Toon posts:

[VIDEO-IN] Welke kaart voor opnemen van video?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de keuze tussen een TV-kaart en een Videokaart (met video-in ondersteuning).....

Wat is beter voor het opnemen van video naar de pc?

* ik wil het louter voor video opnemen gebruiken dus niets professioneels met camera's en dergelijke

* ik ken het verschil van beide kaarten globaal

Mensen, kom nou a.u.b. niet met antwoorden op NIET gestelde vragen.... ik weet dat je een video-kaart aansluit op je monitor en dat dat met een tv kaart niet zo is.....

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Weet je het verschil wel tussen die twee?
Videokaart zorgt ervoor dat je beeld hebt op je monitor, heeft niets met video te maken die jij bedoelt.

Een TV kaart, kan zowel TV afspelen/opnemen als een videobron (op Composite of S-Video)

Er zijn zelfs videokaarten en TV-kaarten in 1. Kijk maar naar ATi's All-in-Wonder.

Voor het echt professionele werk (digi. camera etc.) kan je beter voor het duurdere spul gaan --> Pinnacle's capture-kaarten

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:56

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen van beide. Een tv-kaart kan tv weergeven op je pc. Een videokaart geeft beeld weer op je pc ;)
Je zal (zeker onder W2k of XP) een dedicated capture kaart moeten nemen. Ik heb zelf een Asus V7700 videokaart met video-in, maar dat werkt knap beroerd onder XP. Daarom heb ik er nu een Pinnacle STudio Deluxe capturekaart bijgezet met DV en analoog en SVHS in/uit, dat werkt prima. Capture op 720x576 zonder lost frames.
Er zijn hier al vele topics over geweest in dit forum, dus met even zoeken zal je ze wel vinden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Op een videokaart sluit je een monitor op aan.
En een TV- kaart kan je tv kijken op je pc en je kunt er ook video mee opnemen.

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
kijk welke aansluiting je je videobron op aan wilt sluiten. Ik heb zowel met een ATI All in Wonder en nu een Leadtek GF4 MyVivo videokaarten goede ervaring. Beide hebben een svhs aansluiting en de kwaliteit van beide is goed bruikbaar voor het door jou omschreven doel. Capture kwaliteit ATI is misschien beter maar de software die ATI meelevert is in ieder geval veel beter..

Een TV kaart zou ik alleen kopen als je,
- al een goede videokaart hebt zonder video-in
- TV wilt kijken via coax antennekabel

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
BartNL schreef op 24 augustus 2002 @ 19:54:
kijk welke aansluiting je je videobron op aan wilt sluiten. Ik heb zowel met een ATI All in Wonder en nu een Leadtek GF4 MyVivo videokaarten goede ervaring. Beide hebben een svhs aansluiting en de kwaliteit van beide is goed bruikbaar voor het door jou omschreven doel. Capture kwaliteit ATI is misschien beter maar de software die ATI meelevert is in ieder geval veel beter..

Een TV kaart zou ik alleen kopen als je,
- al een goede videokaart hebt zonder video-in
- TV wilt kijken via coax antennekabel
SVHS |:( Nog altijd S-Video hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar opnemen van video met een Tv-kaart of Videokaart gaat in principe even goed?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 03:40:
Maar opnemen van video met een Tv-kaart of Videokaart gaat in principe even goed?
Enig punt is dat je geen hardware codec heb. Je kan wel opnemen in Divx bijvoorbeeld dan, maar die kwalitiet is minder dan die van een echte capture kaart met hardware matige encoder :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verschil tussen de meeste tv kaarten en video in is er niet. Het is allemaal niet heel goed namelijk. Een hele dure tv kaart is waarschijnlijk beter van kwaliteit als een video in vga kaart. Maar een losse capture kaart is beter meestal(dc 10 uitgezonderd want die is ook brak).

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1