven. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

ik wil em ook kunnen spelen op mijn pjoeter :(
waarom doet die @*&%@)* voodoo 3 t niet ?
komt dat alleen omdat er geen directx 8.1 drivers zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Hennie-M: Dat klote rijgedrag noemt men realisme. Of dacht je dat sportwagens in de realiteit door bochten scheuren als een trein op rails? Als je achterkant uitbreekt in remzones dan is je rembalance verkeerd. Breng wat meer remkracht naar voren toe. De standaardsetup trekt op weinig. Je moet de wagen lekker aardig tweaken eer je fijne rondetijden kan neerzetten.

Atgast: Ik vrees ervoor. De Voodoo3 is een kaart die 'ten dode opgeschreven' is sinds 3dfx out-of-business is gegaan. Je kan op het officiële forum eens een oproep doen naar andere Voodoo3 gebruikers. Misschien zijn er wel mensen die weten hoe de kaart aan de praat te krijgen, of kan men je uitsluitsel geven dat de kaart niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
[quote]SatCP schreef op 27 augustus 2002 @ 01:23:
Hennie-M: Dat klote rijgedrag noemt men realisme. Of dacht je dat sportwagens in de realiteit door bochten scheuren als een trein op rails? Als je achterkant uitbreekt in remzones dan is je rembalance verkeerd. Breng wat meer remkracht naar voren toe. De standaardsetup trekt op weinig. Je moet de wagen lekker aardig tweaken eer je fijne rondetijden kan neerzetten.

Ik verwacht inderdaad niet dat hij lekker arcade gaat scheuren maar als ik op een recht stuk een beetje rem en NIET stuur verwacht ik niet dat hij metteen achterstevoren staat!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Dat is doodnormaal als je de rembalans niet goed instelt... Je voorwielen blokkeren niet en hebben volle tractie terwijl de achterwielen in een slip gaan en zo tractie verliezen. Achteraan heb je dan plots veel minder grip. De achterkant wil dan sneller gaan als de voorkant. Je stuur een beetje scheef houden of wat oneffenheden op de baan zijn dan meer dan voldoende om je achteruit de vangrails in te laten gaan. Je hoeft daarvoor niet eens aan je stuur te draaien. Als een van de voorwielen door een hobbel of iets dergelijks eventjes mider grip heeft dan ga je rond. Daarom is het van belang om zo weinig mogelijk wheel-lock te hebben en je rembalans perfect uit te middelen tussen voor en achter zodat je een zo groot mogelijk remvermogen hebt.

Ik heb bij mij de balans ook verder naar voren moeten verleggen. De meeste instellingen heb ik moeten veranderen want de standaardinstellingen zijn nauwelijks bruikbaar voor snelle rondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.gessel/race.jpg

Wat halen jullie voor topsnelheid met de standaard auto ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Dat weet ik al niet meer. Ik rijd enkel nog met de GT Turbo. Achterwielaandrijving owns :)
Met de turbo haal ik 220-223 km/h aan het 200 meter bord op je screenshot. En dan vol in de ankers om de bocht niet te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Weet iemand misschien of er momenteel problemen zijn met multiplayer games?
Ik krijg de lijst met games maar niet te zien. Gewoon zwart scherm en dan niks....... rarara hoe kan da ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Nou ik vind achterwiel aandrijving erg kut rijden eigelijk :/ Geef mij maar 4wd :z

Maar ik was ff met de setup bezig want die bak trekt voor geen meter. Nou weet ik uit evaring van andere race sims (gpl) dat je dan aan het diferentieel (schrijf je dat zo :? ) moet sleutelen. Nou ik merk dus niets :( Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Als je het differentieel aanpast dan merk ik toch serieuze verschillen. De final drive bijvoorbeeld moet je veel hoger zetten. De wagen heeft een zesde, die moet je ook gebruiken. Je accellereert dan ook veel beter omdat je versnellingen korter worden.

