Toon posts:

[CM] ontwerp plexiglas kast. wat vinden jullie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag (net zoals velen) een kast maken van plexiglas en aluminium profielen.

Dit is mijn ontwerp:
[img]http://members.brabant.chello.nl\~j.neggers\plexipc.jpg[/img]
als jullie nog meer van die geile Rhino plaatjes willen dan hoor ik het wel.

ik vind belangrijk:
-->dat de kast stevig is, je hoeft er niet op te kunnen staan, maar hij moet ook niet wankel of flexibel.
-->praktisch, omdat ik veel aan het tweaken etc ben zit ik graag met mijn handjes in mijn kast. daardoor vind ik het belangrijk dat het mobo met insteekkaarten als geheel uit de kast kan worden genomen. (wat je tegenwoordig bij de meeste standaard kasten ook kan)
-->Mooi, ik vind te veel profielen lelijk, en hoe minder hoe beter dus.

nou wil ik graag weten wat zoiets gaat kosten, in tijd en in geld.
en natuurlijk wil ik ook graag weten wat jullie van mijn ontwerp vinden.

Verwijderd

Reken er maar op dat dit ontwerp heel flexibel is.. Heb daar ook nog over nagedacht, maar is nooit stevig genoeg.. zeker niet als je ermee wil gaan lopen slepen... (lans/events/etc)

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Mooi ontwerp, maar volgens mij een beetje weinig ruimte voor de hd's, floppy en cdrom's, je hebt maar 5 plaatsen daarvoor.

Verwijderd

Voor het praktische aspect zou ik dat reservoir 1/3 van deze grootte maken. Wordt mega zwaar zo en je hebt er niks aan.

Tijd en geld: beide veel ;)

Verwijderd

Topicstarter
flexibel: ja, zou kunnen, maar diagonale profielen zijn lelijk, oplossingen?

ruimte: 5*5.25 en 6*3.25, dat zou toch voldoende moeten zijn.

reservoir: je hebt gelijk het word zwaar zo, maar een voorkant van water leek me wel leuk, ik zou hem dan eerder platter maken dan minder hoog.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Waar zit de 6*3.25 dan :?

• Henneo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 02:13
tussen de voeding en de 5 1/4 denk ik.....

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 19:05

ReseTTim

Chocolate addicted

ik zal het resevoir kleiner maken. tis alleen maar zwaarder...

gebruik zowveel mogelijk hoek ook wel de L en T profielen . dit omdat ze meer stevigheid geven dan een rechte profiel lat.. je hoeft niet perse profielen schuin te plaatsen. dit heb ik ook niet gedaan en hij is zow stevig dat ik erop kan staan..

ik zou zeggen kijk nog es goed hoe ik het gedaan heb..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-08 12:04
Henneo schreef op 24 augustus 2002 @ 16:08:
tussen de voeding en de 5 1/4 denk ik.....
aan de zijkant :?

Verwijderd

Topicstarter
is het goed te doen om zelf van plexiglas een reservoir te "lijmen" ofzo. iemand ervaringen?

P.S. ik heb je topic gezien resettim!, ziet er goed uit. in mijn ogen te veel profielen, maar dat is moeilijk te zeggen want jij kan er ook veel meer hardware in kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 3 cd apparaten en 1 hdd in een removable rack, dus dat past altijd voorin, om nou ooit nog plaats te hebben voor een dikke raid, kan ik altijd hdd ergens intern plaatsen, ik heb een bloedhekel aan floppy's, en die komen er dus ook niet in.

Verwijderd

Floppy's? Wa's dat? :?

Komt ook niet in mijn case te zitten, in het tijdperk van thumdrives, firewire, bootableCD's en USB2.0 is er geen plek meer voor floppies!

• cpwins
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-07 16:54

cpwins

ut Grunn...

Waar is je ontwerp? Ik zie geen plaatjes! Of is dat voor IE browsers only?

Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht om een kast van plexiglas te maken. Maar wordt dat niet veel te duur? Weet iemand hoeveel een vierkante meter plexiglas (van voldoende dikte) kost?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ga zelf ook beginnen aan een kast. Let er wel op dat jouw ontwerp niet stevig is.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• FleshY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 17:53
Anders kijk je ff hier (denk al wel dat je die gezien hebt maar ok), ik denk dat hij misschien wel goeie stevige verbindingen heeft.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 09:31
cpwins schreef op 24 augustus 2002 @ 18:21:
Waar is je ontwerp? Ik zie geen plaatjes! Of is dat voor IE browsers only?

Ik heb er zelf ook al eens aan gedacht om een kast van plexiglas te maken. Maar wordt dat niet veel te duur? Weet iemand hoeveel een vierkante meter plexiglas (van voldoende dikte) kost?
Blijkbaar, met Mozilla moest ik iig quoten en ctrl+c ctrl+v'en
http://members.brabant.chello.nl\~j.neggers\plexipc.jpg

die is het

Maar als ik jou was zou ik gaan voor een ontwerp in kubusvorm

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik ben ook bezig met zon soort ontwerp, volledig plexiglas, maar ik maak me reservoir onderaan de case, aan de achterkant, met daarvoor de radiator en pomp+2 fans's, daarbovenb komt de gewone case, met het mobo enzo. dus eigenlijk als bij een vapochill de koeling dus onderaan, en alles van plexiglas, helaas zit ik voorlopig zonder geld vanwege me nieuwe bike, maar over een maand of 2 hoop ik ermee te kunnen beginnen, ook moet ik nog hardware kopen, pas als ik alle HW heb ga ik aan een nieuwe case beginnen. dus voorlopig is het nog effe dromen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 15:37:

reservoir: je hebt gelijk het word zwaar zo, maar een voorkant van water leek me wel leuk, ik zou hem dan eerder platter maken dan minder hoog.
Ja, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Is idd leuk zo'n water voorkant. Ik had het ook meer over het volume. Wat wel een nadeel is, is dat je geen fans aan de voorkant kan hebben dan. Hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar wel iets om even over na te denken.. Verder ben ik heel benieuwd wat het gaat worden. Plexi kasten zijn altijd leuk ;)

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:39

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 24 augustus 2002 @ 21:33:
[...]

Ja, dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Is idd leuk zo'n water voorkant. Ik had het ook meer over het volume. Wat wel een nadeel is, is dat je geen fans aan de voorkant kan hebben dan. Hoeft natuurlijk niet erg te zijn, maar wel iets om even over na te denken.. Verder ben ik heel benieuwd wat het gaat worden. Plexi kasten zijn altijd leuk ;)
erm ik neem aan dat als hij zon res pakt ook alles met water koelt tog ;) dan heb je geen air flow nodig :D

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

waarom douwen ze bij schoolboeken die over auto cad gaan wel een cd rom, maar niet met auto cad erop???? had dat wel gehoopt, nou ken ik nog niet gaan leren tekenen om een case te maken :(

Verwijderd

Topicstarter
er is altijd wel wat airflow nodig, maar nie veel.

en ik hoop dat imhotep aan die chipset en gf4 blokkies gaat beginne, dan kan ik die ook waterkoele.

maar nou weetik nogsteeds niet wat zoiets kost

Verwijderd

plexiglas is duur! Waar ik het gehaald heb (groothandel) was 1m2 persplex van 8mm dik 109 euro ofzo, dus als jij een hele kast wil make, reken maar uit :)

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Acryl ofzo is toch veel goedkoper en net zo geschikt?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Pagina: 1