Comp boot maar valt uit na ong 30 sec

Pagina: 1
Acties:

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 20:36
Het probleem wat ik nu heb is dus echt 1 van de meest vage die ik ooit gehad heb. Het zit als volgt. Ik heb een msi-6330 met een thunderbird 1100 en een Club3D GF4 Ti4200.

Als ik me pc aanzet dan lijkt alles goed te gaan, alles wordt gedecteerd en windows wordt geboot. Maar dan valt ongeveer na 30 sec/soms gelijk, het beeld uit en wordt met monitor lampie oranje. Als ik hem dan reset blijf ik het prob houden en boot hij helemaal niet meer. Pas als ik hem uit heb gezet en de stekker eruit heb gehaald boot hij weer even, totdat het probleem zich weer voor doet.

Ik heb al alles geprobeerd, video kaart vervangen, me GF4 in een andere comp geprobeerd waar hij het wel gewoon doet. Ook heb ik al me geheugen dimmetjes vervangen, bios gereset en hd losgekopelt en alle overe kaarten uit me pc gehaald. Maar toch blijft het probleem zich voor doen. Het rare is dat als me mobo kapot zou moeten zijn hij dan toch helemaal niet meer zou moeten booten? Hij gaf wel in het begin cmos error aan, maar dat was verdwenen totdat ik me geheugen verving.

Iemand misschien dit zelfde prob gehad en een oplossing of is ie dood?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je hier een wat duidelijker stuk tekst van willen maken?
Paar enters ed. dat leest wat makelijker. :)

Heb je al geprobeerd om je voeding te vervangen?
Misschien dat die het niet meer trekt.

Verwijderd

ms6330? haha,. heb ik ook, m'n MSI k7t Pro 2 is net dood. komt door een fout in de productie, w8 ff zal het linkje ff opzoeken, moet ff het oude MSI forum door spitten.

• Jeromes
Ok, dank je!

Verwijderd

gevonde, lees dit maar eens door (alle pagina's): http://www.msi.com.tw/pro...?target=article&tid=16365

Dit was gepost door de mod daar:

"Hi there,

The dieing part on some of these boards only happen with the K7Tpro, K7Tpro2 and the K7Tpro2a....NOT the Turbo's or above...
When this happens, the board would have run fine for about 8-14 months and then died out of the blue....
The problem is that VIA released a small number of bad chip's to the manufacturers that will show in about 8-14 months, most boards are fine....
When this happens, call your nearest MSI quarters and ask for the RMA department....they will repair it...
The board has 2 years of warranty, so this shouldn't be a problem.
"

Heel fijn is dat he?, deze week de PC shop waar ik hem vadaan heb gebelt, ze hadden hier nog nooit van gehoord en zullen contact op nemen met hun dealer, heb ze de link doorgemeeld

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verrotte processor? Heb hetzelfde gehad met een Intel processor die niet meer geheel werkte.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Jeromes
Oke ik denk dat het wel duidelijk is dat het dat probleem is wat op dat forum van msi wordt besproken. Ik heb zo beetje precies de zelfde problemen als waar ze het daar over hebben.

Ik heb mijn moederbord ongeveer gekocht in mei 2001, dus dan is hij waarschijnlijk gemaakt rond februarie. Hmmm dan moet ik maar eens gaan kijken of ik wat kan regelen ofzo. Is er niet een mogelijkheid dat je het probleem zelf oplost? Want anders duurt het waarschijnlijk best lang als die helemaal terug moet.:(
Pagina: 1