Verwijderd

Topicstarter
Ik kan zo'n toestel nieuw voor 799 eur kopen maar wil eerst wat gebruikerservaringen, reviews heb ik al gelezen.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
1.5Mpixel, gaat ff om de snelheid en de zoom. Voor hoge resoluties heb ik een E10

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-03 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 19:55:
1.5Mpixel, gaat ff om de snelheid en de zoom. Voor hoge resoluties heb ik een E10
Zou je je E-10 dan niet verkopen en voor dat geld daarvan en wat je uitspaart aan de E-100SR een mooie snelle, hoge resolutie geweldige Digitale SLR kopen?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Johnny64 schreef op 24 augustus 2002 @ 20:03:
[...]

Zou je je E-10 dan niet verkopen en voor dat geld daarvan en wat je uitspaart aan de E-100SR een mooie snelle, hoge resolutie geweldige Digitale SLR kopen?
Ik heb ook naar de DSLR's gekeken maar de lenzen zijn nogal duur (een simpele 28-80 wordt op een DSLR iets van 100-300 dus voor digitale 28-80 ben je veeeeeeeeeeeeeeel geld kwijt want dan moet je dure groothoeklenzen kopen) en ik heb geen zin om mijn CCD iedere keer schoon te maken. Verder heb ik al de Olympus flitser en de wide convertor dus ik blijf voorlopig bij Olympus. Verder is 4 megapixel voor mij meer dan genoeg, druk jij altijd 30x40 cm foto's af?
Als ik voor een DSLR ga zal het er 1 worden met een Foveon ccd/cmos

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 20:07:
Ik heb ook naar de DSLR's gekeken maar de lenzen zijn nogal duur (een simpele 28-80 wordt op een DSLR iets van 100-300 dus voor digitale 28-80 ben je veeeeeeeeeeeeeeel geld kwijt want dan moet je dure groothoeklenzen kopen)
Uuuuuuuuuuuuuuuuuuuhm, waar heb je dat gelezen?
De max "vermenigvuldigingsfactor" die momenteel op de markt is, is 1.6x, dat zou betekenn dat je op ongeveer 45-130 komt te zitten. Echt groothoek is inderdaad duurder, maar met met lenzen van sigma en tokina niet onbereikbaar.
Supergroothoek is natuurlijk alleen maar met de camera's met grotere sensors bereikbaar, en dan nog wat minder ver dan met film.
en ik heb geen zin om mijn CCD iedere keer schoon te maken.
Dat is ook zwaar overdreven, het hoeft zeker bij een Canon D30 of D60 helemaal niet vaak, en het stelt ook niet zoveel voor, gewoon een beetje voorzichtig doen.
Als ik voor een DSLR ga zal het er 1 worden met een Foveon ccd/cmos
Dat is niet zo handig, je zei net dat je die vermenigvuldigingsfactor vervelend vond. De huidige foveon sensor (alle foveon sensors zijn trouwens cmos) heeft een factor van 1.7x, meer dus dan wat er nu op de markt is. Verder vind ik het ook nog wat voorbarig om nu al te zeggen dat je alleen foveon wilt. Er zijn nog helemaal geen echte testresultaten beschikbaar, alleen een paar low-res samples, de technologie heeft zich nog niet bewezen. De enige cam die aangekondigd is met foveon sensor is een sigma die een bijna niet gebruikt lenssysteem heeft, en alleen maar in raw kan opnemen.
Veel te vroeg dus nog om te zeggen of het wat gaat worden, en al helemaal om al te beslissen of je het gaat kopen. Laat het zich eerst maar bewijzen, en als het echt zo goed is wacht ik wel tot canon ermee komt, zodat ik geen nieuwe lenzen hoef te gaan kopen.

Owja, pover die E100RS, volgens mij heb ik die al ruim onder de 799 euro gezien. Het model is inmiddels op bijna alle punten behalve de snelheid ingehaald, dus de prijs is ook flink gezakt. Ik meen me te herinneren dat de prijs iets in de richting van 580 euro was, ik kan de advertentie echter niet meer vinden, en ik kan me dus vergissen.

Verwijderd

Topicstarter
idd, hij is dus nergens meer te vinden helaas. Uiteraard wacht ik ook tot de Foveon zich bewezen heeft en tot die tijd redt ik het wel met de E10
Pagina: 1