Ik heb mijn setup zwaar onder handen genomen:
De remkracht heb ik ietwat verminderd om de kans op wheel-lock te verkleinen. Daarnaast heb ik de rembalans naar voren gelegd (0.73) om stabieler te zijn in de remzones. De wagen is zowel achteraan als vooraan verlaagd. De stijfheid heb ik achteraan enorm vergroot en vooraan een beetje. Zo is de wagen veel beter bestuurbaar bij het uitkomen van trage bochten. De dempers achteraan zijn een beetje strakker gezet en vooraan is de Comp. demper zwaar omhoog geschroefd. Dat om het grondcontact te vermijden op het rechte stuk omwille van de zware hobbels op het wegdek. Ook de anti-roll stangen zijn zowel vooraan als achteraan strakker gezet. Bij de banden heb ik de toe-in achteraan verhoogd en vooraan verlaagd, de camber negatiever gezet en de track verlengd. De final drive ratio is verhoogd tot 4.50 om efficiënt gebruik te kunnen maken van de zesde versnelling. De differentieellimiet is verlaagd om het driftgedrag beter te kunnen controleren met het gaspedaal. De bandenspanning heb ik achteraan verlaagd tot 2.10 bar voor een beter contactoppervlak en vooraan verhoogd tot 2.46 bar.

De setup staat nog niet helemaal op punt, maar je kan er wel snelle ronde tijden mee kloppen. Lage 1'28" rondes doe je zonder veel moeite en 1'27" zou geen enkel probleem mogen zijn ware het niet dat ik de rechts-linkscombinatie voor de tweede checkpoint nog steeds niet onder de knie heb. Geïnteresseerden kunnen m'n huidige setup hier downloaden (rechtermuisknop, save as).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
SatCP schreef op 25 augustus 2002 @ 21:01:

MaxOW: Met zulke volwassen opmerkingen zul je de makers van het spel vast niet inspireren om dat probleem bovenaan hun prioriteitenlijstje te zetten. Overigens, als je de FAQ leest van het spel dan vind je tips voor Ati Radeon kaarten.
Als jij mij kan vertellen waar ik agp-acceleration uit kan zetten in mijn bios dan wil ik het ook wel weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
leuke game, maar kut dat het niet alleen met het toetsenbord kan. Ik heb mijn joystik ook geprobeerd maar de trigger button als accelerate werkt niet en het is gewoon kut om de hele tijd je stick naar voren te duwen

tampert, kriminalpolizei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:54
Ok vor de radeon 8500 mensen. Als je de game goed wil spelen dan moet je even rage3dtweak 3.5 downloaden bij rage3d. Dan moet je in je DX settings even hardware tcl uitzetten. Bij mij ging de FPS van 8 naar 90 en nu kan ik lekker rond rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Laatst online: 16-09 19:09
Ik kan niet vinden hoe je ander auto's kiest. Ik heb genoeg credits, maar waar zit dat nou?

edit: duh, ik maar zoeken en zoeken...plaats een bericht en de eerste keer dat ik het spel opstart vind ik m |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Niet online
Zo echt heerlijke setup :z

Heb eindelijk genoeg geld om die snelste te kopen :) (geld gaat er dan niet af, bug?)

Meteen die setup erop gegooid echt heerlijk :) Bij langzame bochten trekt de achterkant een beetje weg wat ik persoonlijk erg lekker vind dat geeft je tenminste het gevoeld dat die auto wat pit heeft :)

Is wel een setup om waker bij te blijven maar dat vind ik niet erg :+

De wagen voelt een beetje zoals bij gpl daar doet de achterkant ook zo als je uit een langzame bocht komt O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Wakker blijven doe je best altijd achter het stuur :P
Ik heb de setup achteraan wel rustiger gemaakt. Hij controleert nu heel makkelijk bij een drift, dat heeft natuurlijk wel een beetje als nadeel dat je ietwat minder tractie hebt bij het uitkomen van een bocht. Standaard doet de achterkant veel lelijker in traag bochtenwerk en is ie veel moeilijker te controleren.

Btw, mocht het je interesseren. Ik heb een boel tips gepost over het veranderen van de setup. Welke invloed een bepaalde instelling heeft op de wegligging en dergelijke. Je kan ze vinden in de derde post van de Tell me like I'm a five year old....(setup question) thread.

Credits verminderen niet als je een snellere wagen gebruikt. Ik denk dat de credits gewoon een niveau aanduiden, niet een bedrag om iets te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentino Rossi
  • Laatst online: 01-07-2012

Valentino Rossi

VDW Racing Team

en wat is de beste setup voor de XF?

..::|VDW Pocketbike Racing Team|::..

• satcp
  • Niet online
Geen idee. Daar rijd ik praktisch nooit mee. Maar gezien de wagen vrijwel identiek is op de motor na vermoed ik dat je wel grote delen van m'n setup kan overnemen. Omdat de non-Turbo minder vermogen heeft kun je de achterkant ook veel agressiever instellen.

