[W2K] Domein omgezet naar Werkgroep-->inloggen onmogelijk???

Pagina: 1
Acties:

• FitNiX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-08 10:46
Ok het probleem is als volgt.

Een vriend van me heeft sinds kort thuis kabel internet. :)
Zijn pa heeft een laptop van het werk. Die zit daar in een Domein.
Thuis wil ie uiteraard graag gebruik maken van @HOME.
Dus als ie thuis is, moet ie switchen van een Domein naar een Werkgroep --> @HOME.

Nu heeft ie zojuist dit domein omgezet naar een Werkgroep,
vervolgens de Laptop opnieuw opgestart, hij wil weer inloggen, probleem is alleen dat ie niet meer in kan loggen :( :(

* FitNiX Dit is de Error:
Aanmeldingsbericht,

Het systeem kun uw niet aanmelden. Controleer of uw gebruikersnaam en het domein juist zijn en typ uw wachtwoord vervolgens opnieuw.

[searchmode]
leverde dit: laptop op 3 netwerken
Maar heb ik nu nix aan, alleen als dit is opgelost :o
[/searchmode]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Waarom zou ie uberhaupt uit het domein willen? Je kan altijd los van het domein inloggen via de cached credentials. Het enige wat belangrijk is zijn de TCP/IP instellingen. Die kan je zo veranderen. Probeer eens in te loggen als administrator van de lokale pc zonder wachtwoord. Als dat niet werkt heeft je pa's bedrijf blijkbaar een wachtwoord op de lokale admin account gezet. Dan zal je pa met hangende pootjes terug moeten om de boel te laten fixen ;)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

ok, wat is er gebeurd :

je bent uit het domein, normaal als je nog ni een domein zit, kan je met je domain logon inloggen als lokal admin als je niet in het netwerk waar ook de DC in zit bent.

Dit is dus niet het geval, je betn nu in een werkgroep, alle domain accounts , zijn dus spijtig genoeg weg. De account waarmee je nog in die pc kan is een local admin account, en het account waarmee die windows geïnstalleerd is.

Je zal dus waarschijnlijk aan de computerbeheerder van het bedrijf die gegevens moeten vragen, en je foutje toegeven. Tenzij dat je nog een user hebt aangemaakt, die lokale admin rechten heeft (maar dat kon je alleen als je niet ingeplugd was in het netwerk, en nog op domein settings staan had.)

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• FitNiX
Voorheen kon ie wel gewoon inloggen, maar na die aanpassing niet meer :?
[offtopic]Niet mijn pa :P, mar dat boeit niet...[/offtopic]

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

ja, vrij logisch, want die domein account bestaat niet meer (WORKGROUP nu) en die is dus ook geen local administrator

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• FitNiX
Profidiam schreef op 24 augustus 2002 @ 19:16:
ja, vrij logisch, want die domein account bestaat niet meer (WORKGROUP nu) en die is dus ook geen local administrator
Ik denk dat je idd gelijk hebt ja, nu ik erover nadenk is het idd logisch.
Dan heeft ie dus pech, want hij weet dit WW niet. Is een pc van het werk, die wordt met Windows erop aangeleverd. :+

Iig thnx voor deze supersnelle reply man!! :) :) :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/renspontier/konijn_duim.gif

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het grappigste is dat het volslagen zinloos is om je PC in die @Home workgroup te zetten. Het is helemaal nergens goed voor. Je had alleen maar de Computernaam hoeven te veranderen naar dat CP... nummer en dan had @Home al gewerkt. :)

• FitNiX
/downtime/ schreef op 24 augustus 2002 @ 19:26:
Het grappigste is dat het volslagen zinloos is om je PC in die @Home workgroup te zetten. Het is helemaal nergens goed voor. Je had alleen maar de Computernaam hoeven te veranderen naar dat CP... nummer en dan had @Home al gewerkt. :)
Serieus????
Dat wist ik zelfs niet eens. Wat een klets dan. Snap niet waar het goed voor is.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:58
Als ik beheerder was op dat netwerk, zou ik al die laptops helemaal dichttimmeren (voor de goede orde: met inperken van de rechten) om dat gepruts thuis te voorkomen :Y).
Pagina: 1