Ik ga binnenkort een nieuwe CD-speler aanschaffen, omdat mijn huidige setje het begeven heeft. Een versterker heb ik al uitgezocht (Denon AVR-1801). Ik zit te twijfelen tussen een Denon DCD-655 (fl. 399,- bij Stassen) of gewoon een eenvoudige Sony speler (pakweg 270,- bij de It's ofzo). Zit er nu veel kwaliteitsverschil tussen die Denon en een eenvoudige Sony? En is dat verschil ook daadwerkelijk 130 piek waard?
Nee en Nauwelijks...
Het zijn allebei matige/redelijke cd-spelers.
De denon heeft alleen twee jaar garantie (leuk bij cdspelers!) en reageert op dezelfde AB...da's misschien wel fl. 130,-waard..
Wil je echt beter (ik vermoed van niet) koop dan een NAD c520 oid.
Alle cd-spelers bieden trouwens cd-kwaliteit. Als je dat goed vind maakt het niet uit wat je koopt
Het zijn allebei matige/redelijke cd-spelers.
De denon heeft alleen twee jaar garantie (leuk bij cdspelers!) en reageert op dezelfde AB...da's misschien wel fl. 130,-waard..
Wil je echt beter (ik vermoed van niet) koop dan een NAD c520 oid.
Alle cd-spelers bieden trouwens cd-kwaliteit. Als je dat goed vind maakt het niet uit wat je koopt
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Alle cd-spelers bieden trouwens cd-kwaliteit. Als je dat goed vind maakt het niet uit wat je koopt :)[/quote]Maar tussen cd en cd kwaliteit kan een enorm verschil zitten, je hoort het wel als het een goedkopere speler is.
* uibeltje is nog steeds erg blij met zijn 6-7 jaar oude Kenwood DP-4030
* uibeltje is nog steeds erg blij met zijn 6-7 jaar oude Kenwood DP-4030
Ik heb net een nieuwe cdspeler gekocht. De Teac cd-p1820. Koste me 400 piek. Ik kwam bij een zaak die tophifi verkoopt. (Rinsma te Lippenhuizen) Ik zei: ik moet een cdspeler. Ik dacht hij zal me wel direct zo'n duur ding aansmeren. Maar nee deze moet je hebben. Ik heb hem beluisterd en hij klinkt echt erg goed. Ik hoor veel meer detail dan dat ik ooit eerder hoorde. Ik heb ooit een Rotelspeler van 1500 piek en een arcam cdspeler van 1700 piek thuis gehad. Die klonken lang zo goed niet dan de Teac.
Je moet dus geen type duurder of goedkoper hebben. Maar echt deze. Rinsma heeft die anderen ook beluisterd en die zijn lang zo goed niet. Hij staat ook verbaast van de muzikale kwaliteit van dat ding voor maar 400 piek.

Groot nadeel van deze speler is dat bij die 'kalender' het spelende nummer knippert. Dat is erg irritant. Dat heb ik nu opgelost door aan de binnenkant die kalender af te plakken.
http://www.teac.co.uk/
Even wat anders
Daar bij Rinsma stond een setje van 60.000 gulden te spelen. Luidsprekers van 32.000 piek. Een platenspeler van 25.000. En volgens hun de beste versterker die ze konden vinden: Een Sonneteer versterker van (maar) 4000 piek www.sonneteer.co.uk
Rinsma was niet tevreden over de interlinks die te koop waren. Dus heeft hij nu zelf interlinks ontworpen. (Is hij een half jaar mee bezig geweest). Het verschil was overduidelijk.
Was toch een erg plezierig middagje.
Je moet dus geen type duurder of goedkoper hebben. Maar echt deze. Rinsma heeft die anderen ook beluisterd en die zijn lang zo goed niet. Hij staat ook verbaast van de muzikale kwaliteit van dat ding voor maar 400 piek.

Groot nadeel van deze speler is dat bij die 'kalender' het spelende nummer knippert. Dat is erg irritant. Dat heb ik nu opgelost door aan de binnenkant die kalender af te plakken.
http://www.teac.co.uk/
Even wat anders
Daar bij Rinsma stond een setje van 60.000 gulden te spelen. Luidsprekers van 32.000 piek. Een platenspeler van 25.000. En volgens hun de beste versterker die ze konden vinden: Een Sonneteer versterker van (maar) 4000 piek www.sonneteer.co.uk
Rinsma was niet tevreden over de interlinks die te koop waren. Dus heeft hij nu zelf interlinks ontworpen. (Is hij een half jaar mee bezig geweest). Het verschil was overduidelijk.
Was toch een erg plezierig middagje.