• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-03 16:06
Ik ben dus opzoek naar een digatale cam, mijn bestedings ruimte ligt tussen de 500 en 600 euro. De cam moet goede foto s kunnen maken in het donker, verder zat ik tedenken aan 128 mb geheugen en 3 megapixels. Ik heb al wat reviews en de faq bekeken, en ik kwam uit op een nikon coolpix 885.
Mijn vraag is dus wat adviseren jullie mij? Met deze prijs prestatie verhouding.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

de Nikon 885 is een prima camera...kwalitatief even goed als de Fuji F601 (die ik persoonlijk aanraad boven de 885, omdat deze compacter is en meer mogelijkheden heeft - film met geluid e.d.)

je kan nog een klein stapje verder met de Canon S30 als je budget dit toelaat...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb nu sinds een paar weken een Nikon 885, perfect ding.
Alleen haalt hij een beetje teveel de rode kleuren naar voren (ff wegfixxen met fotoshop)

\_Specs_/

• Redleg
kan je wat foto's showen ? mag ook mailen redleg@redleg.nl
ZiegoM schreef op 24 augustus 2002 @ 20:52:
Ik heb nu sinds een paar weken een Nikon 885, perfect ding.
Alleen haalt hij een beetje teveel de rode kleuren naar voren (ff wegfixxen met fotoshop)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
De cam moet goede foto s kunnen maken in het donker
Dat kunnen zeer weinig camera's. Daarom hebben ze flitser, alleen dan verneuk je heel de lichtinval /sfeer op de foto. Of je gebruikt een hoge sluitertijd, wat dat betreft zit je met de Canon S30/S40 het beste. Let er dan wel op dat je geen bewegende voorwerpen of de foto hebt staan.
kwalitatief even goed als de Fuji F601
Ik heb wat fullsize foto's gezien gemaakt met de Fuji F601, ik vond ze afgrijselijk. Misschien kwam dat omdat het een testsample was, maar wat een ongelooflijk slechte lens, veel barrel distortion en veel chromatische abberatie.

Bovendien is de S30/S40 een beter alternatief wat betreft weinig ruis bij lange sluitertijden. Het beste alternatief in die prijsklasse. Verder zou ik altijd de Nikon 995 of de Canon S30/S40 of de Minolta S404 aanraden. Omdat ze simpelweg het meeste waar voor hun geld bieden.

pricewatch: Minolta Dimage S404 (4MP, 4x zoom, 35-140mm, f/3.0-3.6)
pricewatch: Canon PowerShot S30 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)
De 995 is te duur zie ik.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-03 22:59

ZiegoM

Yammie R1

Meel is onderweg

\_Specs_/

• Mooody

Mooody

elmoody

Yokozuna schreef op 24 augustus 2002 @ 21:15:
[...]

Dat kunnen zeer weinig camera's. Daarom hebben ze flitser, alleen dan verneuk je heel de lichtinval /sfeer op de foto. Of je gebruikt een hoge sluitertijd, wat dat betreft zit je met de Canon S30/S40 het beste. Let er dan wel op dat je geen bewegende voorwerpen of de foto hebt staan.

[...]

Ik heb wat fullsize foto's gezien gemaakt met de Fuji F601, ik vond ze afgrijselijk. Misschien kwam dat omdat het een testsample was, maar wat een ongelooflijk slechte lens, veel barrel distortion en veel chromatische abberatie.

Bovendien is de S30/S40 een beter alternatief wat betreft weinig ruis bij lange sluitertijden. Het beste alternatief in die prijsklasse. Verder zou ik altijd de Nikon 995 of de Canon S30/S40 of de Minolta S404 aanraden. Omdat ze simpelweg het meeste waar voor hun geld bieden.

pricewatch: Minolta Dimage S404 (4MP, 4x zoom, 35-140mm, f/3.0-3.6)
pricewatch: Canon PowerShot S30 (3MP, 3x zoom, 35-105mm, f/2.8-4.9)
De 995 is te duur zie ik.
S30 is idd de beste compacte 3mp consumenten-camera op de markt...en vrijwel de enige camera die goede foto's maakt met een zeer kleine lens....

F601 maakt iid mindere foto's, Minolta S404 en Nikon 885 hebben een grotere lens en zijn daarom ook minder compact...

't is maar net wat je wil...ik zou iig 100 euro bijleggen en de S30 kopen, dan ben je verzekerd van kwaliteit...

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-03 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

De keuze ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.
Ik heb een Coolpix 885, ben er zeer tevreden over. :)
Ergonomie vind ik belangrijk, je gebruikt hem natuurlijk vaak, dus moet lekker in de hand liggen.
Je houdt de 885 lekker vast omdat er een handgreep aan de rechterzijkant zit. :7
Veel instelmogelijkheden en de beste macro mode.

Paar pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/corfu2002/corfu02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/corfu2002/corfu04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/corfu2002/corfu05.jpg

Gemaakt @ Corfu 2002

Pss.... Mooooody, je kan ook overdrijven hoor!

Whatever.

• Mooody

Mooody

elmoody

meendering schreef op 24 augustus 2002 @ 23:04:
wattuh? :/

• Redleg
Nice pics... begin er steeds meer aan tedenken om deze cam tekopen. De is s30 van canon is wel leuk alleen net iets buiten het budget denk ik, ik moet er ook nog memory bij hebben natuurlijk. Verder nog mensen met nuttige tips :?
meendering schreef op 24 augustus 2002 @ 23:04:
De keuze ligt natuurlijk helemaal aan jezelf.
Ik heb een Coolpix 885, ben er zeer tevreden over. :)
Ergonomie vind ik belangrijk, je gebruikt hem natuurlijk vaak, dus moet lekker in de hand liggen.
Je houdt de 885 lekker vast omdat er een handgreep aan de rechterzijkant zit. :7
Veel instelmogelijkheden en de beste macro mode.

Paar pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Gemaakt @ Corfu 2002

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.