Cubasis VST 3.0

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52690

Topicstarter
Ey mensen,

Ik ben dus van plan om over te stappen van Fruityloops naar Cubase. Echter Cubase VST is mij iets te duur, dus daarom heb ik Cubasis VST 3.0 aangeschaft. Nu zit er ook een erg dikke handleiding in het engels erbij. Iets te ingewikkeld, als je het mij vraagt, daarom ben ik gaan zoeken naar een nederlands-talige handleiding. In de muziekwinkel kun je het boek Cubase VST muziek maken met de computer door Robert Jansen kopen voor 35 euro. Zijn er mensen die ervaring hebben met Cubasis VST 3.0 en dit boek?. Is het wel verstandig om het boek aan te schaffen ook al is ie geschreven voor Cubase VST? Ook werk ik nog niet met MIDI, puur en alleen met de software.

Thx,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55192

Cubasis VST 3.0 is gebaseerd op Cubase VST 5.0, dus het is wellicht de moeite waard om een Nederlandstalig boek over het gebruik van VST 5.0 door te lezen. Maar zo ingewikkeld is Cubasis toch niet? Mocht je vragen hebben, dan kun je hier terecht:

http://www.steinberg.net/support/forums/

By the way, als je gebruik maakt van VST Instruments, dan werk je ook met MIDI. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55192 schreef op 25 augustus 2002 @ 00:30:
Cubasis VST 3.0 is gebaseerd op Cubase VST 5.0, dus het is wellicht de moeite waard om een Nederlandstalig boek over het gebruik van VST 5.0 door te lezen. Maar zo ingewikkeld is Cubasis toch niet? Mocht je vragen hebben, dan kun je hier terecht:

http://www.steinberg.net/support/forums/

By the way, als je gebruik maakt van VST Instruments, dan werk je ook met MIDI. :)
Ok bedankt! Ik ga het boek kopen. Ik weet niet of jij ooit met Fruityloops hebt gewerkt maar Cubase/cubasis is toch wel hele andere koek. FL is relatief eenvoudiger omdat je direct noten kan zetten in de editor (playlist) en ook direct geluid kan horen. In Cubase/cubasis ligt dat allemaal een stuk ingewikkelder, als je het mij vraagt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik vraag me af of je er goed aan doet om over te stappen op cubasis. Zo te horen heb je er niet zo bij nagedacht ("Ook werk ik nog niet met MIDI, puur en alleen met de software.
").

Fruityloops heeft standaard veel meer "out of the box" mogelijkheden om muziek te maken (samples, synthjes, etc) en Cubase heeft ook wel synthjes maar die worden pas leuk met een geluidskaart die asio ondersteunt. Ook ligt de nadruk bij Cubase VEEL MEER op midi, dus als je geen instrumenten hebt dan is mijn advies blijf bij FL. :)

edit: forum software rot? zag halve zinnen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mikejarod schreef op 25 augustus 2002 @ 20:11:
Ik vraag me af of je er goed aan doet om over te stappen op cubasis. Zo te horen heb je er niet zo bij nagedacht ("Ook werk ik nog niet met MIDI, puur en alleen met de software.").
Ik heb er wel degelijk over nagedacht, ik werk nu een klein half jaar met Fruityloops. Maar FL is meer technobased , met Cubasis kan je welliswaar ook techno maken maar zo op het eerste gezicht biedt het meer mogelijkheden qua andere muziekstijlen. ;)
Fruityloops heeft standaard veel meer "out of the box" mogelijkheden om muziek te maken (samples, synthjes, etc) en Cubase heeft ook wel synthjes maar die worden pas leuk met een geluidskaart die asio ondersteunt. Ook ligt de nadruk bij Cubase VEEL MEER op midi, dus als je geen instrumenten hebt dan is mijn advies blijf bij FL. :)

edit: forum software rot? zag halve zinnen??
Ja dat klopt, daarom vind ik FL ook zo'n meesterlijk programma. Zeker voor mensen die alles nog met de muis moeten doen. Maar in Cubase kan je ook alles met de muis doen, en ik heb daar totaal geen moeite mee (al is het wel tijdrovender). Natuurlijk is het erg handig om instrumenten aan je je pc te hangen, maar ik heb daar de ruimte noch het geld voor (en daar baal ik af en toe wel van moet ik eerlijk bekennen ;)). De VSTi voldoen (nog) ruimschoots en zijn een goed alternatief voor externe instrumenten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55192

Anoniem: 52690 schreef op 25 augustus 2002 @ 20:06:
[...]

Ok bedankt! Ik ga het boek kopen. Ik weet niet of jij ooit met Fruityloops hebt gewerkt maar Cubase/cubasis is toch wel hele andere koek. FL is relatief eenvoudiger omdat je direct noten kan zetten in de editor (playlist) en ook direct geluid kan horen. In Cubase/cubasis ligt dat allemaal een stuk ingewikkelder, als je het mij vraagt. ;)
FL werkt wat directer dan Cubasis/Cubase als je zonder MIDI keyboard werkt, maar ook in Cubasis/Cubase kun je prima met de muis je noten invoeren. Ik denk dat jij eens FL 3.56 moet bekijken. Die kun je namelijk als VSTi gebruiken, dus in combinatie met Cubasis/Cubase. :)

www.fruityloops.com

Enne... mocht je nog op zoek zijn naar een MIDI keyboardje, ik verkoop de mijne:

http://www.marktplaats.nl...zoek=&oudei=0&ref=&style=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Anoniem: 55192 schreef op 26 augustus 2002 @ 08:05:
Ik denk dat jij eens FL 3.56 moet bekijken. Die kun je namelijk als VSTi gebruiken, dus in combinatie met Cubasis/Cubase. :)
Hoe gaat dat in zijn werk dan? Hetzelfde als Cubase en Reason als plugin via rewire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wist al dat je FL 3.56 kon gebruiken als VSTi. Zelfs de demo kan je gebruiken als VSTi :) :Y).
Pagina: 1