Verwijderd

Topicstarter
topicnaam zegt het al.
Welke viedeocamera heeft ook een mogelijkheid om foto's te maken?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Bijna alle digitale videocamera's hebben deze optie, maar de kwaliteit is meestal bedroevend(640x480 ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
ja nee dat zoek is dus niet. moet echt meer dan 1024x768 zijn anders kan ik mn webcametje beter gebruiken voor foto's

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 21:51:
ja nee dat zoek is dus niet. moet echt meer dan 1024x768 zijn anders kan ik mn webcametje beter gebruiken voor foto's
Sony had een hele dure videocamera van 1 megapixel maar dat was een hele dure. Maar megapixels is niet bepalend voor de kwlaiteit van de foto. Videocamera's maken vage, kleurloze, onderbelichte, bewogen foto's. Geloof me, een digitale fotocamera van 200 euro maakt veel beter foto's dan de duurste videocamera.

Dit stukje is misschien wel interressant maar die camera is nog niet te krijgen:
http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,104276,00.asp

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Panasonic heeft een nieuwe DVcam waarvan ze zeggen dat die erg goede foto's maakt ook (omdat het video en foto gedeelte van de cam gescheiden is) . Ik zal het type en specs dalijk in de stad wel ff bekijken, maar hij kostte iets van 2200 euro's.

Sony komt dit jaar nog met een 2Mpix DVcam en heeft nu al enkele 1,2 en 1,5 Mpix DVcams, die best redelijke foto's maken vond ik (de PC120 bijvoorbeeld). JVC heeft ook enkele van die Mpix DVcams (niet mee gespeeld verder).

Alleen je moet voor MegaPixel DVcamera's diep in de buidel tasten (minimaal 1500 euro's met wat accesoires) Dan ben je natuurlijk wel in 1 keer klaar, en heb je een ERG mooi speeltje :9~

Ik wil zelf eind van het jaar een Sony IP55 DVcam kopen, maar voor mijn foto's hou ik er lekker mijn S30 naast.