Sinds ongeveer 5 jaar heb ik een Philips CDD 2600 writer die altijd naar tevredenheid ceedeetjes voor mij fikt, maar de laatste tijd is er wat geks aan de hand;
Bij het schrijven van een data-cd vanaf een ISO bestand (en ook zonder ISO en dan direkt vanaf de HDD) kapt ie tijdens het finalizen/closen van de cd-r. Bij het kopieëren van een audio-cd (on the fly, dus zonder hdd tussenstapje) gaat er nooit iets mis. In het verleden ging het bij het kopieëren van een data-cd ook nooit mis, maar dat is al een hele tijd geleden (ik brand maar zelden een data-cd vanaf hdd).
Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Andere nieuwe ASPI drivers, want het is een SCSI brander
- Verschillende programma's geprobeerd (Nero, CDRwin 3.9a)
- Met Google gezocht naar dit probleem, maar niet gevonden. Wel veel problemen met de lens, maar daar ligt het bij mij niet aan denk ik.
- Dit topic op GoT geopend
Wat voor systeem heb je dan hoor ik jullie al denken:
- Windows 2000 Professional - SP2
- Dual P!!! 1Ghz
- MSI 694D Pro @ir mobo (ms-6321)
- Advansys SCSI controller (werkt naar behoren)
- Asus GeForce2 MX V7100
- Soundblaster Live!
- 40 Gb Maxtor HDD
- en nog wat zooi wat niet van belang is denk ik.....
Maar ik zit er wel een beetje mee en zou het super vinden als iemand mij eventueel een oplossing kan vertellen.
Bij het schrijven van een data-cd vanaf een ISO bestand (en ook zonder ISO en dan direkt vanaf de HDD) kapt ie tijdens het finalizen/closen van de cd-r. Bij het kopieëren van een audio-cd (on the fly, dus zonder hdd tussenstapje) gaat er nooit iets mis. In het verleden ging het bij het kopieëren van een data-cd ook nooit mis, maar dat is al een hele tijd geleden (ik brand maar zelden een data-cd vanaf hdd).
Wat heb ik geprobeerd om dit op te lossen?
- Andere nieuwe ASPI drivers, want het is een SCSI brander
- Verschillende programma's geprobeerd (Nero, CDRwin 3.9a)
- Met Google gezocht naar dit probleem, maar niet gevonden. Wel veel problemen met de lens, maar daar ligt het bij mij niet aan denk ik.
- Dit topic op GoT geopend
Wat voor systeem heb je dan hoor ik jullie al denken:
- Windows 2000 Professional - SP2
- Dual P!!! 1Ghz
- MSI 694D Pro @ir mobo (ms-6321)
- Advansys SCSI controller (werkt naar behoren)
- Asus GeForce2 MX V7100
- Soundblaster Live!
- 40 Gb Maxtor HDD
- en nog wat zooi wat niet van belang is denk ik.....
Maar ik zit er wel een beetje mee en zou het super vinden als iemand mij eventueel een oplossing kan vertellen.