Dual optical mouse voor links-handigen.

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik ben dus links-handig en heb dus een nieuwe muis nodig.
In principe wil ik 'gewoon' mijn oude vertrouwde Logitech Pilot of Pilot+, maar nu leek mij een Dual Optical Mouse ook wel erg mooi. Alleen die van Logitrech lijkt uitsluitend voor rechts-handigen te zijn.

Zijn de marketingmanagers bij Logitech inmiddels wakker geworden en is er ook eentje voor links-handigen of heeft Microsoft inmiddels eentje voor links-handigen of is er voor mij geen dual-optical mouse en moet ik het maar houden bij mijn oude Pilot/Pilot+?

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
voor zover ik weet wel ja... [ wat ben ik blij dat ik Rechts-Handig ben en nu onder het genot van een Logitech MouseMan Dual Optical deze reply schrijf :7 ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

dat probleem heb ik dus ook altijd!

gelukkig kan ik ook met rechts muizen :)

maar idd linkshandige muizen zijn volgens mij wel te krijgen maar wel enorm moeilijk

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 23:02:
dat probleem heb ik dus ook altijd!

gelukkig kan ik ook met rechts muizen :)

maar idd linkshandige muizen zijn volgens mij wel te krijgen maar wel enorm moeilijk
of ze zijn 3 a 4 keer zo duur als het rechtshandige model...
of alleen in antieke artistieke on-ergonomische vormgeving...

maar steeds vaker gewoon niet... bij sommige winkels is het zelfs problematisch symetrische muizen te vinden die je links en rechts kunt gebruiken....
en kijken ze je aan als je zegt dat je daar niet mee kunt muizen omdat je links bent alsof het in keulen aan het donderen is...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Hier had ik het zelfde probleem, maar ik heb van logitech wel een optical muis, zo'n universele. Helaas is ie niet dual optical. Hij bevalt prima.

Verwijderd

Duur schreef op 24 augustus 2002 @ 23:08:
[...]

of ze zijn 3 a 4 keer zo duur als het rechtshandige model...
of alleen in antieke artistieke on-ergonomische vormgeving...

maar steeds vaker gewoon niet... bij sommige winkels is het zelfs problematisch symetrische muizen te vinden die je links en rechts kunt gebruiken....
en kijken ze je aan als je zegt dat je daar niet mee kunt muizen omdat je links bent alsof het in keulen aan het donderen is...
om die reden heb ik me maar aangeleerd ook met rechts te kunnen muizen t gaat wel is waar niet zo snel en soepel als met links maar toch wel sneller dan menig computer n00bje :)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 23:11:
om die reden heb ik me maar aangeleerd ook met rechts te kunnen muizen t gaat wel is waar niet zo snel en soepel als met links maar toch wel sneller dan menig computer n00bje :)
Daarom gebruikte ik tot voor kort van die goedkope helemaal symetrische muisjes zoals ze bij olivetti en compaq's werden mee gelevert (2knops gevallen)

sinds een 3/4 jaar ben ik over naar scrolmuisjes van logitech en een maandje of wat heb ik mezelf een optische logitech wheel mouse kado gedaan... ben er nog steeds blij mee...
hoewel qua comfort haalt ie het niet bij mijn antieke genuis linkspoot... alleen deze is helemaal versleten in zijn bijna 10 dienstjaren...

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20
dus een potje UT zal er voor jullie wel niet inzitten?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Bong-One schreef op 24 augustus 2002 @ 23:50:
dus een potje UT zal er voor jullie wel niet inzitten?
waarom niet? heb je een wandelende schietschijf nodig (ik ben dus niet goed in shooters, maar daarom is het nog wel leuk hoor :) )

• dvdgrs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:20
ah dat sgeelt dan, als ik met links zou gaan muizen zou er helemaaaaaaaaal niks van terecht komen :+

• van.der.schulting
Ik hoef niet per se een links-handige muis, ik wil graag een Dual Optical, maar dan moet ik hem wel met links kunnen gebruiken. Rechts kan ik het niet en zal ik het nooit kunnen: muizen.
Als ik een Dual Optical niet links KAN gebruiken, dan maar weer een oude vertrouwde Pilot(+)

Verwijderd

wat is mis met jullie linkshandige is dat soms een gineetische afwijking of wat?? 8)7

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:12

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Mijn pa is ook links, en hij heeft een pilot mouse met scrollwheel. Hij muist dus ook links, recht kan hij ook niet. :P Ik ben rechts :D , ik kan juist niet met links muizen maar weer goed met rechts. Gaat dus prima met mijn Cordless Optical en Dual Optical muisjes. :D

He who controls the Spice, controls the Universe.

