[linux] welke is aan te raden

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 11:14

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
hallo,
laat ik beginnen dat ik absolute begiiner op het gebioed van LINUX ben. ik vind het echter best interessant om eens te kijken of het me lukt een systeempie dat ik toch over heb uit te gaan rusten met linux.

Het systeem is een 133 Mhz pentium1 met 16 MB. past daar een redelijke LINUX op? zo ja kan ik dan ook een smtp en/of een webservertje, zonder ingewikkelde asp's hoor, op dat doosje draaien?

welke linux raden jullui mij aan?

Verwijderd

debian B)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Debian zou perfect op dat systeem draaien, maar voor een beginner kan het nogal moeilijk zijn. Maar dan leer je het wel het snelst :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 19:02
kan allemaal prima, alleen zal het beestje niet echt lekker een grafische interface kunnen draaien (maar die heb je toch niet nodig op een servertje).

Omdat er al heel veel van dit soort vragen zijn geweest is er een 'Het Grote welke distro' topic geopend. Kijk eens in de FAQ hierboven voor een linkje ernaar.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 15:58
Debian of Slackware.

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:29

Sjonny

Fratser

daar hebben we dit gigantisch topic Welke Linux distro moet ik nemen? voor.
veel lees plezier.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Ja, op dat systeem kun je zoiets best goed draaien (als je het ram uit kan breiden tot 32 MB is het helemaal een mooi bakje), maar het is wel sterk aan te raden om text-only te werken.
Dat text-only is niet echt een probleem als je wat doorzettingsvermogen en leeslust hebt. Er is daar namelijk best veel informatie over te vinden.

Voor de vraag welke distro je moet nemen bestaat een aparte thread: Welke Linux distro moet ik nemen? , vandaar dat deze op slot gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.