Voeding slaat aan maar piepje komt niet.

Pagina: 1
Acties:

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
Ik heb een AMD Athlon Classic 700Mhz hier staan, met een Abit KT7 Mobo en een Geforce 2MX200.

Maar gister was hij opeens de hele tijd aant rebooten, toen heb ik de stroom eruit getrokken, en ben gaan slapen. maar vanmorgen wilde hij niet eens meer aan. Ik heb er een andere voeding in gezet. en nu zie ik aan de voorkant de hd en power led branden. de voeding slaat dus aan, de cpu fan begint te draaien. Maar de bootup piepje komt niet...

Wat kan er aan de hand zijn?

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
mobo dood :?

Zitten alle componenten wel vast, video, geheugen, pci kaarten enzo...

Als dat het geval is dan zou ik alles los halen pci kaarten, hd geheugen minimaal enzoo. en dan kijken of hij dan wil booten zoja dan ligt het misschien aan een van die componenten.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 08:16
Jah heb ik gedaan, mem is het iig niet. maar de CPU word ook niet warm ofzo, kan ik daaruit concluderen dat de CPU dood is?

Verwijderd

Als je CPU koud blijft dan is hij misschien overleden of krijgt hij geen spanning van het moederboord.
Maar probeer is je processor in een ander moederboord te testen om te kijken of het echt je processor overleden is.

• Gerritjuh
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-08 22:42
Hmmm, misschien is er wel iets anders aan de hand, trek een de reset los van je mainboard (kabeltje van reset knopje) Misschien blijft je reset knopje hangen.

"If it ain't broke, don't fix it!"

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-06 09:22
heb het ooit gehad met een wat oudere comp, maar bij mij bleek het de batterij van het MB te zijn. Trek ook eens wat dingen eruit die niet nodig zijn kun je kijken wat wel en wat niet werkt.

Digital Media Junkie

Pagina: 1