Verwijderd

moet je gewoon je xr_gt_turbo_je naam.set openen en de tekst veranderen in: "srset"???

• satcp
  • Niet online
Dat weet ik niet. Nog niet geprobeerd of je de setups kan uitwisselen tussen de wagens. Probeer het eens en laten weten of het lukt.

Verwijderd

ik merk geen verschil dus ik neem aan dat het niet werkt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Een nieuwe patch is uit voor het spel:

Live For Speed demo test versie 0.04Q Update (0.6 MB)

Wat is nieuw?

1) Transparent text window
2) TAB key bug fixed + HOME key own car
3) Can assign mouse wheel + middle button / press wheel
4) Host can kick a player or ban player's IP for 12 hours
5) Host bug allowing superimposed cars theoretically fixed
6) New host options button, partly functional
7) Can enter pits while spectating
8) Some minor improvements
note 1: multiple controllers not yet done
note 2: there are still some known multiplayer bugs

Er schijnt ook aan de wegligging van de wagens gewerkt te zijn want de Turbo lijkt onstabieler op de weg te liggen. Ik heb wel nog geen tijd gehad om meer dan enkele rondjes te rijden...

Ook iets dat me opviel is dat de muiscursor nu steeds in beeld blijft. Ook als je rijdt. Is dat bij iedereen zo?

Oh ja, nVIDIA 40.41 beta drivers geven soms heel rare (negatieve) resultaten in het spel. Lees er meer over in Nvidia Detonator 4 drivers out. Big Improvement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
iemand enig idee waarmee de wagens voor dit spel gemaakt zijn?

ze zien er namelijk redelijk simpel uit, dus misschien dat ik er ook wat leuks voor kan brouwen

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MENSEN nieuwe demo!!! :) ga naar www.liveforspeed.net en dowload de 0.1B demo. :) ( 31,4 mb groot) weet niet of er wat nieuws in zit. :)

edit: nieuwe is meer detail in ciruit sommige bochten iets verandert (wijder) en in sommige bochten banden zodat je niet afsnijdt. >:)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Stefke
Maverick schreef op 03 september 2002 @ 23:02:
iemand enig idee waarmee de wagens voor dit spel gemaakt zijn?

ze zien er namelijk redelijk simpel uit, dus misschien dat ik er ook wat leuks voor kan brouwen
Nou, ik niet, maar ik zou HEEL graag een Renault 5 GT Turbo willen hebben voor dit spel! :D

Overigens denk ik dat in het uiteindelijke spel de graphics nog wel opgepoetst worden.

Btw...met "F" krijg je het Forces-scherm, kun je zien welke krachten op de auto liggen.

Met shift-H kun je je claxon veranderen :)

O ja, mijn snelste tijd tot nu toe met de GTI op rally: 1.10:64. Geen screen helaas, volgende keer beter.

Hoe maak je eigenlijk screens?

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 13:10
Wel lache om een keer gespeeld te hebben maar meer niet. Je kan wel lekker je bak tunen :) Voorkant vet laag en achterkant lekker omhoog, ziet er wel stoer uit hehe :D

• Stefke
Dat ziet er dus NIET uit :O

btw, er zijn weinig spellen die zo realistisch rijden als dit, dus het is wel meer dan leuk voor een keer (dwz als je graag realisme ziet :) zoals ik )

• Solosmots
  • Laatst online: 15-09 20:16
Site is down.... Mirrors?

E D I T :
Niet de saait is down maar Chello liep te bokken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Patch E is uit, maar met die patch installed heb ik geen banen meer in me spel...onbruikbaar dus.
Daarbij werken rem en gas omgekeerd. Bij intrappen ga je zachter |:(

Mooie patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Niet online
Hoe kun je het aantal FPS zien in LFS ?? Ben er wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Staat links boven in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand zin om te racen online?

en dan het liefst Rally-Cross met de GTI

daar ben ik op me best 8)

