Voodoo Banshee hoger dan 640x480

Pagina: 1
Acties:

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Topicstarter
Ik heb hier 2 videokaarten liggen (miro highscore en diamond monster fusion) met allebei een Voodoo Banshee chip. Met beide kaarten heb ik het probleem dat als ik de drivers installeer, dat ik dit geforceerd moet doen. Dwz. Windows vind op de opgegeven lokatie geen drivers, waar ze wel degelijk staan. Als ik ze dan geforceerd installeer, doet de kaart het in 640x480 @ 16 bits kleur prima. Als ik hem op 800x600 wil zetten, springt ie naar 256 kleuren. Als ik dan de kleuren verzet naar 16 bits, springt ie doodleuk weer naar 640x480.

Dit heb ik dus met beide kaarten, meerdere driverversies. Het moederbord is een LX-board, een Abit. OS = Win 98 SE

Exact hetzelfde probleem kom ik ook tegen op een compleet andere machine met een BX board, Asus. Hierin zit een Diamond Monster Fusion. Ook hier exact hetzelfde probleem. Ook hier Win 98 SE.

Moet er eerst een speciale AGP driver geladen worden? Ik kan hierover nix vinden.

BTW, andere AGP kaarten doen het in het LX board wel goed (kan zo niet testen in de machine met het BX board, die is niet van mij)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Zou toch moeten werken; banshee kon geloof ik 1600*1200@16bit kleur draaien. Heb je zowel de Diamond als de 3dfx driver gebruikt? Had zelf een banshee met lx en dat ging goed.
AGP driver lijken me niet nodig maar je zou ff kunnen zoeken naar intel LX chipset drivers op de intel site.
Klinkt anders als tijd voor een windows herinstallatie.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hoe ist met je onbekende monitor? Voodoo banshees weigeren altijd als je geen monitor opgeeft :)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 15:24

DaRoot

Some say...

Topicstarter
_JGC_ schreef op 24 augustus 2002 @ 20:50:
Hoe ist met je onbekende monitor? Voodoo banshees weigeren altijd als je geen monitor opgeeft :)
Mag ik u hartelijk danken? Eigenlijk verrektes simpel, maar ja... je moet er ff aan denken..

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Dit probleem n heb ik ook lang gehad start windows op ( ik heb niet alles gelzen maar ga uit van win 98 maar onder xp enz kan het ook )

ga naar eigenschapen ( @ desktop ) dan kan je nu een andere desktop instellen ene screensaver enzz

dan ga je dus naar je setings van je mon en stel je vrolijk standaart momitor 1024x786 of hoger in en je kan je voodoo usen @ die resso's :) is een oude bug