Virusscanner voor Sendmail

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61523

Topicstarter
Ik moet bij een klant een Linux oplossing wegzetten.
Ik heb nog niet besloten welke distributie.
Ik zit te denken aan Redhat/FreeBSD of misschien OpenBSD.

Nu wordt dit enkel een mailserver om mee te beginnen.
Dus met sendmail en qpop.
Nu wil ik dat voor de clients de mail leeghalen met pop3, dat er eerst
een virusscanner door de mail en de attachments heen gaat.

Weet iemand hier een goede oplossing voor?
Het liefst open source software maar als er voor betaald moet
worden is het ook geen probleem.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 20:50
*brakke connectie*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sophos :r :r

Dat amavis ziet er wel goed uit :)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:42
?? leg uit aub

offtopic:
wat is er met T.net aan de hand? alleen maar timeouts enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark
Anoniem: 61523 schreef op 24 augustus 2002 @ 14:40:
Ik moet bij een klant een Linux oplossing wegzetten.
Ik heb nog niet besloten welke distributie.
Ik zit te denken aan Redhat/FreeBSD of misschien OpenBSD.
Linux oplossing en dan kom je met FreeBSD en OpenBSD aan ???
Sophos is imo de enigste goede scanner op het Unix platform. Sowieso is Sophos superieur in de updates van de antivirus definities. Op het Windows platform is het misschien niet de fijnste/beste/stabielste scanner, maar op Unix dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613

Hbedv heeft gratis scanners voor thuis gebruikers, ook voor mail, via crontab kun je deze laten updatren, lekker simpel

Ik gebruik samen met postfix, sendmail is er ook, kijk maar eens op hun website.

Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 13:47

Whizzer

Flappie!

Amavis kan veel en op linux lukt het allemaal wel, maar om Amavis op Solaris aan de gang te krijgen............ Moeilijk om nog aan al die oude archivers te komen...

Heb zelf mcafee met sendmail draaien, maar het programma wat hiervoor zorgt (vervanger van amavis, ben effe url kwijt) kwan geen archives scannen... Damn...

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:24
Persoonlijk gebruik ik Qmail voor SMTP, Qmail-scanner-queue voor het scannen van de mailqueue (is gewoon een queue plugin voor qmail die alles aan een virusscanner voert), en Sophos. Voor POP3 kan je met een standaard qmail install op Debian gewoon QPopper gebruiken, aangezien debian standaard procmail gebruikt om mail neer te zetten in /var/mail/<user>

Sophos sweep is een hele goede, zo niet de beste virusscanner voor een mailserver. Vaak heb ik met ergernis dus 2 weken mogen wachten op updates van McAfee, en mocht ik aanzien hoe virussen als Klez en Yaha mooi door mn mailserver gingen terwijl mn virusscanner up to date is. McAfee is gewoon een kutbedrijf zonder instelling, ze releasen alleen updates wanneer het hun uitkomt.
Verder kan je Sophos nog combineren met Sophie, een daemon die libsavi van sophos in het geheugen houdt. Hierdoor worden scantijden van 10s gereduceerd naar 0.1s (getest op een Dual P133 met 192MB). Voor Trend antivirus is er ook zoiets, en er zijn wel meer antivirus daemons te krijgen, maar wederom geen McAfee (BTW: Wist je dat Sophos gewoon meewerkt aan het Sophie project? Als er iets verandert in libsavi weten ze dat op www.vanja.com het eerst :) )

edit:

Zie ik net dat Vanja.com ook een leuke GPL plugin heeft voor Sendmail: Virge heet get, stopt zichzelf tussen sendmail en procmail in de queue en voert de mails op aan AVPDaemon, Sophie of Trophie (geen andere scanners omdat die te sloom zijn, aldus de auteur van het stukje readme)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-06 13:36

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35281

Ik gebruik voor dit soort oplossingen E-Smith met RAV antivirus.

Met e-smith heb je gelijk een kant en klare web, mail, file, gateway server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-04 17:39
AvMailgate (http://www.antivir.de/dow...tm#AntiVir%20Mailgate%20für%20Linux) Gratis voor thuis gebruik en beren makkelijk. Je hebt hem binnen 3 min draaien en geen omkijken naar. Even in de crontab een regel toevoegen dat hij de updates ophaalt en klaar. Ook voor klanten legaal te kopen. Wij hebben het bij twee klanten draaien.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thx voor de reacties, ik ga eens wat proberen :)
En met Sophos heb ik onder Windows en Novell hele slechte ervaringen, vandaar.
Pagina: 1