Garantie zonder bon??? op HW

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
hoi

ik vraag me al een tijdje af, ik wil een 2ehands laptop gaan halen, maar soms zit er geen bon meer bij, maar zit er nog wel garantie op???

Als ik bijv. een toshiba laptop dan naar Toschiba breng, beginnen ze dan niet moeilijk te doen dat er geen aankoopbewijs meer bij zit? Of Kunnen ze dat ergens anders aan zien??

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sommige bedrijven kunnen dat opzoeken dmv een serienummer :)

Verwijderd

mr._Anderson schreef op 24 augustus 2002 @ 19:28:
hoi

ik vraag me al een tijdje af, ik wil een 2ehands laptop gaan halen, maar soms zit er geen bon meer bij, maar zit er nog wel garantie op???

Als ik bijv. een toshiba laptop dan naar Toschiba breng, beginnen ze dan niet moeilijk te doen dat er geen aankoopbewijs meer bij zit? Of Kunnen ze dat ergens anders aan zien??
Nou, ten eerste heb jij wettelijk geen bon nodig om te ruilen/retourneren of garantie. Veel winkels roepen echter dat je dat wel nodig hebt. Ik studeer Commerciele Economie, en ik weet niet excact het wetsartikel, maar je hoeft het niet te hebben.

Wel zit je met het probleem dat je moet kunnen aantonen dat de laptop een bepaalde leeftijd heeft, dmv serie nummer of bankafschrift met aankoopsdatum.

als je niet de leeftijd kunt aantonen wordt het met garantie bepalinge moeilijk, daar is ene kassabon ook zo handig voor...

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de laptop zelf nog garantie heeft, maar je bent de bon kwijt, dan kan je hem niet meer bij de winkel brengen, en ben je dus genoodzaakt om het apparaat naar de fabricant te sturen...

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
De fabricant kan volgens mij dan toch vrij nauwkeurig aan eht serial number kijken of er nog garantie opzit? Ik vind dat toch een beetje raar, want hoe kan die fabricant nu zien aan het serial number wanneer jij hem in handen heb gekregen en uit de doos heb gepakt.

Daar kan goed een half jaar tussenzitten?? of meer...

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou wel uitkijken met 2e hands laptops, als die gejat is en de originele eigenaar doet aangifte dan komt het serienummer bij toshiba in een database van laptops die gestolen zijn.

Als je dan garantie gaat claimen, dan kan je waarschijnlijk helemaal naar je laptop fluiten.
Pagina: 1