Ik maak wel een server genaamd GoT aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SatCP schreef op 25 augustus 2002 @ 01:17:
De graphics en geluid zijn nog niet on par met moderne games, maar het realisme van de wegligging wordt door weinig games geëvenaard. Dat maakt het spel dan ook enorm leuk. Mensen die Grand Prix Legends de max vonden qua realisme komen hier zeker tot hun trekken
Je hebt zelf zeker geen auto, aangezien je denkt dat dit realisme is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Er staat toch nergens dat het zo realistisch is als in het echt? Het is gewoonweg de meest realistische rijsimulatie die er momenteel is. En dat is een feit. En wat je vraag over auto's betreft, ik heb zelfs circuitervaring (we hebben een motorrevisie/tuningsbedrijf), dus daar ligt het probleem zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Meneer heeft zelf al een maand zijn rijbewijs danwel autootje, dus hij moet even laten zien dat ie rijervaring heeft en wel effe weet hoe een auto aanvoelt en reageert op grenssituaties :O
Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 23:14:
Na een maand rond gereden te hebben in een Ford fiesta ( men beginnersautotje :+ ) ben ik die aardig zat en ga ik dus nu een "echte auto" kopen,
alleen zit ik eigenlijk al maanden te twijfelen over welke!
Een keuze maken valt eigenlijk nog aardig tegen... :(
Het budget is +/- 7.500 euro, liever niet veel meer.
[rml][ auto (alweer)] Keuze maken, moeilijk :([/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefijn schreef op 02 oktober 2002 @ 23:18:
Meneer heeft zelf al een maand zijn rijbewijs, dus hij moet even laten zien dat ie rijervaring heeft en wel effe weet hoe een auto aanvoelt en reageert op grenssituaties :O

[...]

[rml][ auto (alweer)] Keuze maken, moeilijk :([/rml]
Ehm, dan weet ik nog wel dat dat spel niet realistisch is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
tuurlijk, wat jij wil... dusss...ik ga nog effe deze gave sim doen :)

het blijft natuurlijk altijd iets anders dan de werkelijkheid he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Hoe kun je een spel nu zo realistisch maken als de werkelijkheid? Je bent gebonden aan de grenzen van PCs. 2 dimensionale weergave op een plat scherm terwijl je in werkelijkheid helemaal rond je kan kijken. De graphics zijn 'in real life' wel net ietsje beter. Je ziet verder en duidelijker, en hebt een beter overzicht dan op een scherm. Als de wagen in een slip gaat dan voel je dat aan. Niet via wat idioot geschok van een force-feedback stuurtje. Je voelt gewoon waar de wagen de tractie verliest. Op de PC kun je pas verbeteren als je drift ziet gebeuren. Geluiden zijn veel genuanceerder en je hoort of er een voorwiel of een achterwiel blokkeert.

Een simulatie getrouw aan de werkelijkheid van een auto of vliegtuig zijn vooralsnog onmogelijk. Misschien dat ver doorgedreven virtual reality dat op termijn wel kan veranderen. Maar dat gaat waarschijnlijk onbetaalbaar zijn voor de consument.

Maar dat verandert het feit niet dat Live For Speed de meest realistische simulatie op dit moment is. En de physics zijn natuurlijk nog niet perfect. Men werkt er nog steeds aan. Wat verwacht je nu van een 0.1 versie in een vroeg ontwikkelingsstadium. maar beter vind je op PC en console niet. Kun je denken wat het eindproduct gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:36

duderuud

Sliden is koel

Ik ben ook een enorme realist-fan :)

Speel het spel dagelijks sinds kort, vind het enorm leuk!
Ik speel ok nog steeds heel veel GP500...is ook al jaren oud...zegt genoeg denk ik.

Ik ga je setup vanavond nog proberen!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Mijn setup heeft wel een erg gevoelige achterkant. Maar dat vind ik net prettig rijden :)
Als je een heel stabiele, maar toch snelle setup wil, dan moet je Deyan's setup eens proberen (opslaan als een .zip file - de extensie valt om onduidelijke redenen weg op RaceSimCentral).

En aan welke tijden zitten jullie al met de GT Turbo? Mijn beste tijd is voorlopig 1'27"01 (3e ronde), en dat was dan zelfs nog met een relatief slechte eerste bocht.

Jammer dat zo weinig mensen met een echte auto kunnen rijden zodat er maar weinig Turbo servers zijn. De meesten rijden liever met de newbie GTi trein :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, als jullie een server genaamd GoT zien, is die van mij :)

ik rij bijna altijd GTI en dan het liefst Cross :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Kun je al met Toetsenbord spelen of niet steesd nie? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat niet. Maar geloof mij, dit spel is het waard om met stuur gespeeld te worden, hiervoor moet je er echt een aanschaffen.

trouwens, SatCP, wel mooie setup van jou, maar alleen de remkracht is nogal minders, hij blokkeert niet maar remt duideiljk slechter...

