Toon posts:

Scart-In van TV Stuk??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers,

Ik heb sinds vandaag een probleemje met mijn TV ,ik denk namelijk dat de Scartingang stuk is :(

Ik heb getest met mijn PC, die heeft ongeveer een weekje gedraait op die TV en gisteren met de kabel te hersteken en aan de PC bezig te zijn geweest doet ie het niet meer :(

Ik de PC op de TV van Pa gehangen en daar ging hij zonder problemen!! :?
Toen mijn digitale fototoestel op de TV gehangen en ook deed de TV niet al te veel :'(
Hij laat een signaal zijn maar het bibbert en scrollt heel heel fel in zwart wit :'(

Kan ik nog op een andere manier testen of de scart-in nog werkt?
Het is een hele goedkope TV , een D-Vision ofzoiets ;) heeft alleen maar
een Scart-In en niet een Composiet in :(

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15

Reinier

\o/

Je kan even checken of alle pinnetjes van de scartplug nog recht zitten, en evt. een nieuwe kabel kopen. Dat je beeld verneukt is kan ook betekenen dat je tv-out een NTSC signaal geeft, maar dat verklaart niet waarom je digitale camera ook geen goed beeld geeft.

Wat heb je precies aan je pc gedaan? Andere drivers voor je videokaart geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Scart blokje kan het volgens mij ook niet zijn ik heb er 2 verschillende geprobeerd

En ik denk wel dat alles goed stond ingesteld op de pc omdat het een week wel heeft gegaan (op PAL) en toen ik h'm op de andere TV aansloot ging hij ook direct ...
En voor de rest heb ik alleen maar aan de hardware geprutst en niet aan de software

Camera staat ook op PAL en gaf just hetzelfste resultaat als de PC ik had ook al es met de camera geprobeerd om h'm op NTSC te zette maar dat maakte nix uit :(

begin zo stilletjes aan te denken dat ik een nieuwe TV ga moeten kopen omdat alleen die stomme scart-in kapot is :'( :'(

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:15

Reinier

\o/

Dan lijkt het idd een stukke scartconnector in je tv. Als je geen garantie (meer) hebt kan je wel proberen om hem zelf te fixen, dat is niet al te moeilijk (niets aanraken wat in de buurt van de beeldbuis zit!)

Een workaround is om je tv op een VCR aan te sluiten en die met een coaxkabel aan je tv te hangen, dat werk op zich ook prima (misschien verlies je wat beeldkwaliteit, maar het is beter dan wat je nu hebt)

Verwijderd

Move VB --> A&V aangezien het over een televisie gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Reinier schreef op 24 augustus 2002 @ 15:02:
Dan lijkt het idd een stukke scartconnector in je tv. Als je geen garantie (meer) hebt kan je wel proberen om hem zelf te fixen, dat is niet al te moeilijk (niets aanraken wat in de buurt van de beeldbuis zit!)
Hoe doe ik dit? aan wat kan ik zien wat er kapot is??
Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een tv opengehad en dat wil ik zo houden ;)

Kan natuurlijk nog altijd es proberen van een video der voor te hangen
Pagina: 1