Ik vroeg mij af, ik heb nu een Adaptec AAR-2400A 4 kanaals ATA-RAID controller, met daaraan 3 Maxtor 6L080J4 80GB Schijven (Dit zijn toch de niet vloeistof gelagerde vrees ik?
) Maar nu heb ik deze in een RAID5 gezet, en volgens de handleiding moet hij dan wel al bruikbaar zijn, terwijl de RAID5 gebuild wordt. Tot op heden is het mij tijdens het builden nog helemaal niet gelukt om XP te installeren, en met Linux verliep de installatie succesvol, maar daarna boot hij niet (geeft ook geen errors btw). Er wordt dus wel vermeld dat de access tijden van de RAID dan iets hoger kunnen zijn, maar dan mag het toch geen 5 minuten duren voordat er iets gebeurd lijkt me?
Dus in het kort :
- Wat doet de controller nou eigenlijk tijdens dat "builden" (Bij SCSI RAID werkt alles altijd meteen)
- Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken, bij mij duurt het zo'n 45 minuten per 10% -> ~450 minuten voor een 150GB RAID5 (Schijven worden op 75GB gecapt door de controller)
Dus in het kort :
- Wat doet de controller nou eigenlijk tijdens dat "builden" (Bij SCSI RAID werkt alles altijd meteen)
- Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken, bij mij duurt het zo'n 45 minuten per 10% -> ~450 minuten voor een 150GB RAID5 (Schijven worden op 75GB gecapt door de controller)