Fan duct met meerdere fans

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Taliesin
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10-2022
Is het mogelijk om een vierkante fan duct te maken en daar bijv 3 fans achter elkaar in te zetten of sloop ik daar alleen mn fans maar mee?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
dat heeft nauwelijks zin...

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb zelf toevallig gisteren wat gemod....kheb gewoon een doosje gemaakt van 20x10cm en aan beide uiteinden een fan gezet.....als ik 2 fans aan zet heb ik duidelijk meer wind dan met 1 aan.....
je zou dus meerdere fans met een ruimte ertussen achter kunnen zetten, en dan zelf het resultaat bekijken.....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
cooolkast schreef op 24 augustus 2002 @ 21:44:
Ik heb zelf toevallig gisteren wat gemod....kheb gewoon een doosje gemaakt van 20x10cm en aan beide uiteinden een fan gezet.....als ik 2 fans aan zet heb ik duidelijk meer wind dan met 1 aan.....
je zou dus meerdere fans met een ruimte ertussen achter kunnen zetten, en dan zelf het resultaat bekijken.....
Als je er 20 cm tussen hebt zitten, dan heeft het idd wel zin, maar 2 fans op elkaar plakken doet echt bijna niets.

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Die fan's gaan elkaar opjagen (wat toerental betreft) dus meer luchtverplaatsing klopt wel. Maar je kunt beter een aantal fan's apart laten blazen in elk een buis en deze buizen samenvoegen tot één uitgaande buis. Dus gewoon versnelling van de lucht.
Dan blijven de aparte fans normaal draaien.

Yamaha FZ1 :-)

• Taliesin
Zou een vierkante trechter achtig iets met 4 fans ook werken of is dat iets te veel van het goeie ?
Lijkt me namelijk wel leuk om zoiets op je cpu te zetten >:)

Verwijderd

mag je wel een groote kast hebben kun je niet beter waterkoeling nemen dat staat ook stoerdat van ooyevaar lijkt me nuttiger.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nu we het toch over fan's hebben, ik hoor mensen wel eens over "valse lucht aanzuigen" spreken, wat betreft fan's, ik vraag me af wat dat is.

specs

• 3lmowww
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

valse lucht aanzuigen, is lucht ergens vandaan halen waar et niet hoort...
Als je bv. een vacuum systeem hebt (heb je in principe als je fan ergens lucht langs zuigt), en daar zit een lek in, waardoor een deel van de capaciteit weggezogen word, terwijl dat niet de bedoeling is, dan heet dat valse lucht

Electronics development

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Taliesin schreef op 24 augustus 2002 @ 22:10:
Zou een vierkante trechter achtig iets met 4 fans ook werken of is dat iets te veel van het goeie ?
Lijkt me namelijk wel leuk om zoiets op je cpu te zetten >:)
Dat lijkt me gaaf. Heb nog een zalman 6000 extra liggen, ga eens kijken of ik die er dubbel op krijg en dan temps :)

• Taliesin
Ik heb ook nog wel een ouwe stofzuiger staan die ik wel een beetje kan modden >:)
Pagina: 1