Pc brak na nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:13

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht, dus mijn oude ging naar mijn broertje, en zijn, een geforce2mx van powercolor, ging naar mijn kleinste broertje (jaja, doorschuif systeem :*)).

Nu kwamen er bij hem in het begin (dus direct na het plaatsen) alleen 1 lange en 3 korte piepen uit. Dit betekent meestal problemen met de video kaart maar een lekkere bios reset lostte dat op. Wieeeh, windows xp besloot er ook maar mee te kappen. Winxp reparatie werkte niet, ok, format c en nieuwe installatie. Yay, paars beeld (blijft leuk :P), bijna geeneen spel doet het. En nu net, na het 'laad' scherm van winxp, alleen nog maar zwart.

Iemand enig idee wat dit is? Videokaart is nog goed, moederbord lijkt me ook nog goed (geen problemen tijdens het erin pleuren ensow). Zouden het moederbord+videokaart gewoon niet compatible zijn ofzow :P

Ohhi - Familie foto's delen via een europees prive sociaal netwerk

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Misschien handig als je ff de hardware neerzet.

Systeem | Strava

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
pIII-400
Moederbord: unknown, zal nu ff kijken
Powercolor Geforce2 Mx400
Creative Soundblaster Live
Realtek Netwerk Adapter
256mb Kingston ram

edit
Moederbord merk kan ik niet vinden, zit iig een via chipset op :P

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
wat voor videokaart had je hiervoor dan? (want als je broertje een gf 2mx heeft, en hij deze naar je kleinste broertje geeft, zal jouw vorige videokaart sneller geweest moeten zijn dat een gf 2mx (andewrs ruil je hm niet om), en als je nu een gf 2mx400 hebt gekocht lijkt me dat sterk)

Maar ik denk dat je vga kapot is.... of je bios brak (flash deze es, van bij mobo & vga)

if broken it is, fix it you should

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Hij had eerst een tnt2 ;) Dus das wel een verbetering :) (en ik had hiervoor en geforce2gts en nu een XFX geforce4 4200, maar dat boeit nu ff niet ;))

Om de bios te flashen moet ik toch wel weten welk merk mobo het is? En typenr enzo? Of is alleen de bios versie belangrijk?

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-08 12:47
Heb je wel "Assign IRQ to VGA" aanstaan in de bios? Volgens mij hadden ook de GeForce series dit nodig.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

• Koetjeboe

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Topicstarter
Ik zal es kijken. Maar eerst bootte hij dus *wel* naar windoos....en plots niet meer
edit
Ey, verrek, je had gewoon gelijk, stond disabled en hij werkt nu. Na navraag blijkt dat ie em had proberen te tweaken (menneke is 12 -_-)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:10

AMDFreak

Intel is zo..

Zo zie je maar weer hoe jong tweakertjes beginne >:)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1