• van.der.schulting
Even een vraag lezen en duidelijk antwoord geven is er ook niet meer bij........een beetje lullen over hoe jezelf muist is veel leuker he????

Bedankt voor al jullie o zo nuttige reacties.

Gooi maar dicht hier heb ik niks aan.
Men leest tegenwoordig niet eens meer wat de topicstarter te vragen heeft. Nee, ff kijken waar gaat het over........weet ik daar ongeveer iets van? Zo ja, nou dan pleur ik ff snel een reactie neer.

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:45

admiral866

The King Personality Disorder

moet je perse zo'n dual optical?
dan gaat je dat niet lukken op het moment.

Als ik jou was zou ik voor de, eerder genoemdenuttig, single optical van logitech gaan. Die is symetrisch, dus ook wel geschikt voor links lijkt mij.

Verwijderd

rustig, rustig maar.

Ik heb er ook net een topic over geopend.

Die dingen zijn allemaal gevormd voor rechtshandig, ik muis nu ook links en ik wil ook zo`n gevormd ding, maar nergens te krijgen.

Nu heb ik het geluk dat m`n tante bij Logitech heeft gewerkt en nog een vriendin heeft die daar werkt.

Morgen stuurd m`n ma er een mailtje heen, antwoord heb ik dan snel hoop ik

Verwijderd

admiral schreef op 25 augustus 2002 @ 23:12:
moet je perse zo'n dual optical?
dan gaat je dat niet lukken op het moment.

Als ik jou was zou ik voor de, eerder genoemdenuttig, single optical van logitech gaan. Die is symetrisch, dus ook wel geschikt voor links lijkt mij.
Mij gaat het zelf meer om het ergonomische van zo`n muis. en niet om het dual optical

• General_Failure
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 15:26

General_Failure

Vrolijk Pasen!!!

Ik heb zelf een Dual Optical (ben rechts). Ik denk dat hij best wel met links te besturen is (misschien niet helemaal ergo 8)).
Als ik hem met links vastpak, voelt het niet eens zo beroerd, maar dat kun je misschien beter zelf eens proberen.

Me and my dear friend General Protection-Error will invade your computer with our mighty army of Bugs. We will avoid the Firewall at the Gates of your PC by entering through your Windows.

• mbr
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 21:07

mbr

Ik ben rechtshandig en ik bestuur de mouse met mijn linkerhand. waarom? geen idee! dat is in al die computerjaren zo ontstaan.

Op mijn werk worden ze er gek van; als iemand op mijn plek gaat zitten dan wordt doorgaans altijd de mouse naar de rechterkant van de keyboard verhuisd.

Logitech komt maar niet met een dual optical universele aanzetten; begrijp niet waarom. Ik wacht er ook op...

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Ik heb een Cordless MouseMan Optical, die heeft dus dezelfde vorm als een dual optical, en ik kan 'm ook prima met links besturen, hoor. Alleen je duimknop wordt een pinkknop. Ik zou het gewoon in de winkel proberen, het is wel ffies wennen.

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:50
[rml][ Muisjes] Logitech voor links[/rml]

word dit zelfde probleem ook al behandeld...

AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik ben rechtshandig en heb een dualoptical van Logitech. Ik heb er mijn linkerhand opgelegd en het voelt niet onaardig, het knopje aan de linkerzijkant vind ik wel wat moeilijk te bedienen met mijn pink maar oefening baart kunst zeggen ze.
ivm RSI-preventie heb ik op mijn werk een andere opstelling daar heb ik een Wacom graphire tabletje. Hier kan ik een pennetje of een draadluize muis op gebruiken (moet op het tabletje) deze zijn allebei geschikt voor links en rechtshandigen.

[ Voor 0% gewijzigd door Spice op 26-08-2002 10:11 . Reden: typoos ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1