[Minidisc]Digitaal kopieren mbv pc

Pagina: 1
Acties:
  • 1.183 views sinds 30-01-2008

• te(X)en
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik heb een vraagje over het kopieren van MD's via de digitale in- en uitgang van een geluidskaart (bijv. de Terratec SixPack 5.1+).

Van Minidisc naar Minidisc kopieren van een originele MD kan maar 1 keer, daarna geeft de beveiliging aan dat het niet meer kan "No copy". Is het wel mogelijk om een track af te spelen op je minidisc, dat via de digitale ingang van je pc op te nemen en vervolgens via de digitale uitgang weer op een andere MD te zetten? Of krijg ik op de een of andere manier toch nog gezeur met die beveiliging?

Het moet echt digitaal gaan omdat het orkestbanden voor optredens betreft en ik daar graag een kopie van achter de hand wil houden mocht het origineel verloren gaan.

Verwijderd

hhmmm moet mogelijk zijn, heb je een standalone MD speler met optische uitgang?

Verwijderd

is het geen optie om ze op cd te zetten??
je kan ze inderdaad via optisch opnemen. mag geen probleem zijn

• te(X)en
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 01:38:
hhmmm moet mogelijk zijn, heb je een standalone MD speler met optische uitgang?
Yep, Sony MZR700 met optische uitgang.
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 01:46:
is het geen optie om ze op cd te zetten??
je kan ze inderdaad via optisch opnemen. mag geen probleem zijn
Nee, cd liever niet, ik (nou ja, het is eigenlijk allemaal voor mn vriendin, liev ben ik he :)) moet er allemaal optredens mee doen, en heeft daar alles al op md en dat is daar ook zo'n beetje standaard geloof ik. Bovendien heeft cd toch ook wat grotere kans op beschadigen. En ze heeft ook microfoon voor op md-speler etc. dus als het kan wel op md :)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09 02:25

Ivion

Mame Chishiki

te(X)en schreef op 25 augustus 2002 @ 02:21:
[...]

Yep, Sony MZR700 met optische uitgang.
Uhmm....ik zit hier zo ff naar mijn MZ-R700 te kijken, en kan zo snel ff geen optische uitgang vinden, alleen een optische ingang. :?
Ben ik nu blind of jij gek? 8)7 :P

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• te(X)en
Ivion schreef op 25 augustus 2002 @ 13:09:
[...]

Uhmm....ik zit hier zo ff naar mijn MZ-R700 te kijken, en kan zo snel ff geen optische uitgang vinden, alleen een optische ingang. :?
Ben ik nu blind of jij gek? 8)7 :P
Ik gek :)
Je hebt gelijk de MZ-R700 heeft alleen een optische ingang. Hij is ook niet van mij, maar van mn vriendin vandaar, maar die hebben ook een minidisc-deck waar wel een optische uitgang op zit. Alleen moet ik daar dan mee gaan lopen slepen :(

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Even een beetje off topic vraag maar wel MD aanverwand.

Is er niet een "floppy" drive die je kunt inbouwen in je PC maar die dan geschikt is voor MD.

Dus hij lijkt dan op een 3,5" floppy drive maar dan voor MD

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Fireman schreef op 25 augustus 2002 @ 21:53:
Even een beetje off topic vraag maar wel MD aanverwand.

Is er niet een "floppy" drive die je kunt inbouwen in je PC maar die dan geschikt is voor MD.

Dus hij lijkt dan op een 3,5" floppy drive maar dan voor MD
Je hebt ze iig wel voor laptop.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Fireman
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

The Dolf schreef op 25 augustus 2002 @ 21:57:
[...]

Je hebt ze iig wel voor laptop.
Meer info :9~ :9~ waar kan ik dat vinden?

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• ElCondor
  • Laatst online: 12:38

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Zijn achterlijk duur. Kijk een op minidisc.org (meen ik) daar kun je een aantal dingetjes terugvinden. Het probleem is, dat die drives alleen data discs kunnen lezen. Als je er een muziekdisc in steekt, dan geeft die een lege disc aan.
En daarmee kunnen we dan mooi terug on-topic:
Minidisc is uitgevonden met beveilging tegen muziek copyen. Daarom zit er op de consumenten apparaatjes geen uitgang. Dat is over het algemeen aleen op dure studio apparatuur terug te vinden.
En dan, zoals bovenuit blijkt, in sommige gevallen, maar een keer. Bij duurdere apparatuur vermoed ik dat het wel mogelijk is om een disc meerdere keren te copyen.
Op de site van minidisc.org is zijn overigens ook gadgets te vinden waarmee van bepaalde tracks de copy bits af te slopen zijn, of die bij het versturen via digitaal signaal, de copybit eruit filteren. Daarmee wordt het signaal door het ontvangende apparaat als origineel beschouwd en kan de track alsnog gecopyed worden (Mag ik dit hierneer zetten? ;) )

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Als je een beetje handig bent kun je voor een redelijk bedrag zelf een copybit-killer schakeling in elkaar solderen, die het copy bit weghaalt. Je kunt die dingen ook kopen, maar dan kosten ze iets meer.

Verwijderd

Ik meen dat m'n geluidskaart (Terratec DMX) een optische ingang heeft die die SCMS negeert. Heb het nog niet geprobeerd (ook jammer trouwens dat de dig. in & out enkel onder Win 9x werkt), want beschik niet over MD.

Er bestaan op dit moment inderdaad geen portable consumenten MD's (meen wel dat er zo'n duur exotisch merk was dat min of meer portable is maar da's enkel betaalbaar voor pro's). Sony heeft nog een model gehad, maar da's intussen al een tijdje van de markt.

