[MA-600 infrarood] Werkend onder win2k?

Pagina: 1
Acties:

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb sinds kort bovenstaande infrarood adapter gekocht... drivers van de site geinstalleerd onder Windows 2000 pro. Hij staat goed geïnstalleerd op COM2 (in bios standaard instellingen) maar verder kom ik niet... Nokia PC Suite (voor Nokia 8310) komt geen stap verder.... Wie heeft er ervaring met deze adapter en kan mij verder helpen.....? De search leverde niks op :(

Met een afstandsbediening erop mikken geeft wel een rood lampje :)

[ Voor 0% gewijzigd door r0el op 24-08-2002 18:12 . Reden: Afstands erop gericht :P ]

• r0el
  • Niet online
Net IrCOMM2k geïnstalleerd maar geen resultaat... :(

Verwijderd

Probeer eens verbinding met de IR poort te maken door 2-player snake te spelen. Natuulijk ook de IR van de telefoon erop richten he :p

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 21:53:
Probeer eens verbinding met de IR poort te maken door 2-player snake te spelen. Natuulijk ook de IR van de telefoon erop richten he :p
Beide infrarood poorten op elkaar gericht (JOH :9), er gaat een rood lampje branden op de IR poort maar meer niet... De nokia PC suite 'pakt' m nog steeds niet :(

Nu als volgt: IR-app. op COM2 --> instelling is 'ASKIR' (??). In windows 2000 de goede drivers geïnstalleerd en correct. Tevens de IRcomm2k geïnstalleerd maar nog steeds niks.... wie helpt mij verder? :'(

Verwijderd

Het moet werken... is je IR van je telefoon goed? Wat zegt het programma zelf? Ik heb ook de Ma-600 en onder XP draaien. Ik hoef alleen 2-snake aan te zetten en klaar, verbinding is er.

• r0el
  • Niet online
FF voor de zekerheid: hoe installeer ik t goed?

De adapter zit op COM2... moet ik deze in m'n BIOS op Irda zetten of normal?
Als ik m op irda zet heb ik geen COM poort in windows2k, moet ik Ircomm2k dan op COM2 installeren?

Met de IR op m'n telefoon heb ik al eerder gewerkt op andere pc's dus zou t gewoon goed moeten doen... hij stuurt ook wel signalen (rooie lampje)
Het programma (Nokia Data suite) zegt helemaal niks want kan m niet vinden :(

Verwijderd

Gewoon Com2. FYI: ik heb em gewoon op Com1 staan.
Bij die ma-600 heb je ook een cd gekregen, installeer die drivers gewoon en meer niet.
Anders probeer je ff de driver die op de officiele site staat
http://www.matweb-01.com/English/dls-ma600.htm

Het laatste wat je nog kan proberen is het proberen van een ander programma. Bv logomanager. Daar staat onderin of ie uberhaupt wel een IRDA vind op je compoort!

• r0el
  • Niet online
Ik heb m nu op de 'normale' COM1 gezet. Ik heb er helemaal geen cd bij gekregen.... beetje vreemd :?
Kheb wel de officiële drivers van de site gedownload en geïnstalleerd.

In logomanager krijg ik:
Niet verbonden: Serial Port already in use or not available

Bij Handset Manager krijg ik (zie ik net):
MA-600 niet gevonden :?

Ircomm2k nou wel of niet installeren??? :?

[ Voor 0% gewijzigd door r0el op 25-08-2002 10:51 . Reden: Handset manager ]

Verwijderd

Raar dat je geen CD heb gekregen, staat wel wat goeie info op qua drivers en het installeren.
Ik weet niet hoe win2k werkt maar in XP heb ik alleen de drivers van de site geinstalleerd en werkt goed. Ik weet niet waar die IrComm2k voor is...
In logomanager krijg ik:
Niet verbonden: Serial Port already in use or not available
Is dat bij beide com poorten?

• r0el
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 10:49:
Is dat bij beide com poorten?
Ja....

Verwijderd

Vreemd.. had het in het begin ook geloof ik maar ik weet helaas niet meer hoe ik het heb opgelost. Zijn er nog programma's in de achtergrond die je compoorten gebruiken?
Het allerlaatste wat je nog kan doen is een OS proberen, of bij een vriend/kennis. En kijken of ie het daar doet!

• r0el
  • Niet online
Setup van Windows XP is nu bezig.... :9

Daarna meld ik me weer

• r0el
  • Niet online
Na Installatie van Win XP Pro de IR adapter geïnstalleerd (goed) maar nog steeds dezelfde melding :?

Verwijderd

Probeer het eens bij een heel ander pc. Als ie het daar ook niet doet.. dan is het je ma-600 die kaduuk is. En omgekeerd.... kan je ook wel bedenken waar het aan ligt dan

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Als het goed is heb je in je Apparaatbeheer onder Poorten (COM en LPT) een Virtuele Infrarood COM-poort staan. Op die COM-poort moet je je verbinding instellen.

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Staat je IRdA wel aan in de BIOS? Vaak staat deze standaard uit bij laptops.... weet niet waarom :)

Edit: laat maar ik lees dat het geen laptop is :) Kan nog steeds een IRQ conflict zijn natuurlijk....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1