Toon posts:

kde 3.0 installeren onder rh7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag kde 3.0 gaan draaien hiero, maar zoals t er uit ziet ben ik dankzij file dependencies een maand bezig om dat te doen.
kent linux ( rpm) een manier om automatisch te zoeken naar de dependent files? ik probeer m te installeren van de rh7.3 cd zonder rh7.3 te installeren omdat die niet zo dol is op mijn dos fat32 mp3 schijf (blijft al voor anaconda hangen)

Verwijderd

waarom probeer je Mandrake 9.0 niet?
daar zit de nieuwste KDE in en is erg gebruikersvriendelijk (ik vind hem persoonlijk veel beter dan redhat)

Download Mandrake 9.0 van http://www.linuxiso.org

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb hier adsl, en met 50k schiet dat niet echt op. verder ben ik er nog niet achter hoe, en of ik xcdroast aan de praat krijg... (ben nog steeds een behoorlijke linux n00b na net een week linux) maar nvidia drivers is me net al gelukt :):) eindelijk weer q3 :)
maar ik zal s kijken..

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 15:56
Het is niet aan te raden packets van RH7.3 te installeren op een PC waar RH7.2 draait.
Trust me, ik heb daar ook genoeg problemen mee gekregen.

En als je al KDE draait hoef je volgens mij niet zoveel nieuwe RPMs te installeren behalve de RPMs die bij de RPMs van KDE zelf staan !!

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Verwijderd

Topicstarter
casema user ( leuke pic trouwens.. ken m ook nog ;) ) voor rh7.2 is er geen kde 3.0 aangezien redhat dit niet support o.i.d. maar goed, ik heb eindelijk mijn videokaart draaiend, en wil nu gewoon verder gaan...
installeren van kde 3 leek/lijkt me een leuk vervolg, alleen 5000 dependant files lijkt me niet helemaal kloppen, en om nou niet helemaal het wiel opnieuw uit te vinden....

• a casema user
dan lijkt het me makkelijker om de source-bestanden te downloaden en deze te compileren.
Geen problemen met dependant files.
Heb ik ook gedaan om KDE 3.0.x op mijn RedHat machine te krijgen.

Verwijderd

Bij mandrake 8.3 ging bij mij alles vanzelf... mijn brander werkte ook meteen met KOnCD, GToaster, enz...

Mandrake is een betere distro dan Redhat voor beginners, ik zou hem maar eens downloaden, met 50kb/sec is dat zo binnen hoor, ik heb zelf ook adsl en heb ook al verschillende linux iso's gedownload...

Verwijderd

Topicstarter
ben ik nu ook net mee bezig.. mandrake 9.0 dan
maar mandrake is dus een distributie die wat meer up 2 date is dan redhat? want t is erg frustrerend als je letterlijk alles moet updaten.. (en dat was met rh7.3 ipv 7.2) maar goed, ik wilde dus juist voor redhat gaan ivm certificatie programma. iets wat uiteindelijk mijn plan is, dit aangezien ms erg hard bezig is zichzelf uit de markt te werken... maar dan ga ik dus 100% over.. dus geen dual boot (beste manier om te lerenis door geen backup meer te hebben ;) )
maar goed even terug on topic, er is dus geen snelle manier om al die depndencies mee te nemen?
mischien wel snel een versie check? zoals wanneer ik zie dat ik gcc 3.04 nodig heb dat ik dat snel kan checken?
ik vermoed dat die bij man gcc er wel tussen staat, dus die zoek ik wel even uit.

• a casema user
zoals wanneer ik zie dat ik gcc 3.04 nodig heb dat ik dat snel kan checken?
gcc -v :?

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

scorpie

Supra Addict

Verwijderd schreef op 25 augustus 2002 @ 10:57:
ben ik nu ook net mee bezig.. mandrake 9.0 dan
maar mandrake is dus een distributie die wat meer up 2 date is dan redhat? want t is erg frustrerend als je letterlijk alles moet updaten.. (en dat was met rh7.3 ipv 7.2) maar goed, ik wilde dus juist voor redhat gaan ivm certificatie programma. iets wat uiteindelijk mijn plan is, dit aangezien ms erg hard bezig is zichzelf uit de markt te werken... maar dan ga ik dus 100% over.. dus geen dual boot (beste manier om te lerenis door geen backup meer te hebben ;) )
maar goed even terug on topic, er is dus geen snelle manier om al die depndencies mee te nemen?
mischien wel snel een versie check? zoals wanneer ik zie dat ik gcc 3.04 nodig heb dat ik dat snel kan checken?
ik vermoed dat die bij man gcc er wel tussen staat, dus die zoek ik wel even uit.
de meest gebruikte commandos van programma's kun je ook vinden door <programma> --help

in te tikken, dat scheelt je weer een hele manual page door te bladeren :)

ontopic: ik ben nu ook even op rh7.2 kde 3.0.3 aan et compilen :)
woei

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

scorpie

Supra Addict

*schopje*

ik wilde dus kde 3.0.3 compilen op m'n rh7.2 bak, alleen nu heb ik gemerkt dat er 2 soorten qt's zijn...
een embedded versie en een "free" versie.

ik heb ze allebei gedownload en gecompiled, hoort dat, of doe ik weer eens wat fout? :)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Pagina: 1