1 IRQ gebruikt door 2 apperaten

Pagina: 1
Acties:

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:43
Aangezien ik de laatste tijd nogal last heb van vastlopers ben ik eens op onderzoek uit gegaan en vanmiddag heb ik m'n Audgigy er eens uitgehaald en heb ik de hele middag gegamed zonder vastlopers...

Nu ging ik net kijken bij computerbeheer en daar zag ik hetvolgende:

code:
1
2
3
4
IRQ                  Apperaat

18         -         Realtek PCI Fast ethernet
18         -         OHCI Compliant IEEE 1394 Host Controller

Nu zit die Fire Wire controller op m'n Audigy alleen vraag ik me af of dit gedeelde irq er voor zou kunnen zorgen dat m'n pc at random (maar vooral in games) vastloopt.

[ Voor 0% gewijzigd door Phydomir op 24-08-2002 16:53 . Reden: typo ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

probeer je kaarten dan eens anders in te zetten
Creative kaartjes vinden het op een of andere manier leuk om veel IRQtjes te vreten.

• Phydomir
Terw_Dan schreef op 24 augustus 2002 @ 17:12:
probeer je kaarten dan eens anders in te zetten
Creative kaartjes vinden het op een of andere manier leuk om veel IRQtjes te vreten.
Net gedaan, blijft irq 18 gebruiken....

Dat zijn gelijk de enige 2 mogelijke pci sloten, anders zitten m'n ide controllers in de weg...

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

het is mogelijk om 2 apparaten op 1 IRQ te laten werken, bij mijn system is het zo dat de UDM66 port via dezelfde IRQ werkt als pci slot 5. Dit werkt vaak wel gewoon, maar laatste had ik er ook problemen mee, mijn modem heeft er echter geen problemen mee en werkt als een trein, het enige wat je kan doen is wat met je kaarten gaan omdraaien. Verder weet ik geen oplossing.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• Phydomir
mwa, kep nu de firewire controller uitgeschakeld, en nu zitten alleen nog maar m'n 2 usb poorten op dezelfde irq maar nog steeds heb ik vastlopers...

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

misschien ligt het er niet aan dat sommige dingen hetzelfde IRQ gebruiken, heb je de laatste tijd nog nieuwe software ofzo geinstalleerd, of misschien je bios een keer resetten, doet voor mij soms wonderen.

Anders een keer je disk formatten en opnieuw windows erop gooien?

ps, heb net gecheckt, beide mijn UDM66controllers zitten op hetzelfde IRQ, mijn USB en modem gebruiken ook allebei hetzelfde IRQ, misschien nog wel meer...

het moet dus gewoon werken.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
die irq sharing moet geen zak uitmaken ACPI he ;)
je vastlopers lijken me ergens anders door veroorzaakt te worden

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Pagina: 1