[PHP] strlen/substr vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• source
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 11:53
(jarig!)
'k zit met het volgende:

Heb een tabel met daarin op elke regel een gedeelte van een record.
aangezien ik niet meer als 1 regel ervoor wil gebruiken (staat namelijk niet zo mooi) kijk ik hoe lang de string is en, als ie te lang is, kort ik 'm in en zet er .. achter.
Het is aardig te vergelijken met Tweakers.net.

Maar het probleem is, dat als er veel hoofdletters in de string voorkomen wordt de text snel "langer".. voorbeeldje

TEXT UIT DATABASE
text uit database

je ziet het verschil. nu wil ik eigenlijk dat text er altijd "even lang" uit ziet...
kan dit?

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

Verwijderd

Je zou een lettertype kunnen gebruiken waarbij elke letter even breedt is.

• source
(jarig!)
dat wil niet doen. vraag me af hoe bv t.net het doet.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

t.net breekt ook gewoon af na 38 tekens, ongeacht de lengte op het scherm

nee dit klopt niet, ik pakte 3 headlines die toevallig alle 3 bij 38 tekens werden afgekapt :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• source
(jarig!)
hmm... bij mij worden er meer hoofdletters gebruikt.

Verwijderd

Je kunt op basis van het gebruikte font ook opvragen hoe breed de gebruikte letters zijn.
Je moet dan font's laden en rekenen. Bij HTML moet je ook nog op andere dingen letten, als een lettertype lokaal onbekend is ( op de client ) zal de browser een ander lettertype nemen ... Voor standaard lettertypes moet dit dus kunnen.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Gewoon de eerste letter een hoofdletter maken en de rest kleine letters, zo dan ben je meteen van dat gezeur af :)

Specs Computer

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik denk dat t.net gewoon een bepaald font gebruikt... het klopt iig niet, want ze worden (bij mij iig, IE 6) niet op gelijke lengte afgekapt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elroy schreef op 24 augustus 2002 @ 23:22:
Gewoon de eerste letter een hoofdletter maken en de rest kleine letters, zo dan ben je meteen van dat gezeur af :)

en dan zijn er nog getallen, en bijvoorbeeld het verschil tussen een @ en een ' (is vrij groot :))

kan het trouwens niet gewoon met CSS?

edit: Janoz: dat zeg ik :P

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Elroy schreef op 24 augustus 2002 @ 23:22:

Da's niet waar,

vergelijk:
mmmmmmmm
iiiiiiii

Tussen kleine letters zit ook een groot verschil :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• source
(jarig!)
[reactie teuggenomen :) ]

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 21:33

Elroy

Zelda!!!

Janoz schreef op 24 augustus 2002 @ 23:25:

[...]

Da's niet waar,

vergelijk:
mmmmmmmm
iiiiiiii

Tussen kleine letters zit ook een groot verschil :)
Ja dat klopt maar als je de breedste letter neemt bijvb m en je meet uit hoe lang het maximaal mag zijn dan kom je altijd goed uit.
Je zal dan wel krijgen dat sommige teksten veel eerder afgekapt worden maarja je kan niet alles hebben.
Ik denk ook dat je gemiddeld wel aardig op hetzelfde lengte uitkomt, aangezien je niet alleen smalle of breede letters hebt maar gecombineerd.

Specs Computer

Verwijderd

je zou ook een functie kunnen maken die de breedte van alle letters weet in pixels (array) en zo dus exact kan uitrekenen waar ie em af moe kappen...

(wel een standaard type gebruiken)

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Je kan met GD en imagettfbbox de breedte van een string in een bepaald lettertype opvragen.. Maar dat lijkt mij een beetje resource intensief wil je dat realtime voor al je updates doen.. dus dan moet je gaan cashen ofzo..

On track

• Apollo_Futurae
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
in dit geval lijkt het me beter om voor een clientside oplossing te gaan.
je zou bij voorbeeld de tekst in een <div style="width: 100px; overflow: hidden;"> kunnen zetten.

Pas de replâtrage, la structure est pourrie.

Pagina: 1