Een MD deck met dig. out is natuurlijk direct een serieuze extra kost. Je kan wel zo van die (relatief) goedkope miniketens kopen maar 'k meen dat die niet steeds over zo'n uitgang beschikken.

De vraag is natuurlijk of dat allemaal zoveel uitmaakt (digitaal of analoog). Als je een opname maakt van een live-optreden zal de kwaliteit toch al voor een groot deel afhangen van je micro, dus of het analoog overzetten nog zoveel ruis zal toevoegen...

• te(X)en
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 16:22:
Ik meen dat m'n geluidskaart (Terratec DMX) een optische ingang heeft die die SCMS negeert. Heb het nog niet geprobeerd (ook jammer trouwens dat de dig. in & out enkel onder Win 9x werkt), want beschik niet over MD.

Er bestaan op dit moment inderdaad geen portable consumenten MD's (meen wel dat er zo'n duur exotisch merk was dat min of meer portable is maar da's enkel betaalbaar voor pro's). Sony heeft nog een model gehad, maar da's intussen al een tijdje van de markt.

Een MD deck met dig. out is natuurlijk direct een serieuze extra kost. Je kan wel zo van die (relatief) goedkope miniketens kopen maar 'k meen dat die niet steeds over zo'n uitgang beschikken.

De vraag is natuurlijk of dat allemaal zoveel uitmaakt (digitaal of analoog). Als je een opname maakt van een live-optreden zal de kwaliteit toch al voor een groot deel afhangen van je micro, dus of het analoog overzetten nog zoveel ruis zal toevoegen...
Een MD-deck hebben we al dus dat zijn de kosten niet, als de geluidskaart maar niet moeilijk gaat doen over die copybit.

En het is wel belangrijk dat het digitaal gebeurd, het zijn namelijk opnames van piano's, violen en weetikveelwat die in studio's gemaakt zijn zodat je er zelf overheen kunt karaoke-en, maar dan professioneel :)

Verwijderd

Het accepteren van de Copybit (SCMS) is niet zo zeer een feit wat je hardware
(geluidskaart ) er mee doet, maar wat de software doet.
De software op alle PC (windows) related machines doen niets met deze copybit.
Je kunt dus gewoon je audio van je MD copieren naar je harddisk.
Wanneer je de audio (digitaal) terug zet naar MD, wordt de copybit weer terug geschreven door de MD recorder

Dit leverd dus geheel geen problemen op :)

Verwijderd

Digitaal afspelen vanuit minidisk: Alleen mogelijk met een digitale uitgang. Dan kun je met de pc digitaal gaan opnemen en de meeste pc geluidskaarten negeren de copybit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2002 22:51 . Reden: aanvullingkje :) ]

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:46:
...wordt de copybit weer terug geschreven door de MD recorder...
Of niet, al naar gelang je dat aangeeft. De meeste geluidskaarten met digitaal I/O negeren de copy- en statusbits volledig, zowel bij opname als weergave. Je kunt desgewenst je opnames op MD wel een copy-bit meesturen...

Verwijderd

d10n schreef op 27 augustus 2002 @ 22:51:
[...]

Of niet, al naar gelang je dat aangeeft.
Das afhankelijk van de hardware. Mijn minidisk genereerde automatisch een copybit bij opname.

• te(X)en
Verwijderd schreef op 27 augustus 2002 @ 22:46:
Het accepteren van de Copybit (SCMS) is niet zo zeer een feit wat je hardware
(geluidskaart ) er mee doet, maar wat de software doet.
De software op alle PC (windows) related machines doen niets met deze copybit.
Je kunt dus gewoon je audio van je MD copieren naar je harddisk.
Wanneer je de audio (digitaal) terug zet naar MD, wordt de copybit weer terug geschreven door de MD recorder

Dit leverd dus geheel geen problemen op :)
* te(X)en vermoedde al zoiets, maar is blij dat het nu ook bevestigd is :)

Thnx!

Verwijderd

Your welcome :)

• martinklein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik ben bezig met een nieuwe PC en moet een nieuwe geluidskaart kopen waarop een opt.dig. ingang en uitgang.

Ondermeer om minidisc naar harddisc te kopieren en weer terug.

Wat is goed en betaalbaar?

mk

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Kan je niet beter een oplossing zoeken om de daarwerkelijke bestanden van een minidisc schijfje direct te kopieren? Ik weet niet of het bestaat...
Houd in gedachten dat minidisc (meestal) met een lossy formaat werkt. Kopieren via digitale ingang kan dus geen perfecte kopie zijn. Want als je de bestanden opnieuw op de minidisc wil zetten dan ga je opnieuw opnemen met een lossy format dus verlies je kwaliteit.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:11

FeaR

In GoT we trust

martinklein schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 11:14:
Ik ben bezig met een nieuwe PC en moet een nieuwe geluidskaart kopen waarop een opt.dig. ingang en uitgang.

Ondermeer om minidisc naar harddisc te kopieren en weer terug.

Wat is goed en betaalbaar?
Helaas, op GoT verwachten we iets meer inzet dan alleen een vraag neerzetten en wachten op het antwoord. Eerst komt het eigen onderzoek en het opstellen van een (short)list met kaarten die je zelf al gevonden hebt. Dit is overigens ook na te lezen in Het algemeen beleid en in AUD beleid.

Plus dat met een dergelijke "inzet" het kicken van een acht jaar oud topic ook niet waard is...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.