[EL] aan/uit knop?

Pagina: 1
Acties:

• JochemvL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 12:38
Oke misschien een beetje stomme vraag maar ik weet het even niet. Hoe werkt een aan uit knop? Maak je gewoon even kortsluiting of is het contact constant.

Ik heb gezocht met google en ook hier op GoT maar kan het niet vinden.

Verwijderd

Is 1x ff contact.. Dan gaatie aan.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je bedoelt een aan en uit knop op een atx mobo?
Die maakt eventjes contact, zorgt eigenlijk voor een pulsje.

Een gewone aan en uit knop maakt constant contact ( als je hem hebt ingedrukt natuurlijk ;) )

• JochemvL
En als die dat niet doet. Ik heb het geprobeerd om het gewoon met een koperdraadje te verbinden maar hij gaat niet aan.

Ik ben namelijk bezig om mijn eigen kast te maken en wou even alles testen of het het deed. Maar ja geen kast is geen aan/uit knop. Het is een compaq moederbord en die heeft een power sw die drie lang is (waarvan 2 gebruikt) en ik kan dus niet een gewone kast-power sw gebruiken om hem aan te zetten.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CyberHunter schreef op 24 augustus 2002 @ 20:52:
En als die dat niet doet. Ik heb het geprobeerd om het gewoon met een koperdraadje te verbinden maar hij gaat niet aan.
Bedoel je nou dat atx mobo?

Zoja, gebruik dan gewoon een schroevedraaier. Effe die 2 pinnetjes samen aanraken.

Verwijderd

Dat zal dan wel komen omdat dat geen pulsje geeft. Je hebt het neem ik aan over een ATX mobo?

• JochemvL
ja het is ATX. even kijken of die schroevendraaier werkt. 8)7

• JochemvL
Het werkt!! Het waren ten eerste 2 andere pinnetjes (die ik ook al had uitgeprobeerd met het koperedraadje)., maar het werkt nu. Als jullie even wachten heb ik nog een vraag over de toekomstige aan/uit knop.

• JochemvL
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Dscf0046.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0802/Dscf0047.jpg

Ik heb deze uit een oud alarm gesloopt en hoop deze te kunnen gebruiken voor mijn kast. Het is een electrisch slot met vier standen. Op het alarm had het de standen: Uit, 24 uur, en aan. Als je de sleutel draait kom je langs nog een stand waar je voorbij gaat als je hem aan zet. Dat is dus waarschijnlijk het pulsje om het alarm echt aan te zetten. Kan ik deze gebruiken? En zo ja hoe kom ik erachter welk draaitje welke stand is?

Verwijderd

Gewoon een multimeter pakken die in de bleep stand zetten (om te meten of ergens een sluiting inzit) en dan de verschillende punten meten ?

• JochemvL
Kan je dat misschien iets grondiger uitleggen. Tot te met de bleep stand snap ik het maar die sluiting? Hoe weet ik dan wat wat is. En eigenlijk welke stand welke contector is? En dus of ik hem wel kan gebruiken?

Verwijderd

Je zet gewoon de meetprobes op 2 contakten en draait aan de schakelaar, hoor je vanzelf wat er gebeurt.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff voor de duidlelijk heid het is geen puls maar een maakcontact
(als je hem 4 seconden indrukt gaat een pc doorgaans uit)
dat kan dus niet met een puls

even de twee draadje tegenelkaar houden zou wel moeten werken btw

net een testje met me linus bak gedaan ........
shakelaar ingebruikt gehouden

DRUK! ....(pc aan) .............1sec...........2sec ........3 sec ....... 4 sec... (pcuit)
toen maar losgelaten ....
houd daar dus maar rekenig mee

Iperf

Verwijderd

die schakelaar heb ik ook (zitten in alarmen vn de elro en ook andere) ht heet maar 3 standen (4pinnen 1in rest uit) hij is du niet echt god hiervoor tenminste j kun hem niet omdaaien en laten staan

kunt hem we net als een autokontakt ff een keer omdraaien (rijgt hij die puls van het dooerbinden) en dan gelijk terugzetten

Verwijderd

klote me toetsenbord heeft beetje kurn en pakt sommige toetsen niet erriug goed

Verwijderd

klote me toetsenbord heeft beetje kurn en pakt sommige toetsen niet erriug goed
Hehe.. geef je toetsenbord maar weer de schuld! :)

En waar heb je trouwens al die chicks vandaan (linkje uit je sig):
http://windward.nodalpoint.net/doc/bonnasses/

Verwijderd

leuke mod tip: sloop je knop er uit, en gebruik hotkey functie in bios...
als je dat niet weet ben je ook ff bezig voor ie aan is...

• JochemvL
Nou het is dus gelukt. Ik kan hem gebruiken ( heb het gewoon uit geprobeerd) En hij doet het. Hij heeft 4 standen zols je kan zien. Er zat al een connector op dus kon hem er netjes op aansluiten ( oke ik heb even een pinnetje van de scsi led mee gepakt) en dan de sleutel om draaien en hij werkt. Als je de sleutel om draait wordt er even contact gemaakt en gaat de comp dus aan.
Alleen ik heb em kapot gemaakt en moet even kijken of ik hem weer aan de praat krijg maar anders koop ik wel een nieuwe.
Pagina: 1