Verwijderd

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om een NetMD te kopen. Ik heb alleen nog een paar vragen waar ik (ook via de search) geen echt antwoord op heb gevonden.

1 Ik wil een NetMD met een cradle/dockingstation waarin hij ook meteen opgeladen word. Heeft de N505 dat ook, of alleen de N707?

2 Zitten in de N505 en de N707 een accu of werken ze met penlite batterij(en)? Op mdcenter.nl staat bij oplaatbare batterij wel: NC-WMAA (je zou denken dat het dan om een accutje gaat). Maar bij Batterij staat vervolgens weer: 1x AA penlite.

3 Op dit moment heb ik al een minidisc, maar ik zit aan een NetMD te denken omdat ik hem eigenlijk alleen maar gebruik om mp3's op te nemen. Ik wil geen mp3 speler kopen omdat ik daar veel te veel MD schijfjes heb (vol goeie muziek!). Zit er veel verschill in de geluidskwaliteit tussen:
- Mp3 bestand van 128 kbps via optical out in geluidskaart op minidisc gezet (wat ik nu doe, hoop gedoe dus).
en
- Mp3 bestand van 128 kbps via USB op NetMD gezet met - laten we zeggen - LP2 ? (dat is 16 keer sneller toch?)

4 Ik heb hier op GoT nogal vaak gelezen dat het hele NetMD nog een beetje gammel overkomt. Hoe uit zich dit? Werkt het slecht? vertoond de software kuren?

Op deze vragen zou ik graag antwoord willen hebben :)

Verwijderd

vraag 2: nc-wmaa is da afkorting voor nickel cadmium walkman AA, dus dat is een gewone aa batterij van 700 mAh d8 ik, dus je kan er ook gewone batterijen in doen

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02

Aidix

Geluidspietlut

1 de 505 heeft geen cradle, maar de meerprijs van de 707 is veel te hoog om de meerwaarde te rechtvaardigen. Een 505 is intern hetzelfde als een 707, vergeet dat niet. De cradle ziet er fancy uit, that's all....

2 penlite Nicd zit erbij dat is die 'accu'. DIe gaat 9 uur mee als je SP discs afspeelt.

3 Ja daar zit een enorm verschil in, en dat heb je als het goed is al 100 keer voorbij zien komen als je die NetMD topics gelezen had. Het is HANDIG ja maar het klinkt voor geen meter. Zowiezo is de software encoder voor de PC slechter dan die in je MD speler, maar als je MP3's gaat omzetten dan klinken ze echt dramatisch.

Vergeet heel die NetMD :)

4. Waarom vind ik het persoonlijk niet zo'n suc6? Omdat:

a: het slechter klinkt dan je gehoopt had.
b: de meegeleverde software op bepaalde PC's onstabiel is en omslachtig is
c: je niet kan uploaden naar pc
d: die 707/505 gewoon heel erg bout in elkaar zitten zowel qua stevigheid als functioneren.

en ik dus e: beter een gewone had kunnen kopen.

Wat ik dus WEL handig vind is dat als ik net een nieuwe set heb opgenomen op mijn PC (bijna 2 uur .wav audio) dat ik binnen een half uur de hele zooi op een MD heb staan in LP2 en ondertussen lekekr door kan kloten op mijn PC. Als je directe rips maakt van CD of GOEDE wavs als bron hebt klinkt het best goed. Voor MP3's overzetten vind ik het ding K.U.T.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Ik heb ook een NetMD. Ik ben er dik tevreden mee, maar ik vind het voordeel niet echt gigantisch tegenover een gewone MD. Als je een snelle brander hebt, zou ik voor zo'n klein CD spelertje (CD's van 8cm doorsnee) gaan.

De geluidskwaliteit vind ik te doen. Op LP4 is het niet aan te horen. Het klinkt erg dof en af en toe zelfs hoorbaar vervormd. Op LP2 is het geluid niet perfect, maar voor in de trein, op de fiets, etc is het prima en hoor je het verschil echt niet.

Als je snel CD's over wilt kunnen zetten en je gebruikt het apparaat voor onderweg, dan zou ik het gewoon doen. Ik vind het ideaal voor als ik onderweg ben of post bezorg. 's Ochtends kan ik tijdens het ontbijt en opstaan makkelijk 2 albums erop zetten om diezelfde dag nog te horen.

De software is inderdaad erg bagger. Maar wat je moet doen is na de eerste keer gebruikt te hebben een back-up maken via de tool. Deze kun je onbeperkt terug zetten op je PC en heeft bij mij een hoop ellende gescheeld. Ook moet je af en toe de optimized files folder legen. Maar ik loop op de zaken vooruit.

Je moet MP3's toch wel in 192kb/s hebben anders klinkt het een stuk minder. Maar ik vind de kwaliteit met deze bitrate op LP2 niet ondermaats.

Ik heb zelf de 505. Het ziet er mooi uit, maar ik denk als je die 3 keer laat stuiteren dat ie kapot is. Zo ziet en voelt het wel in ieder geval.

edit: Oh ja, je kunt er inderdaad gewone batterijen indoen. En hoewel deze niet in het apparaat zelf op te laden zijn gebruik ik mijn oude NI-MH batterijen. Die gaan een stuk langer mee dan de bijgeleverde.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb op dit moment de MZ-R35. Die stamt nog uit de tijd dat Sony Minidisc's bouwde als een tank: groot, niet te tillen, maar oerstevig.

Ik ben inderdaad een hoop topics en reply' s tegengekomen die over de geluidskwaliteit gaan. Maar daar maak ik uit op dat de kwaliteit van een 128 kbps mp3 altijd nog slechter is dan NetMD met LP2. Dus dat als je zo'n mp3tje "op NetMD" zet, het kwaliteitsverlies beperkt blijft. een 128 kbps mp3 vind ik prima om naar te luisteren.

Misschien moet ik maar even wachten totdat ze NetMD iets verder ontwikkeld hebben, zodat mp3 bestanden wel goed klinken. Verder werkt mijn MZ-R35 nog goed (hoe kan het ook anders ;))

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02

Aidix

Geluidspietlut

Ik denk dat ik over die geluidskwaliteit soms en beetje te streng ben... :)

Ik heb net even een test gedaan met zelf encoded MP3's op 128kbit (met Lame) en er was zelfs geen verschil te horen met direct rip Atrac3.

DUs lame mp3's die je in OpenMG converteert klinken niet slechter dan directe CDrips in OpenMG.

Het klinkt natuurlijk wel kut als je reeds slecht klinkende MP3's in OpenMG om gaat zetten, dan krijg je dubbele vervorming.

Wat me ook opvalt is dat radio uitzendingen die je direct met je MD speler op LP2 opneemt(analoog dus) nogal dubieus klinken, terwijl digitale opnames CD > LP2 er wel mee door kunnen.

Je moet je afvragen wat je ermee gaat doen... als je hem als walkman gaat gebruikn is er niets aan de hand, maar als het je MD recorder moet worden die je ook aan de stereo gaat hangen of je wilt die MD's in de auto afspelen (met een goede installatie) dan zou ik geen NetMD gebruiken.

Officieel... in de praktijk doe ik het dus wel want het is o zo makkelijk 8)7 :D
Pagina: 1