ik wil nog een brander in me comp douwen, maar als het goed is kan die toch bij de kabel van de floppy-drive op?
Nee, alleen op een IDE kabel.
Check de handleiding die bij je brander zit.
Check de handleiding die bij je brander zit.
Te laat
Zie hierboven
Zie hierboven
[ Voor 0% gewijzigd door Brainbuzz op 24-08-2002 20:14 . Reden: Te laat ]
Verwijderd
Nee kan niet 
Op 1 ide controller kunnen 4 apparaten. Een fdd is geen ide apparaat verg. met een gharde schijf of cd speler
Als je geen ruimte meer heb zul je een 2de controller erbij moeten plaatsen
Op 1 ide controller kunnen 4 apparaten. Een fdd is geen ide apparaat verg. met een gharde schijf of cd speler
Als je geen ruimte meer heb zul je een 2de controller erbij moeten plaatsen
huh, maar er zijn wel computers waar de cd-rom (alleen) bij de floppy op zit, weet ik zeker??? dat er gewoon geen ide kabel inzit voor de cd-roms
kan toch zeker niet, een cdrom heeft ee ide kanaal nodigVerwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:19:
huh, maar er zijn wel computers waar de cd-rom (alleen) bij de floppy op zit, weet ik zeker??? dat er gewoon geen ide kabel inzit voor de cd-roms
oke maar, hoe douw ik hem er wel bij op dan, want ik wil wel graag met 2 branders tegelijk kunnen branden, dus dan is het niet echt handig als ik ze op een kabel zet?
misschien dat dat dan speciale moederborden zijn met een kabel die meer dan 80 pins heeft.Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:19:
op een moederbord wat je gewoon in een winkel koopt. of een samengesteld systeem heeft de standaard aansluitingen.
je kan op 1 moederbord maximaal 4 ide apparaten aansluiten.
alleen hd's en cdroms zijn ide apparaten.
de enige optie die jij hebt als je meer dan 4 apparaten wilt aansluiten is de aanschaf van een aparte ata controller. de vraag echter is of je voeding het nog wel aankan als je nog een apparaat extra aansluit
pri master: hddVerwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:27:
oke maar, hoe douw ik hem er wel bij op dan, want ik wil wel graag met 2 branders tegelijk kunnen branden, dus dan is het niet echt handig als ik ze op een kabel zet?
pri slave: brander 1
sec master: cdrom
sec slave: brander 2
Verwijderd
Gaat trouwens lekker werken, je schijfen draaien dan ook meteen op A.T.A. 33 en das een btje jammer
Verwijderd
wil je van een CDROM of van je harddisk tegelijk burnen?Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:31:
check me sig 2 hds
anders haal je je CDROM er uit :-)
Tja, dan wordt het dus gewoon een controller extra kopen...
FDD heeft gewoon een andere aansluiting dus dat gaat niet werken..
Op 1 ide controller kunnen 2 apparaten.. Alleen hebben de huidige moederborden 2 ide-controllers
FDD heeft gewoon een andere aansluiting dus dat gaat niet werken..
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:14:
Op 1 ide controller kunnen 4 apparaten.
Op 1 ide controller kunnen 2 apparaten.. Alleen hebben de huidige moederborden 2 ide-controllers
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()