Toon posts:

Bestaat er al een Mobo voor P4 3,06GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwe P4 @ 3,06 GHz met hyper-threading zal dus meer stroom verbruiken
en de huidige mobo's kunnen maar tot 60W, daar waar deze nieuwe cpu 70W zal vragen ...

Vraag is nu:
1. Bestaan er al mobo's die meer power leveren aan cpu?
2. Waar in je specs zie je de power output naar cpu ?
3. Wat zal het geven als je een P4 3,06GHz in een huidig Gigabyte of Asus steekt?
Gewoon niet werken? niet zo snel werken als met meer power?

Help me out :Y)

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-07 16:45
Een mobo dat power levert :?

Als je proc minder voeding krijgt dan hij nodig heeft, wordt hij instabiel.

Verwijderd

mobo`s kunnen veel meer leveren mijn amd t bird op 1400 trekt zo`n slordige 70 75 watt

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je power die cpu neemt meten ergens?

Gonarch lees dit eens en geef dan je mening:
nieuws: Fabrikanten maken aangepaste mobo's voor 3GHz P4

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ze hebben die p4 al getest dus moederboarden zullen wel binnenkort in grotere aantallen op de markt komen.....

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 23:04
Het gaat denk ik puur om de voltage regulator, dus als je van een moederbord kan uit vinden welke erop zit dan kan je op de site van de fabrikant wel een datasheet vinden.
In de datasheet moet je dan opzoeken wat het maximale ampere is wat de voltage regulator kan leveren

Ditzelfde verschijnsel zie je bij de nieuwe AMD thouroughbred's. Het voltage gaat omlaag, maar voor de snelste proc uit de serie blijft het wattage gelijk, Hierdoor stijgt de stroomsterkte en moet er dus een betere voltage regulator op het moederbord.

Dit lijkt me ook niet leuk voor je voeding, want naarmate de stroomsterkte stijgt zullen de voedings steeds meer moeite hebben om het voltage te handhaven vanwege de interne weerstand en dergelijke.
mobo`s kunnen veel meer leveren mijn amd t bird op 1400 trekt zo`n slordige 70 75 watt
Wat heeft een AMD er nou weer mee te maken :?

Bij AMD proc wordt de 5V lijn gebruikt voor de proc en bij de P4 de 12V lijn, dus waarschijnlijk gebruiken ze dan ook een ander type voltage regulator
Pagina: 1