Windows XP krijgt geen IP van E-Tech router

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16-08 16:43
Hoi,

Ik heb sinds kort een e-tech broadband router staan. Echter deze staat niks te doen, omdat mijn Windows XP Professional op de een of andere rare manier GEEN IP krijgt van het kastje. Hiervoor had ik een PC met Smoothwall draaien en dat werkte goed. Ook krijg ik netjes van w2k server (mn huidige router) een IP. Mijn huisgenoten werken met W2K Pro en die krijgen vreemd genoeg WEL een IP van de e-tech router.

Heeft iemand ook last van dit probleem? Heeft windows XP een aparte manier van een DHCP server aanspreken die niet werkt voor de e-tech router? HELP!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
EdwinB schreef op 25 augustus 2002 @ 00:28:
Hoi,

Ik heb sinds kort een e-tech broadband router staan. Echter deze staat niks te doen, omdat mijn Windows XP Professional op de een of andere rare manier GEEN IP krijgt van het kastje. Hiervoor had ik een PC met Smoothwall draaien en dat werkte goed. Ook krijg ik netjes van w2k server (mn huidige router) een IP. Mijn huisgenoten werken met W2K Pro en die krijgen vreemd genoeg WEL een IP van de e-tech router.

Heeft iemand ook last van dit probleem? Heeft windows XP een aparte manier van een DHCP server aanspreken die niet werkt voor de e-tech router? HELP!
Bij mij wert het gewoon hoor.
Staat xp wel op automatisch een ip verkijgen?
En staat de dhcp-server wel aan in je router?
Kun je pingen vanaf xp naar je router?
Als 1 pc een ip krijgt zou het op de andere gewoon moeten werken nl.
Misschien een keer een firmware-upgrade?

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• EdwinB
1. Ja, het werkt nu ook met w2k server als DHCP server
2. Ja, de rest van het huis krijgt gewoon wel een IP
3. Nee

Naar ik meen staat de nieuwste firmware erop.

• dhonline
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 11:41
De laatste versie is : 1.26, June 27th 2002 , de e-tech router wordt standard geleverd met de 1.25 versie.

• EdwinB
Verbazing alom vandaag. Hij deed het ineens weer. Wel nog ff snel de 1.26 firmware erop gemikt. Ben benieuwd of ie t goed blijft doen...