Driften daarentegen is een eitje geworden :)

ps. Ik ga nu weer spelen op server: GoT :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 oktober 2002 @ 16:16:
trouwens, SatCP, wel mooie setup van jou, maar alleen de remkracht is nogal minders, hij blokkeert niet maar remt duideiljk slechter...
Ja, dat weet ik, maar dat ligt aan m'n pedaaltjes. De potentiometer van m'n rempedaal is beschadigd. Als ik de pedaal ongeveer 50% induw dan geeft hij plots volle remkracht. Als je de remkracht dan op 800-900 Nm hebt staan dan kan ik je garanderen dat je rond gaat :)
Vandaar dat ik de remkracht op 650 Nm heb gezet in afwachting dat ik eens naar de elektronicazaak ga voor een nieuwe potmeter. Dan blokkeert het boeltje niet zo snel.

RedHat: Nee, met het toetsenbord sturen gaat niet en zal niet geïmplementeerd worden volgens de Live For Speed programmeurs. Een auto kun je simpelweg niet besturen met een niet-analoge controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SatCP schreef op 04 oktober 2002 @ 16:25:
[...]

Ja, dat weet ik, maar dat ligt aan m'n pedaaltjes. De potentiometer van m'n rempedaal is beschadigd. Als ik de pedaal ongeveer 50% induw dan geeft hij plots volle remkracht. Als je de remkracht dan op 800-900 Nm hebt staan dan kan ik je garanderen dat je rond gaat :)
Vandaar dat ik de remkracht op 650 Nm heb gezet in afwachting dat ik eens naar de elektronicazaak ga voor een nieuwe potmeter. Dan blokkeert het boeltje niet zo snel.

RedHat: Nee, met het toetsenbord sturen gaat niet en zal niet geïmplementeerd worden volgens de Live For Speed programmeurs. Een auto kun je simpelweg niet besturen met een niet-analoge controller.
aha, ach zo :)

welke server speel jij eigenlijk altijd op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Momenteel heb ik het wat druk om nog veel te spelen, maar normaal speel ik op een private Turbo server of m'n eigen Turbo-only server (naam: "nbq - Turbo GP Circuit"), en anders op een willekeurige Turbo server waar nog een plaatsje vrij is. Echte vaste servers heb ik niet. Overal waar er serieus geracet wordt met de Turbo doe ik mee. Zijn er wreckers die niet gebanned worden dan ben ik weg. Op GTi servers zie je me nooit. Iedereen kan met een trein rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Krijg "Obsolete video" bij alle replays... Fijn...
Ik hoop dat er een Arcade mode bij komt, want ik kan het kreng amper op een recht stuk weg houden }:O

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Mjah, de oude replays uit dit topic zijn nog van de 0.04 versie. De replays daarvan werken inderdaad niet met de huidige versie. Wel jammer, want er zijn heel wat knappe replays gemaakt toen.

Arcade mode? Dan zit je bij het verkeerde spel. Live For Speed benadrukt realisme. Wil je arcade racen dan ben je beter af met games als Need For Speed, GTA3,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
ik hoop dat er GEEN arcademode komt, asjeblieft niet...laat er gewoon een paar games bij zijn waarbij de fan aan zijn trekken komt.<

WEG MET ARCADE!

PS. misshcien moet je gewoon wat oefenen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IDD ja, eindelijk een racespel waar ik echt mijn kwaliteiten op kan botvieren..

ik speel al zolang racegames (vanaf Test Drive 1 en stunts) dus dit komt me perfect uit..

ben er dan ook zwaar verslaafd aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden. Er is een nieuwe patch beschikbaar sinds vandaag: Patch 0.1F2. Je kan de patch die 610 kB groot is hier downloaden:

Patch 0.1F2 (mirror by Blackhole Motorsports)

Wat is er allemaal nieuw?

Features:
  • POV Hat support
  • Race position indicator
  • N key displays race position list
  • Host automatically reconnects to master server
  • SHIFT + F2 : Replay time slow down
  • SHIFT + F3 : Replay time speed up
  • Game Option : Single player hot lap validity check
  • View Option : Draw driver / steering wheel
  • View Option : Show checkpoint text / driver names
  • View Option : Manual shift indicator (up / down)
  • Host Option : Disconnect / Reconnect master server
  • Audio Option : Skid volume boost
  • Controls Option : Remove deadzones
Fixes:
  • Cleaner disconnection process
  • Incorrect lap times when connecting to a host
  • Maximum lock of zero bug
NOTE : The following are NOT done yet:
  • command-line startup options
  • kb control
  • translate keys
  • multiplayer replays