ISDN modem: w98 snel en winXP traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 10:58
Ik heb net een computer in gebruik genomen. Zelf een dual boot tussen Win Xp en Win98 geinstalleerd.
Het probleem: Mijn internet verbindingen zijn onder WindowsXP veel trager als onder Win98.
XP: 3KB/s en druppelsgewijs
Win98: 7.5KB/s en continu

Ik heb dit met beide isdn modems op de seriele poorten, een Elsa ISDN Internet en een Tornado Webjet128.
De Tornado gaat iets beter onder XP.

Er zit een 3com netwerkkaart in de computer. Kan de bij deze kaart geinstalleerde tcp/ip (bij xp) problemen
geven op de internetverbinding van de modems ?

Wie weet wat er in XP fout gaat ?

Ik heb geen idee meer.

Groet,

Henk

Henk

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Groet,

Henk
Dat hoeft niet hoor, dat wordt verondersteld :)

Kijk eens naar de snelheid van je seriele poort (control pannel ergens), normaal staat die op zn snelst maar je weet nooit.. Aan een netwerkkaart zal het normaal niet liggen dat je isdn trager gaat.
Hoe ziet de rest van je systeem eruit? Mischien is het wat krap voor XP..

info plzzz

You don't need eyes to see, you need vision

• HenkL
  • Laatst online: 21-05 10:58
De snelheid wordt door het modem ingesteld op 115200. De modems connecten op 64K.

Computer: asus p4b533-e, p4 2.26ghz, 512mb ram, 40gb hd.

Het valt me op dat als ik voor het eerst in een sessie via StartMenu / verbinden met kies de internetverbindingen niet openklappen maar dat het start menu zo'n 10seconden bevriest. De desktop blijft wel werken. Daarna hoor ik de hd pruttelen en de verbindingen staan op het scherm.

???

Henk

Verwijderd

HenkL, ajb maar in 1 subforum tegelijk posten, anders ben je bezig met crossposten en dat is erg storend en vooral ook onoverzichtelijk.
Hier verder graag: ISDN modem: w98 snel en winXP traag.

Dit topic is gesloten.